ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

ביהלום בצבע I – מה עדיף, יהלום פלואורסנטי (עם קרינה ) או ללא קרינה ?

פלואורסנציה(קרינה) כחולה זניחה (ללא)או חזקה, ביהלום בצבע I-מה עדיף
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
אני מתלבט בין1 קראט, צבע I, ניקיון VS-2, יהלום עגול ללא קרינה פלואורסנטית, לבין 1 קראט , I- צבע, VS-1 , יהלום עגול עם פלואורסנציה כחולה חזקה. היהלום עם הקרינה זול כמעט ב-1000$! האם הקרינה הכחולה ביהלום צבעI גרועה? מדוע היהלום ללא קרינה הרבה יותר יקר? בבקשה עזור לי להחליט אם אני צריך לקנות יהלום ללא קרינה כחולה יקר יותר או עם קרינה חזקה זול יותר ביהלום בצבע I. תודה."
יהלום ללא קרינה לעומת כחולה חזקה ביהלום בצבע I:
אני מעריך שניתן להתבלבל בין ההשפעות של הקרינה הכחולה החזקה על המחיר של צבע I, ניקיון VS-1, ביהלום עגול . ניתן לחשוב שיהלום בניקיון גבוה יותר עם אותם כללי דרגת חיתוך יעלה יותר מיהלום באותו משקל, צבע, ודרגת ניקיון נמוכה יותר. במקרה זה הקרינה הכחולה החזקה הולכת להועיל לך בשתי דרכים, בצורה של הנחה, ואולי תשפר את תפיסת הצבע שלך.
קרינה כחולה חזקה ביהלום בצבע I עשויה לגרום ליהלום להיראות לבן יותר, כאשר היהלום נצפה בסביבות תאורה המכילות נפח גבוה של אור אולטרה סגול (UV). הסיבה לכך היא שהאור האולטרה סגולי יעורר את המולקולות הפלורסנטיות הכחולות, מה שיעזור לסנן חלק מהצהוב.
ההנחה על יהלומים עם קרינה כחולה לא קשורה למעשה לאופן שבו הקרינה משפיעה על המאפיינים החזותיים של יהלומים, אלא היא השפעת עבר של חברת השקעות מאסיה, שהחליטה להוציא יהלומים עם פלואורסצנטיות מחבילות יהלומים שהם הציעו ללקוחות למטרות השקעה בסוף שנות ה-70.
הנוהג שלא לשווק יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה למטרות השקעה, יצר עודף של יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה, מכיוון שגם חברות השקעות אחרות החלו להוציא יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה מחבילות השקעה של יהלומים, ולכן התעשייה הגיבה בהנחה על יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה. הנחה זו ממשיכה להיות מיושמת על יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה עד עצם היום הזה.

העובדה היא שרוב הקונים לא רוצים יהלום פלואורסנטי הופכת אותו ליהלום זול יותר ולעיתים לא מסחרי
איזה יהלום מבין 2 היהלומים לבחור:
מכיוון שלשני היהלומים העגולים יש דרגת חיתוך גבוהה והם חתוכים לאותו טווח של פרופורציות, ומפגינים מידה יוצאת דופן של דיוק אופטי, ביצועי האור של 2 היהלומים זהה.
לפיכך, ההחלטה אם לקנות יהלום עגול אחד על פני השני, מסתכמת באיך אתה מרגיש עם הקרינה הכחולה. ברור שלקרינה הכחולה החזקה יש כמה יתרונות, אבל לא כולם מעריכים את הידיעה שהיהלום שלהם הולך לזהורבצבע כחול ניאון עז כשהוא נחשף לאור שחור; למרות שבאופן אישי אני מוצא את המאפיין הזה של הקרינה הכחולה די מסקרן ויפה
העובדה היא שרוב הקונים לא רוצים יהלום פלואורסנטי הופכת אותו ליהלום זול יותר ולעיתים לא מסחרי

אי לכך לא הייתי ממליץ לקנות יהלום פלואורוסנטי אלא אם כן יש לך בעיית תקציב

בתמונה : סוגי פלואורסנציה

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן