ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

השפעת צבע הזהב ופלואורוסציה ביהלום בטבעת אירוסין על צבע היהלום

 

האם יהלום בצבע I ייראה צהוב בטבעת זהב לבן או פלטינה?

מידי פעם אנו מקבלים שאלות מקוראים. להלן שאלה שקבלנו . "אני וחברה שלי מחפשים טבעת אירוסין. אנני כמה זוגות קונים את טבעת האירוסין ביחד, אבל זה נראת לי גישה טובה יותר. כך היא בטוח תקבל את הטבעת שהיא רוצה, מה שמבטיח את הצלחתי. החיסרון הפוטנציאלי הוא שמסתבר שהיא רוצה יהלום 1.00 קראט, ואני ציפיתי לקנות שלושת רבעי קראט. במקור מיקדתי את תשומת ליבי במציאת צבע F-G, ניקיון VS-2, יהלום בליטוש אידיאלי. כעת נראה שנצטרך לרדת ל-I-color כדי להרשות לעצמנו את משקל הקראט שהיא רוצה. האם יהלום בצבע I ייראה צהוב בטבעת זהב לבן או פלטינה?

מה השפעת הפלואורוסנציה על צבע ומחיר היהלום? "

שיבוץ יהלומי I-color בזהב לבן או בפלטינה: הרשו לי להתחיל ולומר שיהלומי I-color משובצים בפלטינה או זהב לבן נראים לי בסדר גמור. קל יותר להבחין בצבע יהלום ביהלום לא משובץ, במיוחד כשמסתכלים עליו בפרופיל צד, כפי שאנו עושים בדירוג צבע היהלומים . לא כל כך קל לזהות את צבע היהלומים כשצופים ביהלומים מנקודת מבט עליונה מלמעלה למטה, מכיוון שהם משובצים בתכשיטים. שיבוץ1 קראט, צבע I, ניקיון VS-2, יהלום עגול בעבודה אידאלית בטבעת זהב לבן או פלטינה, עשוי לשפר את צבע היהלום (בשיעור של עד דרגת צבע אחת). לפיכך סביר שיהלום בצבע I ייראה לבן יותר כאשר משובץ בפלטינה או בזהב לבן , הסיבה לכך היא שצבע המתכת הנוגעת ביהלום משתקף דרך היהלום.

פלואורוסנציה כחולה והשפעתה על צבע היהלום:

מדובר בפליטת אנרגיה מהיהלום. היהלום יהפוך כחול כאשר הוא נחשף לקרניים אולטרה סגוליות, אך ייראה רגיל לחלוטין בשאר הזמן. הקרינה הכחולה עוזרת ליהלומים להיראות בהירים ולבנים יותר ממה שהם היו נראים ללא הקרינה. הסיבה לכך היא שהמולקולות הפלורסנטיות הכחולות משמשות לסינון צהוב, כאשר היהלום נחשף למקורות אור המכילים כמויות גבוהות יותר של אור אולטרה סגול.

הפלואורסנציה מלבינה את היהלום הצהוב וגורמת ליהלום הלבן להראות עכור יותר

יתרון נוסף הוא שיהלום פלואורוסנטי זול יותר מיהלום ללא פלואורוסנציה

החסרון הגדול הוא שיהלום עם פלואורוסציה נחשב נחות יותר ופחות מסחרי

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן