ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם יהלומים בצבע גבוה יותר בהירים ומבריקים יותר?

האם יהלומים בצבע גבוה יותר בהירים ומבריקים יותר?
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
בקרתי בכל חנויות התכשיטים הפופולריות באזור שלנו, ואני מנסה לקבוע האם יהלומים בצבע גבוה יותר בהירים ומבריקים יותר מיהלומים בצבע נמוך יותר. לדוגמה, האם יהלום בצבע D מבריק יותר מיהלום בצבע G? בהתבסס על כל המחקר שביצענו באינטרנט, חברתי ואני החלטנו שאנחנו רוצים יהלום בחיתוך אידיאלי, אבל לא הצלחנו למצוא יהלום שחתוך קרוב לפרופורציות אידאליות . רוב אנשי מכירות הדגישו שצבע היהלום חשוב יותר מליטוש או סימטריה. בבקשה עזרו לי להבין את זה”.
על מנת להבטיח שאנחנו על אותו גל הדברים הראשונים שעלינו להגדיר הם המונחים בהירות וברק, כפי שהם נמצאים בשימוש נפוץ בתעשיית היהלומים, מכיוון שלאנשים ובעקר למוכרים יש נטייה לערבב ביניהם .
מהו ברק יהלום?
המונח הברק משמש את הקהילה הגמולוגית כדי לתאר עד כמה יהלום נראה בהיר לעין, הוא משמש גם לתיאור הניצוץ הלבן שנוצר מאור המוחזר מעל פני השטח של יהלום, וגם מתוך היהלום כשהוא עובר דרך היהלום ומופנה חזרה למעלה לעיני המתבונן.
מהו פיזור ואש ביהלום?
פיזור הוא מונח המשמש לסירוגין עם המונח "אש" המתייחס להבזקי אור צבעוני הנוצרים על ידי אור המוחזר מהפנים של יהלום. אלו הם הבזקים של צבעי אדום, כחול, ירוק ושאר הצבעים של הקשת בענן, שאנשים אוהבים .
מהו ניצוץ ביהלום?
ניצוץ הוא אור שנוצר על ידי הניגוד בין האזורים הבהירים והכהים של יהלום, שנוצרים על ידי הצורות השונות של הפאות. המונח נצנוץ משמש גם לתיאור הניצוץ הכולל של יהלום, שנוצר כאשר היהלום נע, בערך כמו הבזקי האור שנוצרים על ידי כדור דיסקו כשהוא מסתובב באוויר.
ההבדל בין ברק יהלום ובהירות:
ברור שהמונח ברק נוטה לשמש לסירוגין עם בהירות, מכיוון שלנפח גבוה יותר של ניצוץ לבן תהיה נטייה לגרום ליהלום להיראות בהיר יותר, אך סביר גם להניח שיהלום בצבע גבוה יותר, כגון יהלום בצבע D, ייראה בהיר יותר מיהלום בצבע G, פשוט בגלל שיש לו פחות צבע גוף ולכן הוא לבן ובהיר יותר, אולם זה לא בהכרח אומר שהוא יהיה מבריק יותר מבחינת הצגת יותר נצנוץ.
הבלבול הפוטנציאלי שיכול לנבוע מחוסר ההבנה של האופן שבו תעשיית היהלומים משתמשת במונחים בהירות וברק, יכול לגרום לאנשים להניח שקניית יהלום בצבע גבוה יותר היא הבחירה הטובה ביותר, אבל למעשה מדובר בפרופורציות וחיתוך היהלום שמכתיבים את עוצמת הניצוץגורמים של ביצועי אור, כגון זוהר, פיזור וניצנוץ, הם כולם תוצאה ישירה של פרופורציות יהלומים (גיאומטריה) וסימטריה אופטית, שהיא הדיוק של גודל, צורה ויישור של פאות ליטוש וכן באופן שבו הם מסודרות .נדרש דיוק רב כדי ליצור דפוס פאות אידאלי. כל הבדל בגודל, צורה, אורך, זווית, יישור, או אפילו אינדקס של פאות הביתן (החצי התחתון של היהלום) תגרום לפאות חוסר אחידות בגודל ובצורה.
לסיכום: יהלום לבן יותר לא בהכרח יהיה מבריק יותר. יהלום לבן יותר בעבודת ליטוש אידאלית אכן יראה מבריק יותר

הסמטריה,עבודת הליטוש והצחצוח של היהלום חשובים יותר מצבעו

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן