ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך בוחרים יהלום צבעוני לטבעת אירוסין

איך בוחרים יהלום צבעוני לטבעת אירוסין

מידי פעם אנו מתבקשים לחוות דעה על יהלומים בצבעים מיוחדים יהלומים בעלי גוון ורוד, צהוב, אדום, חום או אחר.
רכישת יהלום בצבע מיוחד מוסיפה משתנה נוסף לתהליך מציאת ובחירת היהלום הנכון, מה שיכול להקשות על הרכישה. ככזה, אין זה מפתיע שקוראים רבים ירצו קצת עזרה נוספת לוודא שהם בחרו את האבן הנכונה.
לאחרונה, קיבלנו אימייל מקורא שבמקור רצה יהלום בצורת אגס אפור כהה(ראה תמונה למטה), אך שינה את דעתו לאחר שהייתה לו הזדמנות לשקול את האפשרויות העומדות בפניו.
כשמדובר בצבע יהלומים מיוחד, יש לתת משקל להעדפה אישית באותה מידה כמו לניקיון וחיתוך. אם אתה אוהב צבע אפור כהה,לך על זה. יהלום כזה יכול להיראות מעולה.
באשר לבחירת יהלום בצורת אגס, אנו ממליצים לתעדף תחילה את איכות החיתוך, ולאחר מכן לבחור יהלום נקי לעין (בדרך כלל בטווח SI1 או SI2 ) וצבע בטווח H או טוב יותר(אם מדובר ביהלום בצבעים רגילים)
היהלום האפור נראה מדהים, ויהיה בחירה מצוינת. עם זאת, לאחר כמה הודעות דוא"ל הקורא שלח לנו יהלום אחר בצבע וצורה שונים לגמרי יהלום בחיתוך רדיאן בצבע חום ורוד

Gray diamond (left) vs. pink-brown diamond (right)

 בחירה נכונה של יהלום בחיתוך רדיאן
חיתוך רדיאן ידוע בברק המצוין שלו ובעמידותו. הרדיאן משלב את הצורה הייחודית של חיתוך האמרלד עם הברק של החיתוך העגול.
ישנם ארבעה יתרונות מרכזיים לחיתוך רדיאן:
1.
הראשון הוא שהוא נותן ברק מעולה כתוצאה מתבנית הפנים הייחודית שלו. למעשה, הברק וביצועי האור של חיתוך רדיאן הם שניים רק לאלו של החיתוך העגול.
2.
השני הוא העמידות המצוינת של חיתוך הרדיאן . למרות היותו צורת יהלום מרובעת, לחיתוך הרדיאן יש פינות משופעות, המונעות ממנו להישבר בעיה שכיחה ביהלומים מרובעים או מוארכים.
3.
השלישי הוא ערכו. מכיוון שבחיתוך הרדיאן הפחת מהגלם קטן יותר הוא עולה פחות לקראט מאשר צורות יהלומים פופולריות רבות אחרות.
4.
לבסוף, שטח הפנים הגדול של החיתוך אומר שהוא נראה גדול יותר מחלק מהיהלומים האחרים באותו משקל קראט. במילים פשוטות, יהלום בחיתוך רדיאן 1 קראט ייראה גדול יותר לעין מאשר חיתוך עגול 1 קראט.
במילים פשוטות, חיתוך הרדיאן היא בחירה טובה של צורה מסיבות רבות, מה שהופך אותו לאופציה מושכת במיוחד עבור הקורא הזה.
הבחירה ברדיאן מעולה, וחלק מרכזי בבחירה הוא ההתמקדות באיכות החיתוך.
כמו יהלומים מיוחדים אחרים, חיתוך הרדיאן אינו מוגדר ב-GIA. משמעות הדבר היא שכל אחד יכול ללטש אותו לפי כל אורך ורוחב.
בדרך כלל אנו ממליצים לבחור ביהלום בחיתוך רדיאן במסגרת הפרמטרים הבאים (או קרוב ככל האפשר לאלו):
לוח של 61 עד 69 אחוזים
עומק של 61 עד 67 אחוז
חגורה דקה עד מעט עבה
ביהלומים צבעוניים, האפשרויות מוגבלות (לדוגמה, יש מעט יהלומים בחיתוך חום בליטוש יפה ), לכן ניתן לבחור יהלום צבעוני שהוא קצת מחוץ לטווח הזה.
בחירת יהלום צבעוני
בחירת יהלום צבעוני היא נושא מורכב, מכיוון שיש הרבה משתנים בעקר בעוצמת הצבע.


נראה שהקורא הזה אוהב צבעים עמוקים, והיהלום החום הוורדרד שהוא בחר היא בחירה מצוינת. הוא עדיף על האפור הכהה בבחירה המקורית, וישתלב יפה יותר עם זהב צהוב או ורוד.
ההמלצה שלנו
בסופו של דבר, הקורא קנה את היהלום הוורודחום ושיבץ אותו בזהב ורוד. הטבעת נראתה מהממת, והיהלום החזיר מגוון של גווני צבע באורות שונים.
בבחירת יהלום בחיתוך רדיאן, חשוב לתעדף תחילה את איכות החיתוך, ולאחר מכן לבחור ביהלום בדרגת צבע H ומעלה (ליהלום לבן) ובדרגת ניקיון המקנה לו מראה נקי לעין.
לעתים קרובות ניתן למצוא יהלום בחיתוך רדיאן נקי לעין בטווח SI1 או SI2 (או, ליתר ביטחון, טווח VS1/VS2), כלומר אין צורך בהוצאת יתר על יהלום בניקיון VVS.
לגבי צבע, חלק זה של התהליך תלוי איכות וטעם אישי. בחר יהלום שנראה לך טוב, בין אם זה חום עמוק כמו הקורא הזה, יהלום צהוב קנרי או אבן שהיא ורודה .
בגלל המורכבות של רכישת יהלום בצבע מיוחד, טבעי לקבל קצת עזרה בתהליך.
אם תרצה שנעזור לך למצוא את היהלום המתאים לטעמך ולתקציבך, אל תהסס ליצור איתנו קשר . נשמח לעזור לך להשוות יהלומים (או לקבל משוב על יהלום שמצאת) כדי להבטיח שתקבל את היהלום האיכותי ביותר במחיר הטוב ביותר.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן