ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

הפרופורציות ואיכות החיתוך הטובות ביותר ליהלומים בחיתוך כרית?

הפרופורציות ואיכות החיתוך הטובות ביותר ליהלומים בחיתוך כרית?
להלן מייל שקבלנו מקורא: נקבד
"
ברצוני לקנות טבעת אירוסין עם יהלום בחיתוך כרית, נראה שיש לא מעט מודלים שונים ואיכויות חיתוך זמינות. אני יודע ש-GIA Excellent הוא דרגת החיתוך הטובה ביותר שקיימת. אתה יכול להגיד לי מהן הפרופורציות של יהלומי "כרית" ? אני רוצה להבין איזה מהיהלומים בחיתוך כרית יתן החזר אור ונצנוץ טוב יותר.”
יהלומים בחיתוך כרית
המציאות היא שאף יהלום בחיתוך כרית אינו דומה לשני. יהלומים מסוימים בחיתוך כרית כוללים מבנה פאות ייחודי .
מבנה הפאות היחודי של יהלום בחיתוך כרית שונה באופן דרמטי ממה שתמצא ביהלומים אחרים בחיתוך כרית, החל מהעובדה שמבנה הפאה הוא סימטרי וליטוש היהלום בחלקו התחתון דומה ליהלום עגול.
הרעיון הזה אולי לא הגיוני כשאתה קורא אותו לראשונה, אבל רוב היהלומים בחיתוך כרית נחתכים מקריסטל יהלום שצורתו לא סדירה, ולכן הצורה או המתאר הבסיסי של רוב היהלומים בחיתוך כרית משתנים באופן דרמטי מיהלום ליהלום.
המציאות היא שכמעט בלתי אפשרי לייצר יהלומים בחיתוך כרית שהם עקביים בצורתם, ואשר כוללים את אותה דפוס פאות, שוב ושוב, כאשר יש להתאים את היהלומים הפרופורציות ומבנה הפאה של היהלום לצורת חומר הגלם.
המדע מאחורי הניצוץ של היהלום בחיתוך כרית
על מנת להבטיח שכל יהלום בחיתוך כרית יופק באותה רמת עקביות, יש להשתמש באותו גביש יהלום בעל צורה סימטרית המשמש לייצור יהלומים עגולים בחיתוך מבריק; אבל הוא גם מסתמך על טווח מדויק במיוחד של פרופורציות כדי להבטיח שהיהלומים מספקים את הנפח הגבוה ביותר של החזר אור ואיזון וירטואלי של ברק ופיזור אור.
יש הבדלים קריטיים המשפיעים על נפח החזר האור וגורם הנצנוץ שמראה היהלום. מדוע היהלום בחיתוך כרית עם ליטוש עגול בחלק התחתון עולה יותר מיהלומים אחרים בחיתוך כרית, והאם יש חיתוך שווה או טוב יותר מחיתוך GIA Excellent – ?
ההבדל בעלות גלם היהלומים המשמש לייצור היהלומים הוא גורם קריטי, כפי שצוין קודם לכן, רוב היהלומים בחיתוך כרית מיוצרים מגלם יהלום בעל צורה לא סדירה, לא ניתן להשתמש בו לייצור יהלום עגול בחיתוך מבריק מכיוון שהוא לא סדיר בצורתו, ויהלומים עגולים בחיתוך מבריק מייצגים את הביקוש הגבוה ביותר.
כמו כן יכול לקחת עד פי ארבע יותר זמן ללטש יהלום בחיתוך כרית לדרגת הסימטריה האופטית האידיאלית.כל זה בא לידי ביטוי בעלויות הייצור של היהלומים.
אך חשוב מכך, הזמן והמשאבים המושקעים בחיתוך ובליטוש של כל יהלום בחיתוך כרית לרמה של שלמות חסרת תקדים, מביאים לנפח של החזרת אור וגורם נצנוץ המתחרה בזה של החיתוך המבריק העגול של יהלומים.
יהלומי GIA Excellent בחיתוך כרית:
פלטפורמת דירוג היהלומים שעליה מסתמכת ה-GIA חסרה את היכולת לספק תובנה לגבי ביצועי האור בפועל של היהלום ואינה מספקת את מדידות זווית הכתר או הביתן של היהלום!
תעודת דירוג יהלומים של GIA מספקת תמונה של היהלום מבחינת הפרופורציות.
מאחר ותעודת GIA הינה הסחירה ביותר בעולם אנו ממליצים על תעודה זו בלבד   

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן