ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך קונים יהלום בחיתוך רדיאן – לטבעת אירוסין

איך קונים יהלום בחיתוך רדיאן לטבעת אירוסין

ישנן הרבה צורות יהלומים , חלקן פופולריות יותר מאחרות. צורות קלאסיות כמו חיתוך עגול או חיתוך סגלגל(אובלאליפסה) הן בדרך כלל המבוקשות ביותר.
עם זאת, יש אנשים שאוהבים משהו ייחודי יותר על האצבע והם בוחרים בצורות אחרות כמו יהלום בחיתוך רדיאן.
אחד מאותם אנשים הוא קורא שלנו שחיפש חיתוך רדיאן של 0.50-1 קראט לטבעת בהתאמה אישית.
להלן האימייל המקורי של הקורא:
"
אני מחפש טבעת אירוסין וטבעת נישואין בהתאמה אישית אבל עדיין לא בטוח מהוא היהלום המרכזי הטוב ביותר לטבעת האירוסין. סגנון היהלום שאני מחפש הינו רדיאן, אך כפי שציינת באתר האינטרנט שלך, אין מערכת דירוג "רשמית" שתואמת את כל צורות היהלומים.
הבעיה העיקרית שלי כרגע קשורה לאחוזי הטבלה/עומק האופטימליים ליהלום רדיאן. אני נוטה למאפייני הבסיס האחרים (VS1 או טוב יותר, H או טוב יותר, VG cut או טוב יותר, 0.5-1 קראט) שבדקתי.
אני מבין שביצועי אור הקשורים לאופן שבו אור נע סביב היהלום הם המפתח לנראות היהלום ומכאן שאלת הטבלה/עומק.
בנוסף, היהלום ישובץ עם יהלומים מסביב . ההבדל העיקרי בין מה שאני מחפש לבין הדוגמאות שראיתי הוא שהיהלום המרכזי לא יבלוט הרבה מעל הטבעת מכיוון שאני לא רוצה שהוא ייתפס והטבעת תינזק (חברה שליש היא מורה).
התקציב שלי כרגע הוא טווח של 10000 שח ליהלום המרכזי.
כל עצה לגבי הטבלה/עומק וכו' תתקבל בברכה. אם יש לך הערות נוספות, אנא אל תהסס ליידע אותי.
תודה"
זה נכון ש-GIA לא נותנת דרגות חיתוך ספציפיות ליהלומים בחיתוך רדיאן (יש דרוג רק לסימטריה ופולישאין דירוג לקאט) .ליתר דיוק, GIA נותנת דרגות חיתוך רק ליהלומים בחיתוך עגול. דבר זה מקשה מעט על מציאת יהלום טוב בחיתוך רדיאן.

בעיה פוטנציאלית נוספת כאן היא שהקורא רוצה ציון ניקיון של VS1 או טוב יותר, זו אינה בעיה גדולה . ככל שדרגת הניקיון גבוהה יותר, המחיר גבוה יותר. ואם יש לך תקציב מוגבל, עדיף להשתמש בו לדברים שאתה באמת יכול לראות, כמו חיתוך היהלום ומשקל קראט.

כיצד לבחור יהלום בחיתוך רדיאן
ליהלומים בחיתוך רדיאן יש את הצורה הגיאומטרית של חיתוכי אמרלד (מלבן) עם הברק של יהלום בחיתוך עגול. לאחר החיתוך העגול, רדיאן הוא היהלום המבריק ביותר שיש. זוהי צורה מושלמת לאנשים שרוצים ברק גדול עם צורה ייחודית.
בניגוד ליהלומים בחיתוך נסיכה, חיתוכי רדיאן יכולים להיות מרובעים או מלבניים. זה תלוי בטעם שלך או של בן הזוג שלך. במקרה זה, הקורא רצה יהלום רדיאן מרובע מה שאומר שיחס אורך ורוחב צריך להיות בין 1.00 ל-1.04

Square and rectangular radiant cut diamonds comparedבתמונה: יהלומים בחיתוך רדיאן עם יחסי: אורך-רוחב שונים: שמאל – 1.04, ימין – 1.28

לחיתוך רדיאן יש הרבה ברק מה שמקשה מאוד לבחור אחד בלי לראותו בפועל. לכן אנחנו תמיד ממליצים למצוא ספק איכותי וללכת לראות את היהלום.
מאפיינים של יהלום בחיתוך רדיאן
לגבי החיתוך עצמו, אם אתה מתחת ל-72% מהעומק, זה אמור להיות בסדר. וכל עוד אתה שומר על אחוז הלוח מתחת ל-70%, תקבל יהלום מהמם.
לאחר מכן, עליך לשים לב לצבע היהלומים ולניקיון. מכיוון שהקרנים(הפינות) ברדיאן משקפות את הצבע האמיתי של היהלום יותר מאשר מאשר פינות מעוגלות, כדאי להיות זהירים יותר . כלומר עדיף לקנות צבעים גבוהים יותר .צבע G/H הוא האיזון הטוב ביותר בין ניקיון לצבע ביחס למחיר. אם אתה בוחר בטבעת זהב צהוב, אתה יכול לרדת עד דרגת צבע " I ".
ניקיון יהלומים טוב הוא חיוני בכל צורה. עם זאת, יהלומים בחיתוך רדיאן הם די טובים בהסתרת פגמים, כך שבדרך כלל ניתן למצוא יהלום בניקיון1- SI או VS-2 ללא פגמים ניכרים.                                                                                                         היתרונות של יהלום בחיתוך רדיאן

בגלל הפינות החתוכות הוא עמיד לשברים

הינו זול יותר מרוב צורות היהלומים

תעודת GIA לא משקפת את נראות היהלום הזה ולכן יש לראותו בפועל

יש ליהלום ברק רב בגלל 70 פאותיו

הוא נראה גדול יותר באותו משקל קרט מיהלומים בצורות אחרות

יהלומים בחיתוך רדיאן ב-10000 שח
תקציב הקורא ליהלום המרכזי לבדו היה בסביבות 10000 שח. זה מספיק כסף כדי למצוא יהלום יפהפה בסביבות 0.7 קראט. אבל מכיוון שאין כל כך הרבה רדיאנים מרובעים, האפשרויות מעט מוגבלות.

סיכום
חיתוכי רדיאן הם יהלומים מדהימים הנותנים לטבעת אירוסין מראה ייחודי. אם תפעל לפי הכללים הבסיסיים עליהם דיברנו לא אמורה להיות בעיה למצוא רדיאן שיש לו הרבה ברק ופגמים מינימליים.
במידה ויש לך שאלות כלשהן , אל תהסס ליצור קשר עמנו. אנחנו כאן כדי לעזור לך בכל מה שקשור ליהלומים וטבעת אירוסין

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן