ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם יהלום בניקיונות  SI2 – I1 עדיין נוצץ ?

האם יהלום בניקיונות  SI2 – I1 עדיין נוצץ ?
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
ברצוני לקנות טבעת אירוסין יהלום. אני וחברה שלי שוחחנו על טבעות בפירוט רב, ההעדפה שלה היא גודל על פני איכות. היא אומרת שאף אחד לא יוכל לראות או הצבע או הניקיון של היהלום מעבר לשולחן האוכל, אבל הוא יוכל לראות את הגודל. אני לא ממש בטוח איפה למתוח את הקו מבחינת ניקיון או צבע, אבל מכל מה שקראתי על יהלומים באינטרנט, אני בהחלט לא רוצה לוותר על איכות חיתוך יהלומים. גורם הניצוץ חשוב לי ביותר. אני בודק 1.5 קראט, צבע P (צהוב) ניקיון SI-2, אני מודאג מההשפעה של הפגמים על הניצוץ. האם יהלום בניקיון SI-2 / I-1 עדיין ינצנץ?"
הצבע האדום מייצג השתקפויות של האור הבהיר ביותר שנאסף מתוך החדר. הצבע הירוק מייצג את מקור האור השני הבהיר ביותר, וכחול הוא אינדיקציה לניגודיות. החלק המרכזי של היהלום שצבעו ירוק בדוגמה זו, עשוי להיות אדום או ירוק, מכיוון שהצבעים הירוק והאדום מצטלבים בארבעים וחמש מעלות.
הגורם החשוב ביותר שכדאי להיות מודע אליו הוא עד כמה האור משתקף באופן שווה בכל היהלום. שימו לב איך אפילו האור משתקף בכל היהלום הזה. לא רק שהוא הולך להיות בהיר ונוצץ להפליא, אלא שהאור מתפזר באופן שווה על פני כל פני היהלום, כל הדרך החוצה עד לקצוותובכך ליצור את מה שאנו אוהבים להתייחס אליו כאל ברק מקצה לקצה. אפקט זה משמש גם כדי לגרום ליהלומים להיראות גדולים יותר מיהלומים רבים בחיתוך אידיאלי סטנדרטי אשר נחתכו לדרגה פחותה של שלמות.
השפעת יהלומי פלואורסצנציה כחולה חזקה בצבע P:
למרות שלא העלית את השאלה, אני רוצה להקדיש רגע לדבר על התועלת של היהלום הזה בצבע P שמפגין פלואורסצנטיה כחולה חזקה כשהוא נחשף לאור שחור. הקרינה הכחולה נחשבת בעיני אנשים רבים בתחום הגמולוגי כדומה לשטיפה לבנה ליהלומים. יש לו נטייה לגרום ליהלומים להיראות אפילו לבנים ובהירים יותר ממה שהם היו נראים ללא פלואורסצנטיות. לפיכך יהלומים בצבע P עם קרינה כחולה חזקה יראו לבנים ובהירים יותר כאשר היהלום נחשף למקורות אור המכילים נפח גבוה של אור אולטרה סגול.
באופן כללי הפלואורוסנציה "מלבינה " יהלומים צהבהבים

כמו כן יהלומים בניקיון SI2 וגם I-1 עדין יכולים להראות מעולה בטבעת וזאת אם החיתוך מעולה

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן