ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך לקנות יהלום במודל מרקיזה ב 10000 שח

עם 56 פאות, צורה מוארכת וקצוות מחודדים חדים, המרקיזה היא צורת יהלום ייחודית ומושכת עין היכולה להיראות מעולה בטבעת אירוסין.
כסוג של יהלום בעל צורה מיוחדת רכישת יהלום בחיתוך מרקיזה היא תהליך מורכב ומאתגר יותר מאשר רכישת יהלום עגול. ככזה, לעתים קרובות פונים אלינו קוראים הזקוקים לעזרת מומחה בבחירת יהלום בחיתוך מרקיזה שיתאים לטעמם ולתקציב שלהם.
לפני מספר ימים, קיבלנו את המייל הבא מקורא שמעוניין לקנות יהלום בחיתוך מרקיזה תמורת כ-10000 שח. הם חיפשו יהלום באורך של לפחות 10.5 מ"מ, עם רוחב של 5.5 מ"מ או יותר.

בתמונה: טבעת הילה(יהלום מרכזי מוקף יהלומים קטנים) עם יהלום מרקיזה

להלן המייל שך הקורא:
"
אני מחפש יהלום מרקיזה לשיבוץ בטבעת הילה מותאמת אישית בזהב צהוב או ורוד. גודל היהלום צריך להיות סביב המינימום של 10.5 על 5.5 אבל גדול יותר זה טוב. התקציב עומד על לא יותר מ-10000 שח תודה על עזרתך."
כאשר קונים יהלום מרקיזה, חשוב להיות מודעים למספר בעיות יחודיות לחיתוך זה. אלה כוללים אפקט "עניבת פרפר" שיכול להשפיע על מראה היהלום, כמו גם חיתוך דק מדי שיכול להעניק ליהלום מראה צר וברק גרוע.
מציאת היהלום המתאים לחתוך מרקיזה
כאשר קונים יהלום, תמיד חיוני להבין שלכל צורת חיתוך יש מגוון נקודות חוזק וחולשה . צורות מסוימות מעולות בהסתרת פגמים, בעוד שאחרות נחתכות באופן שהופך אפילו פגמים קטנים לברורים ביותר.
באיזה צבע של יהלום מרקיזה לבחור?
צורות מסוימות מעולות בהסתרת צבע, בעוד שבאחרות צריך להסתכל בזהירות רבה כדי להבטיח ששום צבע כהה לא נראה לעין אפילו בדרגת צבע גבוהה.
חיתוך המרקיזה אמנם טוב למדי בהסתרת פגמים (כלומר, דרגת ניקיון של SI1 או SI2 נוטה להיות הבחירה האופטימלית בתמורה לכסף, בתנאי שהיהלום נקי לעין), הוא נוטה להציג צבע פנימי בצורה ברורה יותר מאשר יהלום עגול. כלומר הוא פחות טוב בהסתרת אור ולכן יש ללכת על צבע כמה שיותר לבן.

 

בתמונה :יהלום מרקיזה של 1 קרט מול 5 קרט

לאחר שסקרנו את בחירת היהלום של הקורא , הצענו לו לסנן את התוצאות כך שיכללו יהלומים בדרגת צבע H או טוב יותר, מכיוון שהיהלום המקורי שהם רצו לקנות הראה צבע מסוים.
בחירת יהלום לבן חשובה כאן במיוחד, שכן הקורא הזה ציין שהם תכננו לשבץ את היהלום בטבעת הילה(יהלום מרכזי המוקף יהלומים קטנים) מותאמת אישית. אם היהלום המרכזי של טבעת הילה הוא בצבע בעל גוון צהוב, הוא עלול להתנגש עם יהלומי ההילה הקטנים יותר שמסביב.
מה לגבי הניקיון של יהלום מרקיזה?
קורא זה שלח לנו בהמשך בקשה ליעוץ לגבי שני יהלומים בחיתוך מרקיזהיהלום 0.61 קראט, צבע F, ניקיון SI1, ויהלום דומה 0.65 קראט, צבע F, ניקיון I1
לשני היהלומים הללו צבע מעולה שייראה מצוין בטבעת הילה.
עם זאת, ליהלום 0.65 קראט (היהלום השני המקושר לעיל) יש מספר תכלילים הנראים דרך הלוח שלו, כלומר הוא לא ייראה נקי לעין ברגע שהוא משובץ בטבעת הילה.
אנו תמיד ממליצים לבחור ביהלום נקי לעין, מכיוון שלתכלילים גלויים יכולה להיות השפעה שלילית עצומה על מראה היהלום.

בתוך טווח הניקיון SI1 ו-SI2, יהלומים יכולים להשתנות מאוד מבחינת הניקיון. יהלומי SI1 או SI2 בדרך כלל הינם נקיים לעין במראה, עם ניקיון הדומה ליהלומים בטווח VS2 ותמחור סביר יותר.
עם זאת, אחרים, כמו היהלום 0.65 קראט לעיל, יראו פגמים קטנים הנראים לעין כאשר מסתכלים על היהלום בקפידה.
פגמים אלה יכולים להשפיע על הברק והשקיפות של היהלום, חשוב לקנות יהלום ללא פגמים גלויים .
זיהוי פגמים קטנים אינו תמיד קל, אפילו באמצעות תמונה ברזולוציה גבוהה.אי לכך חשוב לראות פיזית את היהלום.
מעבר לצבע ולניקיון, חשוב לבדוק היטב בכל יהלום מרקיזה אם יש עניבת פרפר חלל כהה שנמתח אנכית על פני מרכז האבן. פפיון(עניבת פרפר) דומיננטי פוגם ביופי של יהלום ועדיף להימנע ממנו.
לדוגמה, יהלום המרקיזה (בתמונה למטה) כולל עניבת פרפר ברורה שמשפיעה על המראה הכללי שלו:


ההמלצה שלנו
המלצנו לקורא לקחת יהלום בחיתוך מרקיזה במשקל 0.61 קראט צבע F ניקיון SI1 בעבודה טובה מאד ללא פלואורוסנציה וללא עניבת פרפר עם תעודת GIA. היהלום מהמם, עם מפרט כללי מצוין ומחיר העומד בתקציב שלהם.
בשילוב עם טבעת הילה בזהב צהוב או ורד, יהלום זה יכול להיראות מדהים .
מציאת יהלום יכולה להיות תהליך מאתגר, במיוחד אם אתם מעדיפים צורה מיוחדת כמו חיתוך מרקיזה. אם אתה זקוק לעזרה בכל היבט של התהליך, אל תהסס לפנות אלינו לקבלת סיוע חינם.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן