ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איזו צורת יהלום הכי מבריקה-מחזירה הכי הרבה אור ?

איזו צורת יהלום הכי מבריקהמחזירה הכי הרבה אור ?
להלן שאלה שקבלנו מקורא שלנו :
"
חברה שלי הביעה עניין במגוון צורות יהלום, היא רוצה שהיהלום יהיה מבריק ביותר. איזו צורה של יהלום הכי מבריקה? קראתי מאמרים שונים שדנים בחשיבות של פרופורציות אידיאליות ואיכות חיתוך כללית, אולם נראה שיש ויכוח מסוים לגבי טווח הפרופורציות הטוב ביותר, ולכן אני רוצה לדעת אם יש דרך כדי לקבוע איזה יהלום נותן את הברק הרב ביותר."
ההגדרה של ברק יהלום:
אני חושב שחשוב להגדיר את המונח "ברק" כפי שמשמש את תעשיית היהלומים.
המונח Brilliance (ברק) משמש לתיאור התפיסה שלנו לגבי מידת הבהירות של יהלום. אנשים נוטים לחשוב עליה במונחים של נפח החזרת האור; אולם היא מושפעת גם מהתפיסה שלנו לגבי עוצמת הניצוץ, שנוצרת מההשתקפויות הפנימיות והחיצוניות של האור הלבן הנראות לנו כאשר אנו רואים את היהלום מהמשטח העליון.
לפיכך, הברק של היהלום הוא שילוב של הניצוץ הלבן שנוצר על ידי אור שנכנס ליהלום, ומשתקף מהפאות של היהלום, גם בפנים וגם בחוץ.
עם זאת, ברק יהלום הוא רק חלק אחד בפאזל, ואני בטוח שאתה רוצה יהלום שהוא לא רק מבריק (נפח גבוה של החזרת אור / ניצוץ לבן) אלא שמפגין איזון של ברק ופיזור (ניצוץ צבעוני / אש) עם רמה גבוהה של נצנוץ.
ההגדרה של פיזור אור ביהלום:
מידת הפיזור שמפגין יהלום חשובה לא פחות מהברק של היהלום, מכיוון שהיא מספקת את האיזון של תכונות חזותיות ההיוצרות את הניצוץ.
פיזור הוא תהליך של הפיכת אור לבן לאור צבעוני על ידי העין האנושית , הבזקי האור הצבעוניים מכונים בדרך כלל "אש”, ולעיתים קרובות לובשים צורה של הבזקי אור כחול, אדום, צהוב, ירוק וכתום.
חשוב לציין שגודל הניצוץ משחק תפקיד חשוב בתפיסת הפיזור ובמידת האש שמפגין יהלום, מכיוון שהעיניים האנושיות (בניגוד לעדשת מצלמה) יכולות לחוות קושי בפיזור הבזקים קטנים יותר של לבן ולהופכו לאור צבעוני; וזו הסיבה שיהלומים איכותיים נחתכים לסוג ספציפי של פרופורציות, כולל אורך פאות החגורה התחתונים, אשר מייצרים ניצוץ גדול יותר, נועז יותר, בהיר יותר וחי יותר.
ניצוץ יהלומים וברק ניגודיות:
הניצוץ נוצר מהניגוד בין האזורים הבהירים והכהים של היהלום, אלו נוצרים מהדוגמאות הגיאומטריות השונות המרכיבות את מבנה הפאות של היהלום.
הברק הניגודי שנוצר על ידי ההבדלים בתפיסת העומק בין האזורים הבהירים והכהים של היהלום יכול לגרום ליהלום חתוך היטב להיראות נוצץ גם כאשר היהלום או המתבונן אינם זזים. זה דומה בתפיסה לאופן שבו רצפת אריחים הבנויה מאריחים שחורים ולבנים נראית בעלת עומק רב יותר מרצפת אריחים שכולה לבנה. שימו לב שגם רוחב הקווים משחק גורם בתפיסה שלנו לגבי הברק ניגודיות, זו הסיבה שאורך רשת הביתן הוא פקטור.
השילוב של פרופורציות ודיוק אופטי שבו חתוך היהלום, משפיע על התפיסה שלנו לגבי זוהר היהלום, אולי יותר מאשר צורת היהלום.

כעקרון יהלום עגול החתוך בצורה אידאלית בכל הפרמטרים מחזיר הכי הרבה אור.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן