ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

השפעת קרינה כחולה חזקה (STRONG BLUE FLORECENSE) על יהלום בצבע J

השפעת קרינה כחולה חזקה (STRONG BLUE FLORECENSE) על יהלום בצבע J

להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
ברצוני לקנות לחברתי טבעת אירוסין יהלום 1 קראט אחד. ראיתי פרסום של יהלומים עם קרינה כחולה שמציעים ערך אדיר, אולם קראתי ביקורות מעורבות על ההשפעה שיכולה להיות לקרינה כחולה חזקה על יהלומים, במיוחד כאשר הם נצפים באור שמש ישיר. האם יהלום צבע J, ניקיון VS-2 עם קרינה כחולה חזקה יכול להיות בעייתי?


מה העניין הגדול של הקרינה הכחולה ביהלומים?
קראתי כמה מהמאמרים שמומחים כתבו על ההשפעות השליליות של הקרינה הכחולה ביהלומים, וזה גורם לי לתהות האם הם אי פעם באמת ראו יהלום עם קרינה כחולה בינונית עד חזקה, או הם נסמכים על הערכה שגויה שהחלה את דרכה בקוריאה בשנות ה-70.
הקרינה הכחולה ביהלומים היא תופעה טבעית, שהרבה אנשים מוצאים אותה יפה, כולל הרבה אנשי מקצוע ותיקים ביהלומים שבחרו יהלומים עם קרינה כחולה בינונית עד חזקה. חבר שלי שיתף אותי לאחרונה בתצלום של דגי ג'ולי באקווריום , המציג תכונות של קרינה כחולה בחשיפה לאור שחור.
הג'וליה מציגה דרגות שונות של קרינה כחולה, באותה מידה שבה יהלומים מפגינים רמות שונות של פלואורסצנטיות כאשר הם נחשפים לאור שחור.
אמנם זה נכון שלקרינה כחולה יכולה להיות השפעה שלילית על התכונות החזותיות של יהלום, אבל זה קורה בפחות משני אחוזים מהיהלומים באיכות אבני חן וזאת על פי מחקר מעמיק שנערך על ידי המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA).
כדי להבטיח שיהלומים עם קרינה נראים במיטבם,יש לבצע הערכה אישית של כל אחד מהם, לוודא שהקרינה הכחולה אינה משפיעה לרעה על התכונות החזותיות של היהלום; לכן אתה יכול להיות סמוך ובטוח שכל יהלום פלורסנטי שתרכוש אצלנו, יראה מדהים בכל סביבות תאורה.
התפיסה המוטעית לגבי הסכנות הנסתרות של יהלומים פלורסנטים כחולים, שקימת בעסקי היהלומים, נובעת מהחשש שיהלומים המציגים רמות גבוהות יותר של פלואורסצנטיות כחולות ייראו "כחולים מדי" כאשר הם נחשפים ל אור שמש ישיר, או מקורות אור אחרים המכילים רמות גבוהות יותר של אור אולטרה סגול, ושהיהלומים ייראו עכורים, או מעורפלים.
לאורך כל התקופה שעבדתי בעסקי היהלומים, מעולם לא ראיתי יהלום עם קרינה כחולה בינונית עד חזקה מציג תכונות שליליות כלשהן שנבעו מהקרינה; וראיתי רק קומץ של יהלומים כחולים חזקים עד חזקים מאד שהושפעו לרעה מנוכחות הקרינה הכחולה; ואני מתכוון ל"קומץ היהלומים" באופן מספרי, לא מילולית.
לפיכך אני אישית מרגיש שכל המהומה על התכונות השליליות הפוטנציאליות של יהלומים עם הקרינה הכחולה היא הרבה דאגה על כלום; במיוחד כאשר נלקחות בחשבון התכונות החיוביות של יהלומים פלורסנטים כחולים.
המציאות היא שסביר להניח שהקרינה הכחולה החזקה בצבע J, ניקיון VS-2, שאתם שוקלים לקנות, עוזרת להגביר מעט את צבע הגוף של היהלום, על ידי סינון חלק מתתי הגוונים הצהובים הקלושים הטבועים ביהלום בצבע J; דבר שנותן ליהלום בצבע J (צהבהב) מראה בהיר ולבן יותר.זה גם עוזר להיכנס לטווח מחיר נמוך יותר ליהלום מהמם של קראט אחד שהוא נקי לעין וכמעט חסר צבע; יהלום ללא פלואורסנציה יעלה הרבה יותר מאשר יהלום עם פלואורוסנציה וזאת ללא הצדקה משמעותית.

לסיכום:

יהלום עם פלואורוסנציה יכול להיות קניה טובה .

מחירו נמוך יותר מיהלום ללא פלואורוסנציה.

יהלום פלואורוסנטי גורם ליהלומים צהבהבים להראות לבנים יותר

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן