ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם הקרינה(פלואורוסנציה) גורמת ליהלומים להיות עכורים?

האם הקרינה(פלואורוסנציה) גורמת ליהלומים להיות עכורים?
להלן מייל שקבלנו מקורא:
אני קורא זמן רב של הבלוג שלך ברצוני לשדרג את יהלום של חצי קראט שעזרת לי לבחור לפני כמה שנים, ליהלום קראט אחד! אני די מסוקרן לגבי הרעיון של יהלום עם פלואורסצנטיה כחולה , מאחר וההנחה הכספית החלה על יהלומים עם פלואורסצנטיה תאפשר לי לקנות יהלום יותר גדול עבור הכסף שליקראתי שהפלורסנטיות יכולה לגרום ליהלום להיראות חלבי או מעונן ברצוני להבטיח שהיהלום שאני בוחר לא יושפע לרעה מהקרינה. מה אתה מציע?”
מותו של היהלום "הכחול הלבן”:
הדבר המעניין ביהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה הוא שבמשך שנים רבות, יהלומים חסרי צבע (לבנים) שהראו רמות חזקות עד חזקות מאוד של פלואורסצנטיה כחולה כונו בדרך כלל "יהלומים לבנים כחולים". בשנת 1938 ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית הוקיעה את תעשיית התכשיטים,על מה שהם ראו כשימוש לרעה במונח.
עד לאותה תקופה, יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה נחשבו כל כך נחשקים, עד שתכשיטנים השתמשו בתאורה כחולהלבנה בחנויות התכשיטים שלהם כדי לתת לאנשים את הרושם שהיהלומים שהם הסתכלו עליהם היו "כחול לבן" כשלמעשה מראה היהלומים הושפע רק מהאור הכחול שהשתקף מפני היהלום.
אם תכשיטנים היו מוכנים ללכת לקיצוניות שכזו כדי להטעות את הלקוחות שלהם לקנות "יהלומים לבנים כחולים", נוכל להסיק שיהלומים עם רמות גבוהות של פלואורסצנטיות כחולות היו מבוקשים מאד ויקרים במשך שנים רבות.
מדוע יהלומים עם פלואורסצנטי עולים פחות?
להבנתי השליליות לגבי נוכחות של פלואורסצנטיה כחולה חזקה עד חזקה מאוד ביהלומים החלו בסוף שנות ה-70 כאשר חברת השקעות הפועלת מאסיה החליטה לגרוע יהלומים עם פלואורסנציה מחבילות יהלומים שהם מכרו כהשקעה ללקוחות שלהם.
להערכתי חברת ההשקעות רק ניסתה לבדל בין ההצעות שלה לבין חבילות דומות שהציעו המתחרים שלה, אבל כפי שקורה לעתים קרובות כאשר חברה אחת עושה משהו כדי להבדיל את עצמה מהמתחרות, המתחרים הלכו בעקבותיה והדבר יצר מלאי יתר של יהלומים עם פלואורסצנטיהמה שגרם לחותכי היהלומים להוזיל יהלומים אלו במאמץ לפתות קונים לרכוש יהלומים עם פלואורסצנטיות.
ההשפעה הבלתי מכוונת הייתה לרמוז שחייב להיות משהו לא רצוי ביהלומים עם פלואורסצנטיה, כי אחרת מדוע מחירו של יהלום אחד יוזל מתחת למחירו של יהלום אחר בעל מאפיינים דומים?
יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה:
האבחנה העיקרית בין יהלומים פלואורוסנטיים היא כדלהלן : קרינה כחולהחלשה בינונית, חזקה, חזקה מאוד.
אמנם ייתכן שרמות גבוהות של הקרינה גורמות ליהלום להיראות חלבי או מעונן, אך מדובר בתופעה נדירה ביותר, והסביר יותר שלמולקולות הפלורסצנטיות בתוך היהלום תהיה השפעה חיובית על היהלום על ידי הפיכתו ללבן יותר כאשר היהלום נחשף לאור אולטרה סגול חזק "שמדליק" את המולקולות.
יהלומים בעלי מראה חלבי או מעונן כתוצאה מרמות חזקות של הקרינה מכונים בדרך כלל בתעשייה "כחול יתר". האתגר הגדול ביותר בקניית יהלום הוא לראות פיזית את היהלום. סוחרים מקוונים רבים מוכרים יהלומים "על הנייר"

מבלי להראות את היהלום.

נכון להיום לפי בדיקות של מכונים גמולוגיים כל פלואורסנציה גורמת לעכירות מסוימת ביהלום. כלומר היא גורמת לפחות אור לעבור ביהלום עד מצב שאין מעבר אור ואז היהלום עכור.

פלואורוסנציה מהווה פגם המוריד את מחירו של יהלום.

יהלום עם פלואורוסנציה פחות מסחרי ובעקר ברמות גבוהות של פלואורסנציה.

אם ברצונך לקנות יהלום איכותי – וודא שאינו פלואורוסנטי

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן