ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

השפעת קרינה כחולה חזקה מאוד(פלואורסנציה) על יהלום בצבע H

השפעת קרינה כחולה חזקה מאוד(פלואורסנציה) על יהלום בצבע H
להלן מייל שקיבלנו מקורא:
"
ראיתי יהלום שמראה פלואורסצנטיה כחולה חזקה מאוד, ששנינו חושבים שנראה די מגניב בתצלום שסופק; אנחנו קצת חוששים האם הקרינה הכחולה החזקה מאוד תגרום ליהלום להיראות מעורפל, אין לנו בעיה עם זה שהוא נראה קצת כחול באור שמש ישיר. "
האם הקרינה הכחולה גורמת ליהלומים להיראות מעורפלים

                                                                                                              הקרינה הכחולה ביהלומים היא אחד המאפיינים הלא מובנים ביותר מבין כל המאפיינים הנלקחים בחשבון בעת דירוג יהלום. הקרינה הכחולה החזקה מאוד ניכרת מאוד ביהלום העגול הזה של 1.13 קראט, בצבע H, בניקיון SI-1 (בצילום ) אבל היהלום ייראה כך רק כשהוא נחשף לאור שחור או אור אולטרא סגול. היהלום בצילום למשל צולם בחדר שהיה חשוך לחלוטין.אלה אותם תנאים שבהם יהלומים מדורגים לקרינה כאשר הם מוערכים על ידי מעבדות גמולוגיות כמו GIA
יהלומים פלורסנטים בתנאי תאורה רגילים, כגון בתוך הבית תחת תאורת ליבון וניאון, או בחוץ היכן שהם נתונים לאור אולטרה סגול חזק יותר(אור שמש), יראו לבנים בחלקם העליון כמעט חסרי צבע. הקרינה הכחולה לא תראה בקלות.
ייתכן שלרמות גבוהות יותר של קרינה תהיה השפעה שלילית על הביצועים החזותיים של יהלום, על ידי כך שיהלום ייראה מעורפל, מעונן או חלבי, כאשר צופים ביהלום באור שמש ישיר, אולם מצב זה נדיר למדי. למעשה מחקר שנערך על ידי המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA) קבע כי הקרינה משפיעה לרעה על הביצועים החזותיים של יהלום בפחות מ-2% מהמקרים, וזאת רק ביהלומים שרמת הקרינה היא כמעט תמיד כחולה חזקה עד כחולה חזקה מאוד.

הקרינה הכחולה גורמת ליהלומים להראות בהירים ולבנים יותר.

מאחר וצבע H הינו קצה גבול הלבן הרי שיהלום עם קרינה יגרום לו להראות בצבע אחד יותר לבן כלומר צבע G.
כדאי לשקול קנייה של יהלומים שמראים קרינה כחולה קלה עד בינונית, אולם הרמות הגבוהות יותר של הקרינה, כגון פלואורסצנטיה כחולה חזקה וכחולה חזקה מאוד, הן הרמות הנוטות לספק את התועלת הגדולה ביותר,זאת מאחר והם זולים משמעותית מיהלום ללא זריחה כחולה. חשוב לקנות יהלומים אלו אצל איש מקצוע היודע לאבחן את השפעת הפלואורסנציה על ברק היהלום. יש לוודא שכל פלורסנציה כחולה לא תשפיע על ברק היהלום ללא קשר אם רמת הקרינה היא כחולה בינונית, כחולה חזקה או כחולה חזקה מאוד.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן