ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

חשיבות גודל היהלום

חשיבות גודל היהלום

כשאתה מסתכל על טבעת יהלום, הדבר הראשון שאתה רואה הוא גודל היהלום. כשאנשים אומרים שהגודל חשוב, זה בהחלט נכון. בעוד שאנו רואים את "גודל" היהלום בעין, הרי אנו מודדים יהלומים לפי משקל הקראט שלהם, לא לפי גודל (אורך, רוחב, קוטר וכו'). 1 קרט יהלומים הם משקל שווה ערך ל-0.20 גרם. יהלום של קראט אחד הוא 0.20 גרם ויהלום של חמישה קראט הוא גרם אחד. המלצה : בחר את הציונים הנמוכים של סקאלת הצבעים.לאחר מכן בחר ניקיון היהלומים שעדיין נראים טוב בעין בלתי מזוינת, ולאחר מכן בחר את משקל הקראט הגדול ביותר שעדיין מתאים לתקציב שלך. חלק מאנשי המכירות עשויים לנסות למכור לך "רק את הטוב ביותר" במציאות, אין אדם על פני כדור הארץ שיכול להבחין בהבדל בגודל בין שני היהלומים מבלי להשתמש בקנה מידה. כדאי לך לבקש מאחד המומחים שלנו שידריך אותך בתהליך הזה. הם יוכלו לעזור לך למצוא את האיזון בין "להשיג את היהלום הגדול ביותר" לבין "לא לבזבז כסף כדי להשיג גודל קראט שלא יהיה מורגש". ניתן לעיין בטבלת מידות קראט יהלומים שלנו למטה. זכור תמיד את איכות החיתוך, שכן יהלום כבד בחיתוך גרוע יכול להיראות קטן יותר מיהלום קל יותר בחיתוך מצוין. לכן חשוב לוודא שהיהלום שלךמתועד ב GIA. לדוגמה, ליהלום 1 קראט יכול להיות חתוך גרוע עם עומק של 66.7%. הקוטר שלו הוא רק כ-6.10 מ"מ. מצד שני, היהלום בחיתוך אידאלי בגודל 1 קראט עם קוטר גדול יותר של 6.5 מ"מ.

.טבלת מידות יהלומים: מ"מ עד משקל קראט
טבלת גודל יהלום יכולה לעזור לך לקבוע מהו משקל הקרט המתאים לך על ידי השוואה בין מ"מ לקראט. טבלת הגודל של קראט יהלומים נועדה להיות נקודת התייחסות, מכיוון שקטרים של יהלומים משתנים בהתאם לאיכות החיתוך
בטבלת גודל היהלומים למטה, אנו מציגים את קוטר היהלום במ"מ עד משקל קראט על סמך ממוצעים של יהלומים עגולים. לדוגמה, קוטר יהלום עגול של 9.00 מ"מ לקראט הוא 2.75 קראט בממוצע

Round MM Size

Round Carat Weight

4.0mm diameter

0.25 ct

5.1mm diameter

0.5 ct

5.8mm diameter

0.75 ct

6.4mm diameter

1.0 ct

6.9mm diameter

1.25 ct

7.3mm diameter

1.5 ct

7.7mm diameter

1.75 ct

8.1mm diameter

2.0 ct

8.5mm diameter

2.25 ct

8.9mm diameter

2.5 ct

Round MM Size

Round Carat Weight

9.0mm diameter

2.75 ct

9.3mm diameter

3.0 ct

9.5mm diameter

3.25 ct

9.75mm diameter

3.5 ct

9.9mm diameter

3.75 ct

10.1mm diameter

4.0 ct

10.43mm diameter

4.25 ct

10.63mm diameter

4.5 ct

10.83mm diameter

4.75 ct

11.01mm diameter

5.0 ct

*הגודל של יהלומים מבוסס על ממוצעים ליהלום עגול .

מהו גודל קראט יהלום?
המונח קראט יהלום מגיע מהמילה היוונית שמשמעותה "פרי עץ החרוב".
אבל כדאי להבין שקראט הוא למעשה מדידה של משקל, לא גודל. קראט אחד שווה ל-0.2 גרם, או 200 מיליגרם. גודל קראט יהלום הוא שם שגוי, שכן קראט של יהלום לא אומר לך בדיוק כמה הוא גדול או קטן למרות שיש מתאם. כפי ש-GIA, המעבדה המובילה בעולם לדירוג יהלומים, אומרת "משקל קראט נראה כמו מדידה פשוטה, אבל יש בזה יותר ממספר פשוט".

בימי קדם, זרעי תרמיל החרובים שימשו כסטנדרט למדידת משקל, שכן גודל הזרעים שלהם היה כמעט תמיד זהה. זרע החרוב סיפק סטנדרט טבעי למדידה.
בשנת 1907 בוועידה הכללית הרביעית למשקלים ומידות, הוסכם שקראט יהלום מודרני צריך להיות שווה בדיוק ל-200 מיליגרם. זה ידוע מבחינה טכנית כקראט מטרי, והוא המשקל הסטנדרטי של קראט יהלום שנמצא בשימוש אוניברסלי כיום.
מדוע גודל קראט יהלום חשוב?
האמת היא שזה לא משנה. תחשוב על זה. כשאתה מסתכל על יהלום משובץ בטבעת, מה העין שלך רואה? האם העין שלך רואה משקל, או גודל פיזי? ברור שהעין שלך יכולה לראות רק ממדים פיזיים האור החוזר מהיהלום אינו נותן מידע על משקל היהלום.
לדוגמה, ייתכן ולא תראה את ההבדל בין יהלום בצבע G ליהלום בצבע H. אבל בהחלט תראו את ההבדל בין יהלומי קראט אחד ליהלום של1.50 קראט
טיפ מקצועי: קראט הוא רק משקל. אנשים רואים גודל לא משקל, במיוחד את פני היהלום.
העין לא רואה את הגודל הפיזי הכולל של היהלום, כי רובו יהיה מכוסה בזהב. כל מה שאתה באמת יכול לראות כשאתה מסתכל על יהלום הוא גודל שטח הפנים שלו כלומר החלק העליון של היהלום.
עם זאת, משקל קראט חשוב בכל הנוגע למחיר. היכן אתה מוצא את משקל קראט היהלום בפועל? זה המקום שבו תעודה, כמו GIA, נכנסת לתמונה. התעודה כוללת את כל פרטי היהלומים שאי פעם תזדקק להם.
כדאי לך לבקש מאחד המומחים שלנו שידריך אותך בתהליך הזה. הם יוכלו לעזור לך למצוא את האיזון בין "להשיג את היהלום הגדול ביותר" לבין "לא לבזבז כסף כדי להשיג גודל קראט שלא יהיה מורגש".

ביהלום עגול, זה הקוטר, בצורות אחרות, זה פונקציה של אורך ורוחב. לשם הפשטות, בהמשך מאמר זה, אתייחס לקוטר, אבל מה שאני כותב מתייחס באותה מידה לצורות לא עגולות.
ניקיון היהלום לעין בלתי מזוינתחשוב מאד
למרות שמאמר זה עוסק בגודל קראט, ניקיון היהלום לעין הוא חלק חשוב בבחירת יהלום. לדעתנו, המטרה של צרכן צריכה להיות לחפש יהלום "נקי לעין" הזול ביותר שניתן למצוא. אנו משתמשים ב"נקי לעין”" כדי לתאר יהלומים שעשויים להכיל תכלילים אם מסתכלים עליהם בזכוכית מגדלת (או מיקרוסקופ ), אבל אדם רגיל לא יכול לראות את התכליל בעין בלתי מזוינת.
מתאם קרט וקוטר
יש מתאם ישיר בין משקל קראט היהלום לקוטר היהלום.
מכיוון שאיכויות החיתוך יכולות להשתנות מאוד, יש שונות בטווח הקטרים האפשריים לכל משקל קראט נתון.
טבעת יהלום 1 קראט יכולה להיות בעלת קוטר שנע בין 5.60 מ"מ (יהלום עמוק ומכוער להחריד) עד לכ-6.60 מ"מ (יהלום "שטוח" רדוד).
הבט על שלושת היהלומים למטה. כולם באותו משקל קראט בדיוק – 1.20 קראט.

הראשון לטוש עמוק מאד וקוטרו קטן ביחס ל-1 קרט

השני לטוש שטוח מידי וקוטרו גדול מידי ל-1 קרט

השלישי לטוש באופן אידאלי

Deep cut diamondDeep Cut

Shallow cut diamondShallow Cut

Ideal cut diamondIdeal Cut

היהלום הראשון חתוך עמוק מאוד. ניתן לראות שהיהלום כהה מאוד באמצע
היהלום השני שטוח מאוד . היהלום הזה נראה כמו מזכוכית ולא יהיה לו הרבה ברק באור טבעי.
היהלום השלישי נראה בדיוק כמו שיהלום עגול צריך להיראות. הפרופורציות מושלמות והיהלום יהיה מבריק
כמה גדול יהלום 1 קראט?
ליהלום עגול קראט אחד יהיה בדרך כלל קוטר של 6.4 מ"מ.
כמה גדול יהלום חצי קראט?
קוטר יהלום חצי קראט הוא בדרך כלל 5.1 מ"מ. יהלום קראט אחד הוא 6.4 מ"מ. בעוד שהקרט האחד הוא כפול במשקל, פני היהלום של חצי קראט קטן ב-21% בלבד.

יהלומים חצי קראט מכונים גם יהלומים ½ קראט, יהלומים 0.5, יהלומים במשקל 0.5 קראט או יהלומים 50 נקודות
כמה גדול יהלום 1/4 קראט?
ליהלום עגול במשקל 1/4 קראט יהיה בדרך כלל קוטר של 4.0 מ"מ.
האם משקל יהלומי מעבדה זהה לזה של יהלומים טבעיים?
כן, יהלומים שגדלו במעבדה שוקלים זהה, ונמדדים זהה מבחינת משקל, כמו יהלומים טבעיים .
יהלומי מעבדה זהים לחלוטין, כימית ופיזית, ליהלומים שנוצרו באופן טבעי בכדור הארץ. הם מדורגים באותו אופן ,( 4 ה-C) הכולל משקל קראט.
זה אומר שכל מה שנאמר עד עכשיו חל גם על יהלומים שגדלו במעבדה .
שאלות נפוצות על משקל קרט יהלום
מה נחשב ליהלום בגודל טוב?
כל יהלום מעל 0.75 קראט (5.8 מ"מ ליהלום עגול) יכול להיחשב כגודל טוב ליהלום. הגודל האידיאלי באמת תלוי בתקציב שלך ובטעם שלך. יש אנשים שלא אוהבים יהלום מעל 0.50 קראט ועבור חלק, יהלום 2 קראט קטן מדי. חשוב גם לקחת בחשבון שיהלום גדול באיכות נמוכה ייראה גרוע יותר מיהלום קטן יותר באיכות טובה.
כמה שווה יהלום 25 קראט?
יהלום במשקל 0.25 קראט יהיה שווה בסביבות 500-800 דולר, בהתאם למאפיינים האחרים שלו, כגון צבע, ניקיון, איכות חיתוך וצורה.
האם יהלום 2 קראט נחשב לגדול?
יהלום 2 קראט הוא מעל הממוצע, ובהחלט יכול להיחשב ליהלום גדול. גודל היהלום הממוצע הוא בטווח של 1.00 ו-1.2 קראט.
האם יהלום 0.50 קראט קטן מדי?
יהלום 0.50 קראט הוא מתחת לממוצע, אבל זה לא אומר שהוא קטן מדי. יהלום חצי קראט עדיין יכול להיראות יפה בטבעת אירוסין, בהנחה שהוא חתוך היטב ובעל ציונים טובים בצבע ובניקיון.
זקוק לעזרה בבחירת גודל היהלומים הנכון?
כפי שהנך רואה, בעוד שהמשקל, כאחד מארבעת ה-C, אמור להיות חשוב מכיוון שהוא יקבע כמה אתה הולך לשלם, מה שאתה באמת צריך להתמקד בו הוא דרגת החיתוך והקוטר של היהלום.
אחרי הכל, עדיף יהלום בחיתוך מושלם של 0.90 קראט בקוטר 6.2 מ"מ שנראה פנטסטי אך זול יותר מיהלום 1.00 קראט שקוטרו 6.2 מ"מ בלבד ונראה נורא?
אם אתה צריך עזרה בחיפוש יהלום, אל תהסס ליצור קשר עם המומחים שלנו. יש לנו שנים של מומחיות בתעשיית היהלומים, ונוכל לסייע לך בכל שאלה שתעלה במהלך החיפוש שלך, הקשורה לגודל קראט יהלומים או כל דבר אחר. אנו נעזור לך לשפוט אם יהלום קרט גבוה יותר באמת שווה את הכסף, כדי שתוכל לצאת עם היהלום המושלם ביחס לתקציב שלך

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן