ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך קונים יהלום פרינסס מרובע 1.2-1.5 קרט

כשמדובר ביהלומים לא עגולים, אחת האפשרויות הפופולריות ביותר היא חיתוך הנסיכה צורת יהלום נצחית שמציעה אלגנטיות מדהימה, בשילוב עם תמורה טובה יותר לכסף מאשר החיתוך העגול.
אנחנו מקבלים לעתים קרובות מיילים מקוראים המעוניינים לקנות יהלומים בחיתוך נסיכה.
לאחרונה, פנה אלינו קורא לעזרה בבחירת יהלום בחיתוך נסיכה שיתאים לטבעת שהם תכננו לרכוש. הטבעת שהם בחרו הייתה סוליטר עם יהלום בצבע G , ניקיון VS1.
כמו קונים רבים , הם היו מודאגים לגבי רכישת יהלום מרכזי ורצו עזרה ממומחים:
"
אני עוקב אחרי האתר שלך כבר זמן מה ומצאתי אותו מאוד אינפורמטיבי.
אני מחפש יהלום אבן מרכזית בחיתוך נסיכה אני רוצה שזה יהיה מ-1.25 קראט ל-1.50 קראט
יהלום בצבע G , ניקיון VS1.” עם תעודת GIA.

להלן תשובתנו:
לניקיון היהלום יש השפעה שולית בלבד על מראה היהלום, למעט יהלומים באיכות ירודה מאוד (לדוגמה, יהלומים עם תכלילים גדולים מאוד הנראים לעין)

משמעות הדבר היא שקורא זה יכול לרדת בבטחה ליהלום עם דרגת ניקיון SI1 או SI2, כמו גם דרגת צבע H (אפילו צבע I יהיה בסדר), מבלי שהיהלום המרכזי ייראה פגום או בגוון כהה יתר על המידה ברגע שהוא ישובץ בטבעת האירוסין.
כעת, בואו ניכנס לפרטים על ההשפעות של ניקיון וצבע על מראה היהלום.
רכישת יהלום טובה היא הבנה כיצד ארבעת ה-Cs (איכות חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט) משפיעים על המראה והערך של היהלום.מבין ארבעת ה-Cs הללו, לחיתוך (הדיוק והסימטריה שבה חותכים יהלום) ומשקל הקראט (משקל היהלום) יש את ההשפעה הגדולה ביותר על המראה שלו. יהלום בחיתוך מושלם ישקף ויחזיר אור מעולה, ויעניק לו ברק ואש מדהימים.
כמו כן, יהלום 1.50 קראט ייראה גדול יותר ומושך את העין משמעותית מיהלום בגודל צנוע יותר במשקל 0.50 קראט.
לצבע היהלום יכולה להיות השפעה על המראה שלו. לדוגמה, ליהלום בדרגת צבע D (המעיד על חוסר צבע מוחלט כלומר לבן מושלם) יהיה מראה שונה מאוד מאשר ליהלום בדרגת צבע M (המעיד על גוון צהוב מורגש).
כל זאת, בתנאי שיהלום נקי לעין (כלומר שאין לו תכלילים שניתן לראותם בתנאים "ממשיים" בעין האנושית), לדרגת הניקיון שלו אין כל כך השפעה על איך שהוא נראה.
לדוגמה,שני היהלומים בחיתוך הנסיכה . יהלום. 1 קראט בצבע G, IF ניקיון יהלום באותו גודל ובאותו דרגת צבע, עם דרגת ניקיון VS1 – לא ניתן לראות בעין שום הבדל בין 2 היהלומים
למרות ההבדל המשמעותי בדרגת הניקיון, שני היהלומים הללו נקיים לעין ונראים דומים ביותר, אפילו בתאורה והגדלה .
כאשר הפגמים גדולים ונראים לעין לניקיון יש השפעה על מראה היהלום. לדוגמה,ליהלום בניקיון I-1 יש תכלילים גדולים המשפיעים בצורה ברורה וחמורה על האטרקטיביות והשלמות שלו,ולפעמים נראים לעין.
אם תקנה יהלומים נקיים לעין, הבדל בדרגת הניקיון לא צפויה להשפיע במידה רבה על האופן שבו יהלום נראה.
כשזה מגיע לצבע, כמעט בלתי אפשרי לזהות הבדל בין יהלומים שנמצאים בדרגת צבע בודדת זה מזה (לדוגמה יהלום בין צבע H לצבע G ). הבדל צבע של שתי דרגות הוא כמעט בלתי אפשרי לזהוי בעין האנושית מחוץ  למעבדה.
על ידי הכוונה לדרגת צבע H והתמקדות במראה נקי לעין על פני דרגת ניקיון גבוהה נוכל למצוא יהלומים מדהימים בחיתוך נסיכה
רכישת יהלום נועדה להקצות כמה שיותר מהתקציב שלך לגורמים שיש להם השפעה ניכרת על המראה החיצוני, וכל זאת תוך הוצאת הסכום המינימלי על אלה שלא.
זה אומר לתת עדיפות לאיכות החיתוך מעל הכל, ואז לבחור יהלום נקי לעין וללא צבע גלוי ברגע שהוא משובץ בטבעת אירוסין.
על ידי ירידה בדרגת צבע אחת ושאיפה למראה נקי לעין במקום ניקיון "חסר פגמים",- מושלם, אתה יכול למצוא יהלום מדהים במחיר תחרותי, ולפנות יותר מהתקציב שלך להשקעת באיכות חיתוך, משקל קראט או טבעת המועדפת עליך.
באופן דומה, הורדת דרגת צבע אחת ל-H במקום G יכולה להוריד כמה מאות דולרים ממחיר היהלום, ולתת לך גמישות רבה יותר בבחירת היהלום.
בסופו של דבר, הקורא הזה בחר ביהלום בחיתוך נסיכה H VS1 , שנראה יפה. היהלום נראה נהדר, והכי חשוב, המחיר היה סביר.
אם יש לך שאלות לגבי איזה יהלום לקנות, או זקוקים לעזרה בהשוואת יהלומים דומים מבחינת איכות וערך, אל תהססו לפנות אלינו.
אנו עוזרים למאות קוראים למצוא ולהשוות יהלומים מדי חודש, ואנחנו שמחים לעזור לך למצוא יהלום שתואם את הטעם והתקציב שלך.

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן