ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

ההשפעה של פלואורוסנציה(קרינה) כחולה- בינונית, על יהלום בצבע F

ההשפעה של פלואורוסנציה(קרינה) כחולהבינונית, על יהלום בצבע F
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
אני מתעניין ביהלום של 1.08 קראט, צבע F, ניקיון SI-1, בחיתוך כרית. לאחרונה נאמר לי על ידי תכשיטן מקומי שכל יהלום עם פלואורוסציה יראה מידה מסוימת של ערפול. זה נכון? קראתי גם שלדרגות שונות של קרינה יהיו השפעות שונות בהתאם לעוצמת הקרינה ולצבע היהלום. איזו השפעה יש לקרינה כחולה בינונית על יהלום בצבע F? אני מאוד אוהב את איך שהיהלום נראה בתצלום המסופק בדף פרטי היהלום, אני רק רוצה להיות בטוח שהיהלום נראה מדהים באותה מידה באור טבעי. תודה על העזרה"
מיתוסים על יהלומים פלורסנטים כחולים:
הפוטנציאל של יהלום עם פלואורסצנטיה כחולה להיות חלבי, מעונן או מעורפל הינו נדיר ובודאי שלא בפלואורוסנציה בינונית. להגיד על כל יהלום פלואורוסנטי שהוא מעורפל זו שטות.
מנקודת המבט שלי, זו חוסר אחריות ולא מקצועי שצורף אמר לך משהו כמו "כל יהלום עם פלואורסצנטיה יראה מידה מסוימת של ערפול" והניחוש שלי הוא שהוא לא יכול היה לחשוב על דרך אחרת לנסות ולשכנע אותך לא לקנות את היהלום .
נראה לי שהתכשיטן משחק על הפחדים שלך. במסגרת מחקר על הקרינה הכחולה בתוך יהלומים שפורסם על ידי המכון הגמולוגי של אמריקה, נאמר שמשהו בסגנון של פחות מ-2% מהיהלומים באיכות אבני חן הם מעורפלים בגלל נוכחות קרינה. הצהרה זו מציינת ש-98% מהיהלומים באיכות אבני חן אינם מושפעים לרעה מנוכחות הקרינה.
הפוטנציאל של יהלום בצבע F להיות מושפע לרעה מנוכחות הקרינה הכחולה בינונית הוא די נדיר! מניסיוני, קרינה כחולה בינונית ביהלום בצבע F היא בעיקר מאפיין מזהה, שנראה מאוד מגניב כשהיהלום נחשף לאור אולטרא סגולי.
האם יהלומים פלורסנטים יכולים להיראות חלביים, עכורים או מעורפלים?
ברור שאם המחקר שנערך על ידי ה-GIA על יהלומים הגיע למסקנה שכ2% מהיהלומים באיכות אבני חן מושפעים לרעה מנוכחות הקרינה, המשמעות היא שלאחוז קטן של יהלומים עם רמות פלואורסצנטיות גבוהות יותר, כמו אלו שמפגינים קרינה חזקה כחולה, כחול חזקה מאוד וקרינה כחולה מובהקת, יש פוטנציאל להראות חלבי, מעונן או מעורפל, כתוצאה מהקרינה.
זו הסיבה שאני מעריך באופן אישי כל יהלום , כדי להבטיח שהוא נראה מדהים ושהקרינה אינה משפיעה לרעה על היהלום בשום צורה. ברוב המקרים, אני חושב שלקרינה כחולה יש השפעה חיובית על מראה היהלום, מכיוון שלקרינה הכחולה יש פוטנציאל לקזז כל צהוב שעשוי להיות קיים בתוך היהלום ולעזור להרים מעט את צבע הגוף.
אני לא טוען שקרינה כחולה חזקה תגרום ליהלום בצבע L שנחשב לצהוב קלוש, להיראות כמו יהלום בצבע F שנחשב לחסר צבע(לבן). אבל לקרינה כחולה חזקה ביהלום בצבע L יש את הפוטנציאל לשדרג את היהלום כלפי מעלה לצד הגבוה של הסקאלה של צבע L, ועשויה לעזור לו להיראות יותר כמו יהלום בצבע K שאינו מכיל פלואורסצנטיות, במיוחד באור שמש ישיר שיגרה את המולקולות הפלורסנטיות בתוך היהלום.
בסופו של יום, לא הייתי מהסס לרכוש יהלום שלי עם פלואורסצנטיה כחולה, מכיוון שאני בוחן כל יהלום כדי להבטיח שהוא עונה על הציפיות להחזרת אור וביצועים חזותיים .

עם זאת אני חייב לציין שכל פלואורסנציה מצביעה על עכירות מסוימת ביהלום .

למרות שהדבר לא משפיע בצורה משמעותית על ביצועי האור של היהלום יהלומים עם פלואורוסציה פחות מסחריים ומחירם והביקוש להם נמוך יותר בבורסת היהלומים מאשר יהלומים ללא פלואורסנציה.

אם אתה מחפש יהלום איכותי ומסחרי הקפד לקנות יהלום ללא פלואורוסנציה.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן