ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך מתמחרים יהלום? מה מחירו של יהלום?

אלו הן שאלות "מיליון" הדולר. תמחור יהלום הוא משימה לא קלה לאנשי מקצוע בכלל ומשימה כמעט ובלתי אפשרית למי שאינו במקצוע היהלומים.
חדשות לבקרים מתפרסמות כתבות המתימרות להסביר איך מתמחרים יהלומים, איך בודקים מחירוני יהלומים וכדומה. לדאבוני ניתן לומר בפה מלא שלא ניתן ללמוד באינטרנט איך לתמחר יהלום. בכתבה זו אסביר היכן הבעיה.

בעולם מתפרסמים מספר מחירוני יהלומים כאשר רובם מתבססים על:

משקל היהלום
צבע היהלום
ניקיון היהלום
איכות ליטוש היהלום

יש מספר סוגי מחירונים. יש מחירונים לצרכן הסופי, יש מחירון לסיטונאים, יש מחירון לקמעונאים

שאלה ראשונה על איזה מחירון מתבססים?

הבה ונצא מתוך הנחה שאנו מתבססים על המחירון הסיטונאי. בל נשכח שמחירון זה הוא מחירון סיטונאי ואין שום סיכוי שחנות התכשיטים או יהלומן ימכרו לנו את טבעת היהלום במחירה הסיטונאי. שלב שני עלינו לבחון איזו תעודה נושא היהלום? אם זו תעודה GIA אפשר להתקדם הלאה, אם זו תעודה של HRD יש להוריד 15% ממחיר הבסיס, אם זו תעודה של EGL יש להוריד 50% ממחיר הבסיס.
נניח שיש לנו יהלום עם תעודה של GIA. עלינו לבדוק איזו צורת ליטוש יש לאבן. לאבן עגולה יש מחירון אחר ולאבן מרובעת יש מחירון אחר. נניח שהאבן עגולה, יש לבדוק מה משקל האבן. יש משקלים שנסחרים מעל המחירון ויש שנסחרים מתחת למחירון. כעת נעבור לצבע היהלום – ישנם 23 צבעים ליהלום, מ- D (לבן) עד Z (צהוב), כל צבע משנה את מחיר היהלום. נעבור לנקיון היהלום – יש 10 סוגי נקיונות, מ- FL = נקי ועד I2 = פגום מאוד. כל נקיון משנה את מחיר היהלום. נעבור לטיב העבודה – יש 3 מדדים לטיב העבודה: CUT, סימטריה וצחצוח כאשר לכל אחד מהמדדים יש 4 סוגי עבודות: Fair, Good, Very good, Excellent וכל עבודה משנה את המחיר. לכל זה נוסף 4 סוגי פלואורנציה: Strong, Medium, Faint, None כאשר כל דרגה כאן יכולה לשנות מחיר עד 50%.

כדי לסבר את האוזן, הבה ונראה כמה צירופי מחירים יש לנו עד עכשיו:
4 סוגי פלואורסנציה
X
4 סוגי עבודה
X
3 מדדי עבודה
X
10 נקיונות
X
23 צבעים
X
11 משקלים
X
6 צורות ליטוש
X
4 מכונים גמולוגים
X
4 מחירונים מקובלים
____________________
= 11658240 מס' צירופי המחירים הקיימים ביהלומים.
עכשיו ניתן להבין מדוע גם לאנשי מקצוע קשה לתמחר את כל סוגי היהלומים הקיימים. מה גם שאנו נמצאים כרגע בתקופה של עליות מחירים מתמידות בסוגים רבים של יהלומים מלוטשים. אין ספק שהתמחור הופך להיות קשה ומסובך מיום ליום וכמובן שאין שום אפשרות לאדם שאינו במקצוע ללמוד לתמחר יהלום דרך האינטרנט.

אם כך, מה עושים?

יוצרים קשר עם יהלומן חבר בורסה (בעל תג לבן עם מסגרת מלבנית כחולה עם צילום וכיתובית "חבר בורסה").
חבר בורסה בנוסף להיותו איש מקצוע ביהלומים, הינו כפוף לתקנון מחמיר של הבורסה. אי-לכך סביר להניח שיתן לכם שירות ומחיר הוגנים. מאחר ורוב בעלי חנויות התכשיטים אינם חברי בורסה, ספק גדול אם תמחור היהלומים שלהם נכון. במקרים רבים כדי לחפות על חוסר ידע, פשוט מעלים את המחיר לצרכן ב- 200% ואח"כ עושים 50% הנחה.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן