ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

לאיזה חיתוך יהלום יש את הברק המרבי בטבעת האירוסין

לאיזה חיתוך יהלום יש את הברק המרבי ?
הברק של יהלום הוא התכונה העיקרית שלו. הברק מאותת שלעונדת את הטבעת יש משהו שהוא ייחודי ומיוחד.
מה גורם ליהלום לנצנץ?
הניצוץ של יהלום תלוי ביכולתו לקלוט ולהחזיר את האור החוצה לעבר האדם המביט ביהלום. ככל שהיהלום ישקף יותר אור מפאותיו , כך הוא ייראה יותר נוצץ .
חשוב להבין את המשמעות של "ניצוץ" במובן הזה, שכן יהלומים חתוכים היטב יכולים לשקף סוגים שונים של אור. היכולת הזו להחזיר אור מכונה בדרך כלל "ברק" ו"אש".
הברק מתייחס ליכולתו של היהלום להחזיר אור לבן. ככל שיהלום יכול לשקף יותר אור לבן מהשולחן שלו לעין, כך הוא מבריק יותר. זה הדבר שגורם ליהלום לנצנץ ולהיראות מרשים ויפה במיוחד

אש מתייחסת ליכולתו של יהלום לפזר אור צבעוני. יהלום עם אש גדולה עשוי להפיץ השתקפות צבעונית, להעניק לו אופי ויופי ייחודיים. אש יכולה ללבוש צורה של כל אחד מהצבעים הספקטרליים, מאדום לכתום, צהוב, ירוק, כחול וסגול.


לרוב, חיתוכי יהלומים עם יותר פאות מבריקים יותר מחיתוכי יהלומים בעלי פחות פאות. למעשה, חלק מהחיתוכים של יהלומים תוכננו במיוחד כדי לקבל את המספר האידיאלי של פאות על מנת להפיק השתקפות אור וברק מיטביים.
לדוגמא :יהלום עגול בחיתוך מעולה יבריק מאד לעומת יהלום בחיתוך אמרלד שיהיה לו פחות ברק.

 

להלן סכמה של חיתוכי היהלום לפי סדר ה"ברק"(החזר האור) שלהם.

Most Sparkly Diamond Shapes

חיתוך עגול
חיתוך היהלום המבריק ביותר, או הנוצץ ביותר, הוא החיתוך העגול. יהלומים עגולים נחתכים ל-58 פאות (כולל ה-culet), המאפשרים לאור להיכנס ליהלום ולהשתקף מכל פאה כדי ליצור ניצוץ יפהפה.
חיתוך היהלום העגול תוכנן ועוצב במיוחד כדי לקבל את הניצוץ החזק ביותר האפשרי.
בשנת 1919, מרסל טולקובסקי פרסם נוסחה מתמטית ליצירת ברק יהלום מיטבי כעבודת הדוקטורט שלו. הנוסחה הביאה ליצירת החיתוך העגול, וזו ללא ספק צורת היהלום הפופולרית ביותר בעולם עד היום.
אם אתה מחפש את היהלום הנוצץ והמבריק ביותר האפשרי, החיתוך העגול הוא הצורה שעליך לבחור.

חיתוכי פרינסס, רדיאן וכרית
החיתוכים הללו ידועים כולם בזכות הניצוץ היפה שלהם. אלו חלופות נהדרות הנותנות רמה דומה של ברק ואש בעלות נמוכה יותר לקראט מאשר יהלום עגול.
חיתוך נסיכה (פרינסס)
לחיתוך הנסיכה יש יכולת מצוינת להחזיר אור. באיכות חיתוך גבוהה, ליהלום בחיתוך נסיכה יכול להיות ניצוץ מדהים.
חיתוך רדיאן
ליטוש זה פותח במיוחד כדי לשלב אתה החיתוך העגול וחיתוך האמרלד.לחיתוך זה 70 פאות המקנות לו יכולת מצוינת להחזיר אור וליצור ניצוץ יפהפה.
חיתוך כרית ( CUSION)
חיתוך הכרית מצטיין בהחזרת אור, ומעניק לו רמה גבוהה של ברק ואש. למרות שהוא לא ממש תואם את החיתוך העגול, הוא נותן ניצוץ חזק במחיר נמוך משמעותית לקראט.

Fancy Brilliant Cuts

אליפסה, אגס, לב ומרקיזה
למרות שלחיתוך היהלום העגול יש את הניצוץ החזק ביותר, הוא לא חיתוך היהלום היחיד שמיטיב לקלוט ולהחזיר אור.
מספר חיתוכי יהלומים אחרים חולקים מאפיינים של החזר אור עם החיתוך העגול, כולל דפוס של פאות שנועדו לשקף כמה שיותר אור. אלה כוללים את החיתוך הסגלגל, המרקיזה והאגסים.
חיתוך סגלגל (אובל)
יהלומים סגלגלים נחתכים בצורת אליפסה, עם דפוס פאות דומה לחיתוך העגול.
יש לו56 פאות, מה שמאפשר לחתוך הזה להציג ברק ואש מדהימים כאשר הוא חתוך היטב.
חיתוך אגס (טיפה)
בדומה לחיתוכי המרקיזה והאליפסה, לחיתוך האגס (או, יותר נפוץ, צורת האגס) יש דפוס פאות דומה לחיתוך העגול. למעשה, בדיוק כמו החיתוך העגול, ליהלום טיפוסי בצורת אגס יש 58 פאות, המאפשרים לו לקלוט ולהחזיר כמות גדולה של אור.
לרוע המזל, יהלומים רבים בצורת אגס נחתכים בצורה גרועה, וכתוצאה מכך יש להם ניצוץ חלש. אם אתם מחפשים יהלום בצורת אגס וברצונכם להימנע מרכישת יהלום עם ברק גרוע, אל תהסס לפנות אלינו לקבלת סיוע חינם

Pear shape diamond and Oval shape diamond

חיתוך לב
יהלומים בחיתוך לב, או בצורת לב, נחתכים בדומה ליהלומים עגולים, עם בין 56 ל-58 פאות. זה אומר שכאשר הם נחתכים היטב, הם יכולים לתת רמה מדהימה של ברק ואש.
מציאת יהלום בצורת לב יכולה להיות תהליך מאתגר. שוב, אם אתה מעוניין ביהלום בצורת לב ואינך בטוח מה לחפש, אל תהסס לפנות אלינו לקבלת ייעוץ מומחה.

חיתוך מרקיזה ( MARQUISE )
חיתוך המרקיז פותח במאה ה-18 כאשר מלך צרפת לואי ה-15 ביקש לחתוך יהלום בצורת שפתיה של המאהבת שלו, המרקיזה מאדאם דה פומפדור.
למרקיזה 56 פאות, ודפוס פנים דומה לחיתוך העגול. זה נותן לה ברק מעולה, כלומר יהלום מרקיזה חתוך היטב יתן הרבה ברק.

בנוסף לניצוץ המרשים שלו, חיתוך המרקיזה נוטה להיראות מעט יותר גדול מיהלומים בחיתוך שונה במשקל זהה של קראט. זה הופך אותו לאופציה שכדאי לשקול אם אתה רוצה יהלום גדול המשלב ניצוץ יפה עם נוכחות מרשימה.

Heart shape and Marquise cut diamonds

חיתוך אמרלד ואשר
למרות שהם יפים בפני עצמם, חיתוך "אשר" ואמרלד אינם ידועים בזוהר שלהם. בשל העיצוב ודפוס הפאות שלהם, יהלומים בצורות אלו בדרך כלל אינם בהירים ונוצצים כמו אלה עם צורה המבוססת על החיתוך העגול.
עם זאת, צורות אלה מוערכות בשל הבהירות והשקיפות שלהן. בחיתוך טוב ובדרגת ניקיון גבוהה, יהלום איכותי בחיתוך Asscher או אמרלד יכול לקבל מראה ייחודי ואלגנטי.

Emerald cut and asscher cut diamonds

גורמים אחרים שיש לקחת בחשבון בעת הקנייה
באופן כללי, יהלומים בעלי מספר רב של פאות כמו אלו המפורטים לעיל ינצנצו יותר מיהלומים עם פחות פאות.
עם זאת, צורתו של יהלום היא רק גורם אחד מני רבים שיכול לקבוע עד כמה הוא נוצץ חזק. גורמים אחרים, כמו איכות החיתוך שלו, יחס אורך ורוחב ויחס עומק לשולחן, כולם משפיעים על הברק, האש והיכולת הכללית של יהלום לנצנץ.
להלן, מספר טיפים שיעזרו לך לבחור יהלום עם הברק והאש החזקים ביותר.
בחר יהלום בחיתוך אידיאלי
יופיו של יהלום מיוצג על ידי ארבעה מרכיבים: חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט.
מבין ארבעת המרכיבים הללו, לאיכות החיתוך יש את ההשפעה הגדולה ביותר על הברק והאש של היהלום. במילים פשוטות, יהלום חתוך היטב ישקף הרבה יותר אור מאשר יהלום שנחתך בצורה גרועה, וכתוצאה מכך נצנוץ הרבה יותר חזק ונראה לעין.
אנו ממליצים בחום להגביל את החיפוש ליהלומים בעלי דרגת חיתוך איכותית VERY GOOD או EXELLENT

Diamond Cut Grades

ל יהלום עגול , הגבל את הבחירה שלך ל"מעולה" (אם היהלום מדורג על ידי GIA). דרגות חיתוך אלו מבטיחות שליהלום יש את הפרופורציות הנכונות לברק ואש אופטימליים.
ייתכן ותמצאו תכשיטנים המוכרים יהלומי טריפל 3X ויחשבו שהם אפילו טובים יותר. אבל זה לא תמיד המקרה כפי ש-GIA מסבירה במאמר שלהם.
ל יהלומים בצורות אחרות, כגון חיתוכי המרקיזה, הסגלגל, האגס והלב, בחירת היהלום הנכון יכולה להיות יותר מאתגרת. בדרך כלל לא ניתן לדעת את איכות החיתוך של יהלומים בצורות אחרות (חוץ מהעגול) באמצעות תעודה בלבד, כלומר תצטרך להסתכל מקרוב על היהלומים.

אם אתה שוקל יהלום בעל צורה שונה מהעגול, אנו ממליצים להשתמש בהנחיות היחס בין אורך ורוחב ויחס עומק לטבלה כדי להימנע מקניית יהלום שלא ישקף אור היטב.
חיתוך חיוני לניצוץ אופטימלי, מה שחשוב לקחת את הרכיב הזה של ארבעת ה-C ברצינות ככל האפשר. יותר מכל גורם אחר, החיתוך של יהלום ישפיע על עוצמת הברק, גם באור ישיר וגם מחוצה לו.


בחר טבעת שתגרום כניסת אור ליהלום
הטבעת שתבחר ליהלום יכולה להשפיע באופן מפתיע על מידת הברק שלו. לברק ואש אופטימליים, בחירת טבעת עם "שיניים" מאפשרת לאור להיכנס ליהלום מכל זווית ולמקסם את הברק שלו.
כדאי להימנע מטבעות מסגרת, המכסות חלק ממשטח היהלום, מכיוון שהן עלולות לחסום אור מלהיכנס לתוך היהלום ולהשתקף מפניו.
טבעות Halo הכוללות עיגול של יהלומים קטנים יותר המקיפים את האבן המרכזית, מגבירות את הגודל הנתפס של היהלום המרכזי ומעניקות לטבעת נוכחות נוספת על האצבע.
כפי שניתן לצפות, יותר יהלומים שווה ליותר נצנוץ. בעוד בחירת טבעת הילה לא רק תגביר את הברק והאש של האבן המרכזית שלך, אלא שגם היהלומים הקטנים המרכיבים את ההילה קולטים אור ומנצנצים בעצמם.
למראה עדין יותר, טבעת pavé יכולה להיות גם בחירה מצוינת. טבעת פאווה מורכבת משורה של יהלומים קטנים העוטפים את הטבעת, ומוסיפים ניצוץ נוסף כדי להשלים את האבן המרכזית.

שמור על היהלום שלך נקי ומטופל כראוי
עם הזמן, היהלום אוגר לכלוך, שומן ושאריות. אפילו נגיעה ביהלום יכולה להספיק כדי להעביר את השומן הטבעי מהאצבעות אל פני השטח שלו, להקהות ולהפחית את הברק שלו .
לניצוץ אופטימליודאו שאתם מטפלים כראוי בטבעת האירוסין שלכם. שמירה על יהלום נקי תעזור לו לזרוח בבהירות ולמקסם את הברק והאש שלו.


קנה יהלומים עם תעודת GIA (המכון הגימולוגי האמריקני)
כפי שציינו לעיל, חשוב להקפיד על יהלומים בעלי דרגת חיתוך מעולה (GIA).
חשוב גם להקפיד על יהלומים שתועדו על ידי ה-GIA. זוהי מעבדת היהלומים האמינה והמהימנה ביותר בעולם. GIA מספקת הערכות אובייקטיביות ומדויקות של איכות היהלום, ללא כל הגזמות או קישוטים.
מעבדות מדרגות אחרות, כגון IGI ו EGL, פחות אמינות, ולעתים קרובות מספקות דירוגים גבוהים שגורמים ליהלום להיראות טוב יותר ממה שהוא באמת. עדיף להיצמד ליהלומים שמגיעים עם תעודה מה-GIA כדי לוודא שאתה באמת מקבל את מה שאתה מצפה.
סיכום
אם אתם מחפשים את היהלום הנוצץ ביותר שתוכלו למצוא, קנו יהלום העגול. חיתוך זה תוכנן במיוחד כדי לנצנץ כמה שיותר, ולהעניק ליהלום חתוך היטב ברק ואש ללא תחרות.
גם צורות יהלומים אחרות המחזירות אור רב, כמו חיתוכי המרקיזה, הסגלגל, האגס והלב, יכולות לנצנץ יפה. חיתוך הנסיכה, הרדיאן והכרית נראים מעולה כשהם חתוכים ברמה גבוהה והם כולם בחירה מצוינת.
עם זאת, יש יותר בניצוץ של יהלום מאשר רק בצורתו. חפש יהלומים בעלי דרגת חיתוך מעולה (GIA), מכיוון שיהלומים אלו הם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להחזיר אור ולהפיק ניצוץ מדהים.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן