ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך לבדוק ניקיון ביהלום

 

איך לבדוק ניקיון ביהלום

אם ברצונך שטבעת האירוסין שלך תנצנץ , חשוב לבדוק את ניקיון היהלום לפני הקנייה. יהלום גדול יותר לא תמיד טוב יותר. למעשה, הניקיון והחיתוך של האבן יכולים להשפיע על הברק שלה. להלן הסוד שאף אחד לא יגיד לך: בחר בדרגת ניקיון יהלום נקי לעין בלתי מזוינת כל דבר גבוה יותר פשוט לא שווה את ההשקעה. להלן חמישה דברים שכדאי לבדוק בעת בדיקת הניקיון:
1.
נראות
כשאתה מחפש פגמים פנימיים ביהלום, (הידועים גם בשם תכלילים), תסתכל על צבעם . ככל שהתכלילים כהים יותר, כך הם גלויים יותר לעין בלתי מזוינת, וכך תהיה להם השפעה גדולה יותר על דרגת הניקיון של היהלום.
2.
גודל
לגודל התכלילים יכול להיות גם השפעה משמעותית על דרגת הניקיון. ככל שהם גדולים יותר, כך הם יהיו גלויים יותר לעין בלתי מזוינת. אמנם ניתן להתעלם מתכלילים קטנים וחסרי צבע, אבל אם הם גדולים, עדיף לבחור יהלום אחר.
3.
מספר
כמה תכלילים ניתן לראות? לפעמים זה משפיע על ניקיון היהלום.לעתים קרובות אחד או שניים מהפגמים הגדולים ביותר הם שקובעים את דרגת הניקיון. למעשה, יהלום עם הרבה תכלילים קטנים עשוי עדיין להיות בעל דרגת ניקיון גבוהה.
4.
מיקום
כאשר בודקים פגמים ביהלום , המיקום הוא המפתח. אם התכליל הוא במיקום שניתן יהיה לראות בקלות, לא בדאי לקנות את היהלום.
5.
טבע
דרגת הניקיון של יהלום יכולה להיות מושפעת גם מאופי התכליל, כלומר, איך הוא נראה. עם זאת, חיתוך מדויק ומאוזן יכול לייעל את הברק של היהלום ולהסתיר תכלילים קלים.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן