ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך לקנות יהלום בחיתוך רדיאן

חיתוך הרדיאן עוצב בשנת 1977 על ידי שילוב של אלמנטים מסוימים של החיתוך העגול וחיתוך האמרלד. הרדיאן לטוש ב-70 פאות ,אלמנט המעניק לו ברק ואש משמעותיים.
מלבד הברק המשמעותי שלו, שהוא שני רק לחיתוך העגול, לחיתוך הרדיאן יש עוד כמה יתרונות.בגלל שטח הפנים הגדול שלו ומדידת האלכסון הארוכה, החיתוך נראה גדול יותר מיהלומים אחרים במשקל הקראט שלו. תהליך חיתוך של יהלום רדיאן הוא יעיל ביותר מבחינת ניצול חומר הגלם , כלומר הוא מציע תמורה טובה יותר לכסף לקראט מאשר רוב צורות היהלומים.
לבסוף, בהשוואה ליהלומים מרובעים ומלבניים אחרים, חיתוך האמרלד מציע עמידות טובה יותר באופן משמעותי, כאשר הפינות המשופעות שלו לא צפויות להישבר.
עם זאת, , היתרונות הללו מצריכות בדיקה בעין מאחר ותעודת GIA לא תמיד משקפת את הנראות האמיתית של היהלום הזה וזאת בגלל מבנהו המיחד.
המודל הזה דורש תשומת לב גבוהה לפרטים, במיוחד בכל הנוגע לאיכות חיתוך.
נתחיל ביחסי אורךרוחב. כדי להראות צורת ריבוע ברורה, יהלום בחיתוך רדיאן – אידיאלי, צריך להיות בעל יחס אורך לרוחב בטווח של 1.00 עד 1.04. מעבר לטווח הזה, יהלומים מתחילים להיות מלבניים.
כמו כן, חשוב לשים לב לפרמטרים אחרים של חיתוך, כולל אחוזי לוח היהלום, אחוזי עומק, חגורה ועוקץ. בדרך כלל אנו ממליצים לחפש יהלום בחיתוך רדיאן עם פרמטרי חיתוך בטווח הבא:
גודל לוח: 61 עד 69%
עומק: 61 עד 67%
חגורה: דקה מאוד עד מעט עבה
עוקץ: אין

כשזה מגיע לניקיון, אנו ממליצים בדרך כלל לחפש יהלום בחיתוך רדיאן בטווח SI1 עד SI2. טווח זה מספק לעתים קרובות יהלומים נקיים לעין, שכן דפוס הפאות של יהלומים רבים בחיתוך רדיאן עוזרים להסתיר את רוב התכלילים.
כמו תמיד, הרבה יותר חשוב ליהלום להיראות נקי לעין (כלומר שאין לו תכלילים הנראים לעין ללא הגדלה) מאשר לקבל דרגת ניקיון "מושלמת". אחרי הכל, דרגת הניקיון קיימת רק על הנייר, בעוד שהיהלום הוא משהו שרואים כל הזמן.
בבחירת יהלומים בקפידה בכל הקשור לתכלילים, ניתן למצוא יהלומים מדהימים בטווח הניקיון SI1 עד SI2 ללא פגמים גלויים.
צבע הרדיאן עבור טבעת זהב צהוב
נקודת תורפה אחת של חיתוך הרדיאן היא שהבדלי הצבע נראים יותר מאשר בצורות יהלומים אחרות, בעיקר כתוצאה מהאזור הפונה כלפי מעלה של חיתוך הרדיאן.
בשל כך, אנו ממליצים בדרך כלל לבחור ביהלום בחיתוך רדיאן בדרגת צבע H או טוב יותר.
יתרונות הרדיאן:

1.בגלל צורת החיתוך הוא עמיד יותר לשברים או מכות

2. זול יחסית לצורות אחרות

3. נראה גדול יותר מיהלומים אחרים

4.בגלל 70 פאות הליטוש שלו החזר האור שלו גדול

חסרונות

  1. התעודה לא משקפת את הנראות ולכן יש לראותו בעין.
  2. ההבדל בין צבעי היהלום ברורים יותר ולכן יש צורך לבחור צבע H ומעלה

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן