ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם ניתן להעריך יהלומי מעבדה


האם ניתן להעריך יהלומים שגודלו במעבדה?
יהלומי מעבדה הופכים לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב צרכנים המודאגים הן מעלויות והן מקיימות. ככל שיותר אנשים יבחרו ביהלומי מעבדה לרכישות משמעותיות כמו טבעות אירוסין ומתנות , תכשיטנים וגמולוגים יראו יותר בקשות להערכות של תכשיטים המכילים יהלומים שגדלו במעבדה.

צרכנים עשויים לתהות אם בכלל ניתן להעריך או לבטח את יהלומי המעבדה שלהם. אבל כמעט כל דבר אפשר להעריך ולבטח.ככל שהלקוחות ידעו שניתן וצריך להעריך את היהלומים שגדלו במעבדה, כך יגבר הביטחון שלהם ברכישות יהלומי מעבדה.

חשוב לצרכנים להכיר בכך שהערכה אינה הערכת שווי אובייקטיבית או אישור של המחיר הקמעונאי, והיא גם אינה ערובה למחיר עבורו הם יוכלו למכור את הפריט. בדיוק כפי שלקוחות מעריכים רכישות של יהלומים טבעיים, יש להמליץ ​​להם להעריך את היהלומים שגודלו במעבדה כדי לקבוע את עלות החלפתם, או כדי לקבוע את ערכם למטרות מכירה חוזרת או מיסוי. חשוב גם שהצרכנים יבינו במיוחד בתקופות אלה של תנודות מחירים ביהלומים שגודלו במעבדה שעצם העובדה ששמאי קבע ערך מסוים לפריט לא אומר שמישהו יקנה אותה במחיר הזה. מכיוון ששוק היהלומים שגודלו במעבדה עדיין נזיל, בעלי יהלומים שגדלו במעבדה צריכים להיות מוכנים לשמוע מחיר הערכה שונה מהסכום ששילמו.

הערכת יהלומי מעבדה
בעוד שהנהלים להערכת יהלום טבעי די קבועים, על השמאים לנקוט בצעדים נוספים כאשר עובדים עם יהלומים שגדלו במעבדה. כל הערכת אבני חן תיקח בחשבון את מקורה של אבן החן: טבעית, סינתטית וסוג הסינתזה בה נעשה שימוש. יהלומים שגדלו במעבדה גדלים באחת משתי שיטות: שקיעת אדים כימית (CVD) או High Pressure, High Temperature (HPHT).
ישנן מכונות שונות לבדיקת יהלומי מעבדה.
לדוגמא ספקטרוסקופ הוא כלי מדויק יותר לקביעת מקורו של יהלום. מחירן יקר,אך הן חיוניות להערכת יהלומים שגדלו במעבדה. זיהוי שגוי בודד עלול לפגוע לצמיתות במוניטין של שמאי (והחנות הקמעונאית הקשורה אליהם).

הקרינה, תכולת החנקן ודפוסי המתח לא יגידו לגמולוג בוודאות אם יהלום נכרה או גדל במעבדה. אבל ביחד, אפשר לקבוע בוודאות יחסית באיזה סוג של יהלום הם עוסקים. ואולי חשוב מכך, ניתוח כזה יאפשר לכם לדעת האם היהלום שלכם הוא בכלל יהלום, או חיקוי כמו מויסניט או זרקוניה. אף שמאי לא יכול לטעון בביטחון שהוא יכול לזהות יהלום שגדל במעבדה ללא שימוש בכלים המומלצים על ידי ה-GIA ומעבדות מכובדות אחרות לזיהוי. אם אתה מפנה לקוחות לשמאי צד שלישי, הקפד להעריך באילו כלים וציוד הם משתמשים כדי לבצע את הערכותיהם.

המחירים המשתנים כלפי מטה כתוצאה מהצע גדול ושיפורים טכנולוגיים המורידים את עלות ההפקה של יהלומי מעבדה ממשיכים להפעיל לחץ על יהלומי מעבדה. זכרו שאין זה מתפקידו של השמאי לחזות בדיוק כיצד ישתנו מחירי היהלומים שגדלו במעבדה.חשוב שהתיעוד יבהיר שהמחיר המוערך מדויק נכון ליום ההערכה, ולא ניתן להבטיח לכל פרק זמן לעתיד.
בעבר, ניתוח של 4Cs עשוי היה להספיק כדי להעריך במדויק יהלום. אבל עם הצגת יהלומי מעבדה, על השמאים לנקוט בצעדים נוספים כדי להבטיח שהם מעריכים במדויק יהלום שגדל במעבדה. אבל חשוב שנקים שיטות עבודה טובות ביהלומים שגודלו במעבדה עכשיו, כדי לתמוך בפיתוח תוכניות טריידאפ וטריידאין .בעתיד ולהתחיל לבנות אמון צרכנים חיוני.

נכון להיום לא קיים טרייד אין או טרייד אפ ביהלומי מעבדה

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן