ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם יהלומי VS2 – SI1 תמיד "נקיים לעין" ?

האם יהלומי VS2 – SI1 תמיד "נקיים לעין" ?
האם כל יהלומי הניקיון SI-1 ו– VS-2 נקיים לעין. יהלום אם הוא "נקי לעין" או לא הוא סובייקטיבי כלומר תלוי באופי האישי של הראייה האנושית. עם זאת, ניתן להבין טוב יותר את ההנחיות הכלליות המשמשות בתעודות יהלומים כדי לקבוע אם יהלום נקי או לא.
כיצד מדורגים יהלומים לצורך ניקיון : הדבר הראשון שצריך להבין הוא שניקיון יהלומים מדורג בתנאי מעבדה. כאשר הכוונה היא פשוט לזהות את התכלילים ולקבוע את היקף הפגמים. המשמעות היא שמדרג יהלומים מאומן מעריך את היהלום באמצעות עיניו ודרגות שונות של הגדלה. התקן בתעשייה לדירוג ניקיון יהלומים הוא הגדלה של פי 10. עם זאת, די נפוץ שמדרג יהלומים משתמשים בדרגות הגדלה גבוהות יותר בתחילת הדירוג. הדבר נכון במיוחד ליהלומים בעלי ניקיון גבוה יותר, כגון אלה בספקטרום VVS-1 ו-VVS-2. דירוג ניקיון היהלום נעשה ממצב הפנים למעלה. המשמעות היא שיהלומים מוערכים מנקודת תצפית עליונה כלפי מטה ולא מהצדדים. מבנה הפאות של יהלום נועד לשקף אור החוצה דרך החלק העליון. הנפח הגבוה של החזר האור ומקדם הנצנוץ של יהלום מקשה לראות תכלילים בעין.
ההגדרה של ניקיון יהלום "נקי לעין":
כמו ברוב הדברים בחיים, הכל עניין של פרספקטיבה ונתון לפרשנות. מלכתחילה, כל התייחסות לניקיון יהלומים הינה תמיד מנקודת המבט של מלמעלה למטה, כי כך מדורגים יהלומים. המשמעות היא שתכלילים עשויים להיות נראים בקלות ומיד מפרופיל צד, אפילו ביהלומים בעלי ניקיון גבוה יותר. שנית, התהליך לקביעה אם יהלום הוא "נקי לעין" הוא לראות את היהלום ממרחק של 20-30 סמ. אם התכלילים אינם "נראים בקלות ומיד" למדרג יהלומים מאומן ממרחק זה, אזי היהלום נחשב נקי לעין. תצלום הניקיון של יהלום באתרים מציג את היהלום בהגדלה של בערך פי40. מיותר לציין שהכל נראה גדול מהחיים בתנאים אלו. יחד עם זאת, חשוב להבין שהנראות של תכלילים יכולה להשתנות בהתאם לתנאי הצפייה. הבדלים קלים בסביבת התאורה, או אם היהלום רטוב או יבש יכולים להיות בעלי השפעה גדולה על היכולת שלנו לראות את התכלילים בתוך יהלום. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את ההבדלים בראייה האישית של האדם הצופה ביהלום. התכלילים עשויים להיות גלויים במידה מסוימת גם כאשר היהלום נבדק במרחק קרוב יותר, או אם למישהו יש ראייה חדה יותר. עם זאת , ייתכן שיהיה קל יותר לחלק מהאנשים לראות תכלילים בטווח של SI-1 ויהלומים בעלי ניקיון נמוך יותר . עם זאת, אנשים אחרים עשויים להסתכל על אותו יהלום ולא להיות מסוגלים לראות את התכלילים ללא הגדלה. אם אתה רוצה להיות בטוח שלא יראו פגמים לעין, אזי אנו ממליצים לקנות יהלום בניקיון VS-2 ומעלה.
האם יהלומי ניקיון VS-2 נקיים לעין?
הרוב המכריע של יהלומים בניקיון VS-2 הם "נקיים לעין" מנקודת מבט מלמעלה למטה. אני חושב שראיתי במהלך השנים ארבעה שהכילו תכליל או שניים שהצלחתי לאתר בעיניים בלבד לאחר בדיקה מדוקדקת מאוד של היהלום. למען האמת, זה די נדיר למצוא יהלום ניקיון VS-2 שאינו נקי לעין מנקודת מבט מלמעלה למטה. ב95% מהמקרים יהלום VS-2 יהיה נקי לעין. יהלום בניקיון SI-1 ב85% מהמקרים יהיה נקי לעין.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן