ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם ניתן להעריך יהלומים שגודלו במעבדה?

יהלומי מעבדה הופכים לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב צרכנים . ככל שיותר אנשים יבחרו ביהלומי מעבדה לרכישות משמעותיות כמו טבעות אירוסין , תכשיטנים וגמולוגים יראו יותר בקשות להערכות של תכשיטים המכילים יהלומים שגודלו במעבדה.

צרכנים עשויים אפילו לתהות אם בכלל ניתן להעריך או לבטח את יהלומי המעבדה שלהם. כמעט כל דבר אפשר להעריך ולבטח. יש לוודא שהלקוחות יודעים שניתן וצריך להעריך את היהלומים שגודלו במעבדה.ככל שהמידע לצרכן יהיה שקוף יותר,כך ישתפר הביטחון שלו ברכישות יהלומים שגודלו במעבדה.

חשוב לצרכנים להכיר בכך שהערכה אינה הערכת שווי אובייקטיבית או אישור פשוט של המחיר הקמעונאי, והיא גם אינה ערובה למחיר בו הם יוכלו למכור את הפריט. בדיוק כפי שלקוחות מעריכים רכישות של יהלומים טבעיים, יש להמליץ להם להעריך את היהלומים שגודלו במעבדה כדי לקבוע את עלות החלפתם או  את ערכם למטרות מכירה חוזרת או מיסוי. חשוב גם שהצרכנים יבינו – במיוחד בתקופות אלה של תנודות מחירים של יהלומי מעבדה – שעצם העובדה ששמאי קבע ערך מסוים לפריט לא אומר שמישהו יקנה אותו במחיר הזה. מכיוון ששוק היהלומים שגודלו במעבדה עדיין נזיל, בעלי יהלומים שגדלו במעבדה צריכים להיות מוכנים לשמוע מחיר הערכה שונה מהסכום ששילמו.

הערכת יהלומי מעבדה
בעוד שהנהלים להערכת יהלום טבעי ברורים, על השמאים לנקוט בצעדים נוספים כאשר עובדים עם יהלומים שגודלו במעבדה. כל הערכת אבני חן תיקח בחשבון את מקורה של אבן החן: טבעית, או סינתטית וסוג הסינתזה בה נעשה שימוש. יהלומים שגודלו במעבדה גדלים באחת משתי שיטות: שקיעת אדים כימית (CVD) או High Pressure, High Temperature (HPHT).

ספקטרוסקופ הוא כלי מדויק לקביעת מקורו של יהלום. מכונות אלו יכולות יקרות, אך הן חיוניות להערכת יהלומים שגודלו במעבדה. זיהוי שגוי בודד עלול לפגוע לצמיתות במוניטין של שמאי (והחנות הקמעונאית הקשורה אליהם).

הקרינה, תכולת החנקן ודפוסי המתח לא יגידו לגמולוג בוודאות אם יהלום נכרה או גדל במעבדה. אבל ביחד, אפשר לקבוע בוודאות יחסית באיזה סוג של יהלום הם עוסקים. ואולי חשוב מכך, ניתוח כזה יאפשר לכם לדעת האם היהלום שלכם הוא בכלל יהלום, או חיקוי כמו מויסוניט או זרקוניה. אף שמאי לא יכול לטעון בביטחון שהוא יכול לזהות יהלום שגדל במעבדה ללא שימוש בכלים המומלצים על ידי ה-GIA ומעבדות מכובדות אחרות לזיהוי. אם אתה מפנה לקוחות לשמאי צד שלישי, הקפד לבדוק באילו כלים וציוד הם משתמשים כדי לבצע את הערכותיהם.

המחירים היורדים ממשיכים להפעיל לחץ על יהלומי מעבדה. זכרו שאין זה מתפקידו של השמאי לחזות בדיוק כיצד ישתנו מחירי היהלומים שגודלו במעבדה. אבל העברת המידע הנוכחי של יהלומי מעבדה בבירור לצרכנים היא קריטית, חשוב גם שהתיעוד שלך יבהיר שהמחיר המוערך מדויק נכון ליום ההערכה, ולא ניתן להבטיח לכל פרק זמן לעתיד.

בעבר, ניתוח של 4Cs עשוי היה להספיק כדי להעריך במדויק יהלום. אבל עם הופעת יהלומי מעבדה, על השמאים לנקוט בצעדים נוספים כדי להבטיח שהם מעריכים במדויק יהלום שגדל במעבדה. חשוב שיהיו שיטות עבודה טובות ביהלומים שגודלו במעבדה  כדי לתמוך בפיתוח תוכניות טריידאפ וטריידאין בעתיד ולהתחיל לבנות אמון צרכנים .

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן