ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך לקנות יהלום של 0.5 קרט

אם קראת חלק מהתוכן שלנו על  טבעות אירוסיןנוכחת לדעת שאנו אוהבים את שיבוץ ה-pavé, הכולל שורה של יהלומים קטנים העוברים לאורך הקף הטבעת כדי לתת ברק נוסף.
מציאת יהלום לשיבוץ פאווה יכולה להיות מעט מאתגרת, מכיוון שחשוב לבחור ביהלום מרכזי שהוא יותר גבוה בסולם הצבעים מאשר בשיבוץ סוליטר (שיבוץ יהלום בודד)

כתוצאה מכך, אנו מקבלים לעתים קרובות מיילים מקוראים המבקשים עזרה בבחירת האבן המתאימה לטבעת אירוסין פאווה. לקוראים הללו יש לעתים חששות שהיהלום שלהם יראה כהה מדי, צהוב או פגום לצד היהלומים הקטנים הלבנים המשובצים בטבעת.
לפני זמן לא רב, קורא פנה אלינו כדי לבקש עזרה בבחירת היהלום המתאים לשיבוץ פאווה בזהב לבן. הוא חיפש יהלום של 0.50 קראט בטווח של 2,500 עד 3,000 דולר על האבן והטבעת.
להלן האימייל המקורי של הקורא:
"
חיפשתי טבעת זהב לבן 14K. אני מקווה למצוא יהלום עגול בגודל 0.5 קראט לבן, נקי לעין במחיר של בין $2,500 ל-$3,000.
מחפש תעודות ה-GIA שהן מצוינות בחיתוך, ליטוש, סימטריה וכו' האם כדאי לקנות ניקיון VVS
תודה רבה !"
ישנם מספר נושאים חשובים שכדאי לדון בהם, כולל הבחירות הטובות ביותר של ניקיון וצבע יהלומים עבור שיבוץ פאווה (כמו גם בחירה ביהלום נקי לעין או נקי מכל תכלילים גלויים).
לפני שניכנס לפרטים, בואו נעבור על היסודות. ראשית, כשזה מגיע לניקיון לא סביר שיהלום בטווח VS או VVS יראה תכלילים בשום סביבה אמיתית, בתנאי שהוא נראה נקי מפגמים גדולים.
שנית, עבור שיבוץ פאווה מזהב לבן, כל יהלום עגול בחיתוך מעולה בדרגת צבע G או טוב יותר ייראה חסר צבע ויתאים ליהלומים שמסביב

בחירת יהלום 0.50 קראט ב – $3,000 או פחות
לשיבוץ pavé הרבה יתרונות. לא רק שהוא מוסיף זוהר נוסף לכל טבעת, אלא יש לו גם מראה נצחי ואלגנטי שמשתלב יפה עם יהלומים כמעט בכל משקל וצורה.
ישנם מספר דברים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת יהלום מרכזי לטבעת פאווה. הראשון הוא החשיבות של בחירת יהלום  בעל דרגת צבע נאותה שתמנע ממנו להראות כהה יתר לצד היהלומים הקטנים יותר, המשובצים בפאווה.
השני הוא בחירת יהלום בעל ניקיון סביר.יהלומי הפאוה הקטנים בטבעת צפויים "להתנגש" עם יהלום מרכזי בדרגת ניקיון נמוכה, כלומר יכולים להדגיש את תכלילי היהלום ואת חוסר החזר האור שלו.
נתחיל עם צבע. יתרון אחד של היהלום העגול צורת יהלום שהקורא הזה הזכיר הוא שתבנית הפאות שלו מצוינת בהסתרת כל צבע פנימי ביהלום.
זה חשוב במיוחד בטבעת של פאווה בזהב לבן, מכיוון שהצבע הלבן של הטבעת עשוי להפוך כל גוון צהוב ביהלום לגלוי יותר וכהה יותר.
באופן כללי, כל יהלום עגול בדרגת צבע של G או טוב יותר ייראה חסר צבע בעיצוב זהב לבן. המשמעות היא שלקורא זה יש מגוון גדול של יהלומים לבחירה, לפחות בכל הנוגע לדרגת צבע.
כשזה מגיע לניקיון, היהלום העגול היא בחירה מצוינת. מכיוון שיהלומים עגולים מצטיינים בהחזרת ושבירת אור, הם נוטים להסתיר תכלילים קטנים שיהיו גלויים ביהלום פחות מבריק עם שולחן גדול יותר.
לשילוב אופטימלי של תמורה לכסף וניקיון טוב, בדרך כלל אנו מציעים לבחור ביהלום עגול בחיתוך בדרגת ניקיון VS2 – SI1, ולאחר מכן לבדוק ידנית את היהלום כדי לוודא שהוא נקי.

איננו ממליצים על דרגת ניקיון גבוהה מאד VVS. תשלמו הרבה יותר והיהלום יראה לעין בדיוק כמו SI1 (ניקיון בינוניטוב)
המונח "נקי לעין" מתייחס ליהלומים בהם לא ניתן לראות תכלילים כלשהם לעין בלתי מזוינת בסביבה אמיתית למשל, בענידה על אצבעו של אדם, במקום תחת תאורת אולפן בהירה.

אנו ממליצים להזהר מתצלומים – יש לראות את היהלום פיזית בעין.

ההמלצה שלנו
בעת בחירת יהלום לטבעת אירוסין בסגנון פאווה, חשוב לשים לב היטב לצבעו ולניקיונו כדי למנוע ממנו להיראות כהה או פגום לאחר שיבוצו.
לשיבוץ פאווה בזהב לבן, יש לבחור יהלום עם דרגת צבע של G או טובה יותר, ולאחר מכן השוואה ידנית של אפשרויות שונות כדי למצוא יהלום נקי לעין וללא כל תכלילים גלויים.
בסופו של דבר, הקורא בחר ביהלום 0.50 קראט (תמונה למעלה), בצבע G בניקיון SI1 . זהו יהלום נקי לעין וחיתוך מדהים שייראה חסר צבע בכל מסגרת פאווה.
אם אתה זקוק לעזרה בבחירת יהלום דומה, או אם יש לך שאלות הקשורות ליהלומים שתרצה לשאול, אל תהסס לפנות אלינו.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן