ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך לקנות יהלום בחיתוך קושן (כרית מרובעת) 1 קראט / עד $7000

איך לקנות יהלום בחיתוך קושן (כרית מרובעת) 1 קראט / עד $7000

חיתוך הכרית הוא אחת מצורות היהלומים המבוקשות ביותר. אנשים רבים אוהבים אותה בגלל הצורה המרובעת/מלבנית, והמחיר הטוב שלה. עם זאת, למצוא יהלום טוב בחיתוך כרית יכול להיות לא פשוט, במיוחד מכיוון שה-GIA לא נותן להם ציון חיתוך.
לפני זמן מה, קיבלנו אימייל מאחד הקוראים שלנו המבקש עזרה במציאת היהלום הטוב ביותר בחיתוך כרית מרובעת במשקל 1 קראט.
להלן המייל של הקורא:
"
אז הגיע הזמן שאמצא את האבן המתאימה לטבעת אירוסין. האתר שלך עזר מאוד. תודה!
מצאתי אבן שאני מעוניין בה ואני סקרן אם תוכל להציע אבן טובה יותר. אני מחפש אבן אידיאלית בחיתוך כרית בגודל 1 קראט ומעלה ללא פגם נראה לעין.
תקציב עד $7000. צבע F ומעלה ללא פלואורסנציה. ליטוש וסימטריה טובים מאוד.
קראתי בעבר שבחיתוך כדאי לקנות צבע ואיכות גבוהים יותר. אני מעדיף יחס מתחת ל-1.2
מאוחר יותר בשיחה שלנו, היו לקורא שאלות לגבי החיתוך ה"מבריק" לעומת החיתוך ה"תואם" (קרח כתושים).
כל אלו הן שאלות נפוצות מאוד לגבי יהלומים בחיתוך כרית. בקיצור, אם אתם מתקשים לבחור בין המראה ה"מבריק" למראה "קרח כתוש" אתם יכולים להירגע. זה לא ממש משנה באיזו דפוס תבחרו כל עוד אתם אוהב את המראה שלו

דפוסי חיתוך כרית
יהלומים בחיתוך כרית הם בצורת ריבוע או מלבן עם פינות מעוגלות. ניתן לחתוך אותם לשתי תבניות – "מבריק" או "קרח כתוש". ההבדל יכול להיות גדול כשמסתכלים על התמונות המוגדלות באינטרנט, אבל זה הרבה פחות מורגש בפועל.

יש מצב בו המודל המבריק עולה קצת יותר מהקרח הכתוש וזאת בגלל הפסד נוסף של חומר גלם בליטוש.
בואו נסתכל על שתי הדוגמאות האלה:
כרית "מבריקה”: יהלום בחיתוך כרית 1.00 קראט
כרית "קרח כתוש”: יהלום בחיתוך כרית 1.01 קראט

בתמונה :סוגי חיתוך כרית מבריק משמאל קרח כתוש מימין
בתמונות/סרטונים ניכר הבדל במראה. ליהלום הראשון יש את הדפוס המבריק הקלאסי שנראה מאוד מסודר ונקי. סוגים אלה הם גם בהירים יותר באופן כללי.
לשני יש את מראה הקרח הכתוש שנראה הרבה יותר "נוצץ" אבל יש לו סוג של מראה מפוזר.
הקורא רצה בהתחלה כרית חתוכה מבריקה, אבל לאחר שראה אפשרויות נוספות, הוא התחיל לאהוב את ה"ברק" של הקרח הכתוש. וזה בדיוק מה שחשוב בחר יהלומים על סמך איך שהם נראים בפועל לא על סמך מה שאתה חושב שצריך להיראות טוב יותר או על סמך תמונה.


ניקיון הקושן
ניקיון היהלום הוא נושא חשוב ללא קשר לצורת היהלום. אתה תמיד רוצה שהיהלום שלך יהיה נקי לעין בלתי מזוינת, כלומר אין תכלילים גלויים שאתה יכול לזהות בקלות.

ישנם יהלומים עם ניקיון מושלם. ולמרות שאלו אולי נראים כמו בחירה ברורה (אחרי הכל, מובטח שלא יהיו תכלילים גלויים), הם, למעשה, לא. אם אינך יכול לזהות שום פגם בעין בלתי מזוינת, אז זה לא משנה אם יש כמה פגמים או לא. אבל מה שחשוב הוא הפרש המחירים העצום ביניהם.
יהלום נקי בהגדלה פי 10 יעלה משמעותית יותר מיהלום SI או VS שהינם נקים לעין. ואם הם נראים אותו הדבר לעין, למה שתשלם כפול או יותר?
בסופו של דבר, רכש יהלום F VS2 מדהים .
ההמלצה שלנו
יהלומים בחיתוך כרית הם בחירה מצוינת למי שאוהב צורה הריבועית/מלבנית, אבל לא רוצה להתמודד עם פינות חדות העלולות להשבר. מכיוון שהפגמים מוסתרים בצורה טובה למדי בליטוש הקושן, כדאי להסתכל על רמת הניקיון SI2 או SI1 ולחפש יהלום נקי לעין. זה יכול לחסוך לך הרבה כסף וזה לא ישפיע על הברק הכללי.
באשר לחיתוך, אנו מציעים להסתכל על מספר אפשרויות לפני הקנייה. זו הזדמנות לדעת באמת מה אתה אוהב. הרבה אנשים משנים את דעתם במהלך התהליך כשהם רואים איך דברים מסוימים נראים בפועל.
והטיפ האחרון הוא: תהנו מהתהליך! בחירת טבעת אירוסין צריכה להיות מהנה ומשהו שתזכור לשארית חייך. אל תמהר לקבל את ההחלטות שלך אם תירגעהכל יתחבר.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן