ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

זהירות !!! יהלומים קדוחים – יהלומים מטופלים – יהלומי מעבדה (סינטטים)

זהירות יהלומים קדוחים

קידוחי לייזר – LASER DRILLING

תהליכים נוספים המחייבים הצהרה, כאשר מדובר במכירה מיהלומן לתכשיטן ומהתכשיטן ללקוח הפרטי, הם קידוחי הלייזר. קרן הלייזר מסוגלת להתמקד על הפגם הקטן ביותר בדיוק המרבי. הקרן מכוונת אל הפגם מכיוון שבו היא אינה משתקפת או נשברת ובכך מופחתת האפשרות של טעות בזמן הקידוח. בעזרת הקידוח אנו יוצרים "צינור" החודר מהחלק החיצון של האבן אל פגם המצוי בלב האבן פנימה. יש צורך בהרתחה בחומצות על מנת "לאכל" את החומר השחור. בתום הטיפול, הפגם שצבעו היה שחור שינה את צבעו ללבן וכעת הוא בולט פחות לעין המסתכל. מטרת הפעולה הנה לנטרל את ההשפעה הויזואלית של הפגמים השחורים ובכך להגדיל את סיכויי מכירתה של האבן (להופכה ליותר מסחרית). במבט במיקרוסקופ או בלופה על יהלום שעבר קידוח לייזר ניתן להבחין ב"צינור הקידוח" שנוצר ע"י קרן הלייזר.

רוב קידוחי הלייזר נעשים מלמעלה דרך הכתר, אך במקרים בהם הפגם מאוד עמוק, כשמיקומו הוא בשליש התחתון של האבן או מאוד קרוב לפווליון או מתחתיו אזי כניסת הקידוח תהיה מלמטה דרך הפווליון.

במידה ומעוניינים לבדוק אם נעשו באבן קידוחי לייזר ניתן לרוב לראותם רק בעזרת לופה עם הגדלה. על משטח האבן, שטח הפאסטה יופיעו נקודות כהות זעירות שהן "כניסת הקידוח" בעזרת אור חזק ניתן יהיה לראות את השתקפות תעלת הקידוח אשר תיצור "אפקט מראה" שהוא אותו אפקט שהיה יוצר הפיקה המקורי

יהלום עם קידוח שווה 70% פחות מאשר יהלום רגיל

איך מתגוננים נגד טיפולי השבחה ביהלומיםחשוב מאוד לקנות יהלומים או טבעת ארוסין ממקור מוּכר. המקור יכול להיות רשת חנויות מוכרות או קנייה בבורסת היהלומים דרך חבר או חברה העובדים בבורסה. אין ספק שלקניית טבעת ארוסין בבורסת היהלומים יש ערך מוסף מבחינת אמינות. חשוב לוודא שהיהלום או תכשיט היהלום אינו יהלום סינטטי או יהלום שעבר טיפול השבחה HPHT או קידוח לייזר. כל הטיפולים הנ"ל מפחיתים את ערכו של היהלום ב– 50% עד 70%. ישנם בשוק חיקויים ליהלום כמו זירקוניה אולם הבעיה העיקרית כיום בשוק היהלומים הם היהלומים הסינטטיים – מעשה ידי אדם. יהלומים אלו הם יהלומים לכל דבר ויש להם אותן תכונות כמו ליהלום אמיתי כולל בצבעים ובניקיונות. ההבדל הוא שהיהלומים הסינטטיים שווים 90% פחות מיהלום טבעי. לרוע המזל לא ניתן להבחין בעין רגילה בהבדלים ורק מעבדה גמולוגית מובילה יכולה להבחין בהבדל בעזרת מכשור מיוחד ולציין בתעודה שהיא מנפיקה שהיהלום הינו טבעי או סינטטי. אילכך יש להקפיד על קבלת תעודה גמולוגית ממעבדה מובילה GIA עם ציון שהיהלום טבעי ולא מטופל או סינטטי.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן