ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

הצורות השונות של ליטוש יהלום-עגול-פרינסס-טיפה -אובל-לב-קושן -רדיאן

יהלום
הצורות השונות של היהלום
צורה מתייחסת למתאר הגיאומטרי ולצורה הפיזית הכוללת של יהלום. לכל צורת יהלום יש תכונות ומפרטי חיתוך משלה המשפיעות על נראות היהלום.
מהי צורת היהלום הטובה ביותר?
הודות לניצוץ והברק ללא תחרות, היהלום העגול הוא רב המכר שלנו. הוא נראה נהדר במגוון רחב של טבעות, ומחמיא באופן טבעי להרבה צורות ידיים ואצבעות שונות. יהלומים לא עגולים בצורת אחרות, כגון נסיכה, אמרלד, אגס פחות פופולריות מאשר עגולים, אולם מאפשרים מגוון של סגנונות יפים. בנוסף, הצורות הייחודיות הללו עולות לרוב פחות באותו משקל קראט, מה שמאפשר להפיק את המרב מהתקציב שלך. בסופו של דבר צורת היהלום שאתה בוחר מסתכמת בהעדפה אישית. אתה זה שיראה את הטבעת כל יום!

Oval Cut DiamondsRadiant-Cut DiamondsPear-Shaped DiamondsCushion-Cut Diamonds


מהו היחס בין אורך לרוחב יהלום, ולמה זה משנה?
יחסי אורך ורוחב של יהלום הם מידות שנחשבות לרוב עדיפות לכל צורה הודות לסימטריות היפות והמשיכה שלהם.
הקשר בין צורת יהלום לצבע יהלום
צורות יהלומים משקפות צבע בדרגות שונות בגלל האופן שבו הצורה מתקשרת עם האור. לדוגמה, יהלומים עגולים משקפים יותר אור, מה שאומר שיותר צבע מוסווה ולא נראה ביהלום. כלומר היהלום נראה יותר לבן מאחר ויוצא ממנו יותר אור.
הקשר בין צורת יהלום לניקיון היהלום
המאפיינים הייחודיים של יהלומים בעלי צורה מיוחדת דורשים דרגת ניקיון גבוהה יותר מיהלומים עגולים כדי להגביר את הזוהר שלהם או להסתיר תכלילים.
כיצד צורת יהלום משפיעה על המחיר
צורת היהלום היא שיקול חשוב בקניית יהלום, שכן היא משפיעה ישירות על המחיר. יהלומים עגולים מתומחרים גבוה יותר מצורות אחרות בגלל הברק המדהים שלהם, הביקוש בשוק ועלויות הייצור המוגדלות. יהלומים לא עגולים מכונים צורות מיוחדות (פנסי). ישנן תשע אפשרויות ליטוש מיוחדות: נסיכה, אמרלד, אשר, כרית, מרקיזה, רדיאן, אליפסה, אגס ולב.
צורות טבעת יהלום פופולריות
יהלום עגול
במשך כמעט 100 שנה, חותכי יהלומים משתמשים בתיאוריות מתקדמות של התנהגות אור וחישובים מתמטיים מדויקים כדי לייעל את האש והברק ביהלום עגול. ביהלומים עגולים בדרך כלל יש גמישות רבה יותר במונחים של איזון חיתוך, צבע וציוני ניקיון תוך כדי קבלת הניצוץ שאתה רוצה. כדי למקסם את הברק של יהלום עגול מסורתי, אנו ממליצים על חיתוך אידיאלי עם ליטוש וסימטריה מעולים.
יהלום בחתוך נסיכה(פרינסס)
הברק היפה והגזרה הייחודית שלו הופכים אותו למועדף בטבעות אירוסין. לצורה זו יש פינות מחודדות והיא ידועה באופן מסורתי כיהלום בחיתוך מרובע, למרות שהן משתנות במידת הריבוע עד כדי מלבן. חיתוך נסיכה גם נוטה להראות צבע קל בפינות שלה, אי לכך כדאי קנות חיתוך זה בדרגת צבע גבוהה יותר מיהלום עגול

יחסי אורך רוחב מומלצים לפרינסס:

Princess-Cut Width to Height Ratio


יהלום בחיתוך אמרלד
מה שמייחד את צורת האמרלד הוא הביתן שלה, שנחתך עם ליטושי אורך מלבניים כדי ליצור מראה אופטי ייחודי. בשל השולחן הפתוח הגדול והביתן שלו, צורה זו מדגישה את הניקיון של יהלום. אם אתה בוחר ביהלום בחיתוך אמרלד עם דרגת ניקיון נמוכה יותר, כגון SI, הקפד לבדוק את הניקיון בתעודת היהלום כדי לשפוט את הנראות של התכלילים. צורה זו יכולה להשתנות במידה רבה במידת "המלבניות" של היהלום.

יחסי אורך רוחב מומלצים לאמרלד:

Emerald-Cut Width to Height Ratio

חיתוך "אשר" צורה זו כמעט זהה ליהלום בחיתוך האמרלד, אלא שהיא מרובעת. ביתן של "אשר" חתוך עם פאות מלבניות באותו סגנון כמו האמרלד. אם אתה בוחר בדרגת ניקיון נמוכה יותר, הקפד לראות את ציון הניקיון בתעודת היהלום כדי לשפוט את הנראות של התכלילים. כמו כן, צורה זו נוטה להראות צבע קל בפינות, לכן כדאי לקנות יהלום זה בדרגת צבע גבוהה יותר.

Asscher-Cut Width to Height Ratio

יהלום בחיתוך מרקיזה
הצורה של מרקיזה יכולה למקסם את המשקל של קראט, ולתת לך יהלום הרבה יותר גדול במראה. יהלום בחיתוך זה נראה יפה. אורכו של יהלום המרקיז מחמיא לאצבעות.
יחס אורך x רוחב מומלץ למרקיזה:

Marquise-Cut Width to Height Ratio

יהלום בחיתוך סגלגל(אובל)
ליהלום בצורת אליפסה יש ברק יפה הדומה ליהלום עגול. יהלומים סגלגלים הם גם מאוד פופולריים שכן אורכם יכול להדגיש אצבעות ארוכות ודקות.
יחס אורך x רוחב מומלץ:

Oval Width to Height Ratio

יהלום בחיתוך רדיאן
פינות גזוזות הן סמל ההכרות של היהלום הזה, והן עוזרות להפוך את הצורה הזוהרת לבחירה פופולרית ורבתכליתית לתכשיטים. צורה זו נראית יפה משובצת עם בגט או יהלומי צד עגולים. יהלומים בחיתוך רדיאן יכולים להשתנות במידת המלבניות שלהם.
יחס אורך x רוחב מומלץ לרדיאן

Radiant-Cut Width to Height Ratio

יהלום בצורת אגס(טיפה)
יהלום בחיתוך זה נקרא גם דמעה בשל הקצה החד והמעוגל שלו. המראה הייחודי של צורת האגס עוזר להפוך אותה לבחירה פופולרית עבור מגוון תכשיטי יהלומים.
יחס אורך x רוחב מומלץ לטיפה

Pear-Shaped Width to Height Ratio

יהלום בצורת לב
הלב הוא הסמל האולטימטיבי לאהבה. המראה הייחודי של היהלום בצורת לב עוזר להפוך אותו לבחירה ייחודית עבור מגוון תכשיטי יהלומים. צורה זו נוטה להראות צבע קל בחוד שלה אי לכך כדאי לקנות דרגת צבע גבוהה יותר ממה שהיית צריך בקניית יהלום עגול.
יחס אורך x רוחב מומלץ ללב

Heart-Shaped Width to Height Ratio

יהלום בחיתוך כרית
צורה ייחודית זו פופולרית כבר יותר ממאה שנה. ליהלומים בחיתוך כרית יש פינות מעוגלות ופאות גדולות יותר כדי להגביר את הברק שלהן. פאות גדולות יותר אלה יכולות להדגיש תכלילים ופגמים בקלות רבה יותר מאשר צורות אחרות, כך שאם תבחר בדרגת ניקיון נמוכה יותר, הקפד לבדוק את ציון הניקיון בתעודת היהלום. יהלומים בצורת כרית זמינים בצורות הנעות בין ריבוע למלבני.
יחס אורך x רוחב מומלץ לכרית

Cushion-Cut Width to Height Ratio

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן