ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם ניקיון היהלום משפיע על ברק היהלום ?

האם ניקיון היהלום משפיע על ברק היהלום ?
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
אני מבין שרוב האנשים כנראה מעדיפים יהלומים שהם 100% נקיים לעין, אבל אני דווקא אוהב את הרעיון של היכולת לראות פגם או שניים בתוך היהלום בטבעת האירוסין שלי (שאני עומד לבחור) וזאת מאחר ואני רואה את התכלילים כחלק מהיופי של גביש יהלום טבעי. הדאגה היחידה שיש לי היא האם הניקיון של יהלום משפיע על הברק וביצועי האור של היהלום. אני לא בהכרח צריך שיהלום SI-2 או SI-1 שלי יהיה נקי לעין, אבל אני כן רוצה לדעת שהניקיון של היהלום לא משפיע על הברק באופן שלילי".
ניקיון יהלום משפיע על הברק רק במקרים קיצוניים:
באופן כללי, רוב התכלילים שסביר שתמצאו מצוינים בתרשים בתעודת היהלום. התרשים המופיע בדוח דירוג היהלומים של יהלום עם תעודתGIA. יהלומים עם תעודת GIA בציון ניקיון SI2 ומעלה לא אמורים להשפיע על הברק או החזר האור של היהלום. עם זאת יהלומים בניקיוןI-1 ומטה ישפיעו על החזר האור של היהלום מאחר ויהלומים אלו פגומים במידה רבה,והפגמים מפריעים לאור להכנס ולצאת מהיהלום.
אנו בודקים כל יהלום המיוצר עבורנו .לפיכך אם לפגם יש השפעה שלילית על החזר האור של היהלום או שיהלום אינו נותן ביצועי אור טובים הרי שאינו נכנס למלאי שלנו.
עם זאת, כלי ההערכה החשוב ביותר בארסנל שלנו הוא שנות הניסיון שלנו. העובדה היא שאנו יודעים בדיוק מה לחפש ביהלום, ואנו לא מתכוונים להמליץ על אף יהלום שאינו נותן את המראה הטוב ביותר של החזר אור וגורם נצנוץ!

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן