ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם Moissanite (חיקוי יהלום) זוהר יותר מיהלום?

האם Moissanite (חיקוי יהלום) זוהר יותר מיהלום?
מייל שקבלנו מקורא:
"
אני בתהליך של בדיקת יהלומים לטבעת אירוסין ונתקלתי באתר אינטרנט שטוען שמויסניט היא האבן המבריקה ביותר; תמיד חשבתי שיהלום הוא האבן המבריקה ביותר, האם moissanite מבריק יותר מיהלום? ואם כן, מדוע נראה שיהלומים פופולריים יותר מ-moissanite לטבעות אירוסין? בהתבסס על מה שקראתי, moissanite קשה ועמיד כמו יהלום, ומשמעותית פחות יקר במחיר, כך שזה נראה כמו הבחירה המושלמת לטבעת אירוסין; האם יש סיבה שבגללה עלי לרכוש יהלום במקום לבחור במויסניט כאבן מרכזית?"
מויסניט סינטטי לעומת יהלום טבעי לטבעת אירוסין:
ללא ספק, ישנו שוק בר קיימא לאבני חן מכל הסוגים, כולל אלו שהן טבעיות, חיקויים וסינתטיות, אך ההתמקדות שלנו היא ביהלומים טבעיים, וזו הסיבה שאנו לא משווקים באופן פעיל מויסניט כאופציה. .
ל"אבן" המכונה בדרך moissanite יש היסטוריה מעניינת, המינרל moissanite התגלה במקור על ידי אנרי מויסאן בשנת 1893, כאשר בחן דגימות סלע שנלקחו ממכתש מטאור בקניון דיאבלו, אריזונה.
בתחילה חשב מויסאן כנראה שפיסות המינרל שהוא גילה הן חלקיקי יהלום, אולם תשע שנים לאחר שגילה את הגילוי הראשוני, הוא קבע שהגבישים הם סיליקון קרביד.
מויסניט המופיע באופן טבעי הוא נדיר למדי, הוא התגלה רק בתוך הקרום החיצוני של מטאוריטים. מויסניט סינטטי שהוא מעשה ידי אדם, והמכונה בדרך כלל מויסניט שנוצר במעבדה, הוצג לשוק התכשיטים בסוף שנות ה-90. "מויסניט" שווק כחלופה ליהלומים,בטענה שיש לו מאפיינים אופטיים טובים יותר מיהלום, אולם אנו סבורים שזו הטעייה בלשון המעטה.
האם מויסניט טוב יותר מיהלום?
אחת הסיבות לכך שתומכי המויסניט הסינטטי אומרים שמויסנייט עדיף מיהלום, היא שהוא אמור להיות מבריק יותר מיהלוםאולם השימוש במונח "ברק" נוטה להיות קצת לא מובן על ידי קונה היהלומים הממוצע.
המונח "ברק" מתייחס לא רק לנפח החזרת האור, אלא גם למידת החשיפה של היהלום לאור לבן, בניגוד לאור צבעוני, המכונה בדרך כלל פיזור, מכיוון שהוא מתרחש כאשר העיניים שלנו מפזרות אור לבן לגוונים ספקטרליים.
רוב אבני החן המיוצרות מ-Moissanite שיוצרו במעבדה מאופיינות במבנה פאות שונה מיהלום עגול בחיתוך עגול סטנדרטי.לפי מה שראינו Moissanite מוציא סוג של ניצוץ שנראה יותר כמו קרח כתוש מאשר סוג הניצוץ שמפגין יהלום עגול בעל פרופורציות נאותות.
בעוד ש-moissanite מבחינה טכנית מפזר אור פי 2.4 יותר מיהלום, לפיזור שהוא פולט יש סוג של תחושה מלאכותית מבוססת כימית, אני לא יודע איך לתאר את זה אחרת, אבל זה פשוט לא משתווה לספקטרום, בהיר, מבריק, והבזקי אש שמפגינים יהלומיםאולי אני משוחד, אנחנו נוטים להימשך למה שהורגלנו אליו ובמקרה אני בעסקי היהלומים.
נקודה נוספת של בלבול בנוגע להבדל בין יהלומים ל-moissanite מבוססת על הצבע או הטון של moissanite בהשוואה ליהלום טבעי. באופן כללי, רוב המויסניט שנוצר במעבדה משווק כלבן או כמעט חסר צבע. אולם לאמיתו של דבר הוא נוטה ליפול בטווח של I-J-K (צהבהב) בסולם דירוג הצבעים ליהלומים. המויסניט יכול להיראות גם צהוב יותר או אפילו אפור.
האם יהלום או מויסניט קשים יותר / עמידים יותר?
הקשיות היחסית של moissanite בסולם הקשיות של Moh היא 9.5 הנופלת בין יהלום שהוא עשר, לבין ספיר / רובי שהוא תשע, מה שהופך אותו לעמיד יותר מאודם או ספיר, אבל פחות עמיד מיהלוםאבל כמובן הכל יחסי, כי בסופו של יום, הקשיות היחסית של אבן חן מבוססת על האם היא תעמוד בלחץ של שפשוף על אבן חן אחרת, מה שפשוט אומר שיהלום ישרוט מויסניט, ומויסנייט ישרוט אודם או ספיר , כולם עלולים להינזק אם על ידי משהו חזק יותר.
אם מניחים את הפרטים הטכניים המבדילים בין יהלום טבעי לבין מויסניט סינטטי שגודלו במעבדה, המציאות היא שמניסיוני רוב הנשים רוצות שהאבן המרכזית בטבעת האירוסין שלהן תהיה אמיתית, הן רואות בה סמל לאהבה.

לסיכום: פיזור האור הצבעוני היוצא ממויסונייט גדול מאשר ביהלום והוא יוצא בעקר מהצדדים וגורם לאבן להראות מלאכותית.

יציאת האור הלבן ממרכז היהלום גדולה הרבה יותר מאשר במויסוניט ולכן היהלום נראה יותר טוב וטבעי מהמויסונייט .

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן