ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהם יהלומים צהובים – טבעת אירוסין עם יהלום צהוב

יהלומים צהובים : המדריך השלם – טבעת אירוסין עם יהלום צהב

תהיתם פעם מהו יהלום צהוב או יהלום קנרי? יש לנו את כל התשובות לשאלות אלו. ממקורם ועד לדירוג צבעם ועוד הרבה יותר!

Yellow Diamonds

מהו יהלום צהוב ?
יהלומים צהובים, או יהלומים קנריים, הם חלק מקבוצת היהלומים הצבעוניים. יהלומים צהובים מקבלים את הזוהר הזהוב המדהים שלהם מחלקיק חנקן הכלול במבנה שלהם. ככל שיש יותר חנקן, כך הגוון הצהוב עמוק יותר.
יהלומים לבנים רגילים עשויים להכיל גוון צהוב בהתאם לדירוג שלהם. עם זאת, כאשר הצבע הצהוב מגיע לרמה מסוימת והופך לצבע הדומיננטי הוא נכנס לקטגוריית יהלומי הצבע המיוחדים וערכם עולה.
יהלומים צהובים מגיעים בכל הגוונים, מצהוב חיוור ועד צהוב חזק. יהלומים אלו עשויים להכיל גם גוונים של צבעים אחרים, כגון כתום וחום. יהלומים בעלי גוון צהוב חזק ידועים במיוחד בשם יהלומים קנריים או יהלומים קנריים צהובים.
מהו מקור צבעם של יהלומים צהובים?
יהלומים צהובים מקבלים את צבעם מהנוכחות של חנקן בהרכב הכימי שלהם. מולקולות החנקן סופגות אור כחול, מה שגורם לאבן להיראות צהובה. בהתאם לכמות החנקן, יהלום צהוב יכול לנוע בין בהיר לצהוב חזק.

מעט חנקן עשוי להפוך יהלום לבן לדירוג צבע H או L ,יהלומים אלו בעלי ערך ואילו יהלומים עם יותר חנקן ההופכים ליותר ויותר צהובים, הופך אותם למוצר מבוקש ונדיר יותר.

A collection of fancy yellow diamond jewelry

מהם יהלומים קנריים?
יהלומים צהובים קנריים הם הסוג הנחשק והיקר ביותר של יהלומים צהובים. כמו הציפור הקנרית, ליהלומים אלו גוון צהוב עמוק ועז, בניגוד לגוון צהוב עמום או בהיר שיכול להיחשב לצבע נמוך ביהלומים לבנים יותר (L M O P Q R S T -Z).
באופן רשמי, יהלומים קנריים הם פשוט יהלומים צהובים, מדורגים בכל מקום מ-Fancy Intens ועד Fancy Vivid בסולם הצבעים של GIA. צהוב קנרי הוא מונח סתמי המשמש ליהלומים צהובים עם צבע צהוב טהור.

יהלומים צהובים קנריים הם נדירים ויפים, מה שבסופו של דבר אומר שהם מגיעים עם תג מחיר וערך מכירה גבוה יותר מאשר רוב היהלומים הצהובים האחרים.
דירוג צבע יהלום צהוב
יהלומים לבנים מדורגים בסולם צבעים של D עד Z, כאשר D הוא יהלום לבן מאד ו-Z בעל גוון צהוב או חום . אם קנה המידה היה ממשיך מעבר ל-Z – עד לצבע צהוב וצהוב חזק היה לך יהלום Fancy Vivid Yellow. במילים אחרות, יהלומים צהובים רוויים במלואם בצהוב ואינם נושאים עקבות של לובן.
סולם דירוג הצבעים GIA ליהלומים צהובים הוא:

  1. Faint

  2. Very Light

  3. Light

  4. Fancy Light

  5. Fancy

  6. Fancy Intense

  7. Fancy Vivid, Fancy Deep, or Fancy Dark

An infographic detailing the yellow diamond color grading scale

האם יהלומים צהובים יקרים?
יהלומים צהובים יכולים לעלות בסביבות $2,500 לקראט ועד $20,000 או יותר לקראט, תלוי במספר גורמים. יהלום צהוב 1 קראט באיכות טובה, המחיר יהיה לפחות $4,000-$5000
גורמים המשפיעים על מחיר היהלומים הצהובים כוללים:
דרגת צבע צהוב: יהלומים צהובים "חלשים" או "בהירים מאוד" הם הרבה יותר זולים, בעוד שיהלומי Fancy Intense ו-Fancy Vivid הם הרבה יותר יקרים.
צבעים תומכים: היהלומים הצהובים במחיר הגבוה ביותר הם אלה עם צבע צהוב טהור (כמו יהלומים קנריים) או יהלומים עם גוון כתום או ירוק. בצד השני, יהלומים בגוון חוםצהוב לרוב (אם כי לא תמיד) זולים יותר.
חיתוך וניקיון: כמו יהלומים לבנים ה-4Cs משחקים רבות במחירם של יהלומים צהובים.
קראט: יהלומים צהובים במשקלים גבוהים של קראט הם הרבה יותר נדירים מיהלומים קטנים יותר, ולכן הם זוכים למחיר יחסי גבוה יותר.
האם יהלומים צהובים הם יהלומים אמיתיים?
התשובה הקצרה היא כן! יהלומים צהובים הם 100% אמיתיים . לא רק שיהלומים אלו אמיתיים אלא שהם בעלי ערך רב ונוצרים באותו תהליך טבעי כמו יהלומים לבנים.
איזה חיתוך הכי טוב ליהלומים צהובים ?
בעוד שיהלומים לבנים נוטים להקרין ברק בחיתוכים עגולים, לחיתוך עגול עשויה להיות השפעה הפוכה על יהלומים צהובים. מסתבר שחיתוך עגול עלול לדלל את צבעם של יהלומים צהובים, בעוד שחיתוכי רדיאן וכרית עוזרים להעמיק את צבעו של יהלום צהוב.
יהלומים בחיתוך רדיאן ויהלומי כרית דומים מאוד ביחס לאופן שבו מערכת הפאות והצורה של האבנים הללו מאזנות את הצבע כדי להשיג את הניצוץ הגבוה ביותר האפשרי. הפאות של יהלומים אלו ממקסמות את הצבע של היהלום הצהוב.כלומר הן משאירות את הצבע הצהוב בתוך היהלום בניגוד לחיתוך העגול שמחזיר הרבה אור וגורם ליהלום להראות לבן יותר.

An image of a fancy yellow cushion cut diamond

An image of a fancy yellow radiant cut diamond.

מהו צבע הזהב המתאים ליהלום צהוב?
ניתן לשחק עם צבעי מתכת בהתאם לגוון היהלום הצהוב שלך. ליהלומים צהובים אפשרויות ייחודיות להתאמה עם צבעי מתכת שונים.
טבעות אירוסין מגיעות בדרך כלל במגוון מתכות, כולל פלטינה, זהב לבן, זהב צהוב וזהב ורוד.
אנו ממליצים על פלטינה או זהב לבן ליהלומים צהובים קנריים עמוקים ומלאיי חיים. הניגודיות שהמתכות הלבנות יוצרות עם הצבעים הצהובים העזים מבטיח שטבעת האירוסין שלך בולטת.
כמו כן, שילוב של יהלום מרכזי צהוב עם אבני צד לבנות, או בצורת הילה, יכול להדגיש את היהלום הראשי ולגרום לו לבלוט מאד..
לחלופין, זהב צהוב או ורד יכול לגרום ליהלום צהוב להיראות עמוק ואינטנסיבי יותר מדרגת הצבע שלו. זה מאפשר לך לחסוך כסף בכך שתוכל לרכוש יהלום צהב קלוש או בהיר, שיקבל מראה כהה יותר כאשר ישקף את צבעו בזהב צהוב.

14K White Gold Bead Accent Pavé Trio Diamond Engagement Ring

14K Yellow Gold Round Split Band Diamond Halo Engagement Ring

הבחירות המובילות שלנו לטבעות אירוסין עם יהלום צהוב הן טבעות הילה ואבן צד.
טבעת הילה נראת מדהים גם עם יהלומים בחיתוך רדיאן או כרית העוזרים למקסם את ניצוץ היהלום ויגרמו לו להיראות גדול יותר.
אבני צד מושלמות כדי להדגיש את היהלום הצהוב ולהוסיף לייחודיות של הטבעת שלך. טבעות אבן צד מגיעות בעיצובים אופנתיים שונים עם הדגשי יהלומים זמינות גם בחיתוכי יהלומים שונים.

14K White Gold Drifting Marquise Diamond Engagement Ring

14K Yellow Gold Marquise Row Diamond Halo Engagement Ring

האם יהלומים צהובים יכולים לדהות?
צבעו של יהלום צהוב אמיתי לעולם לא ידהה ולא ידרש שום טיפול מיוחד כדי לשמור על צבעו הטבעי. כמובן, חשוב לנקות את היהלום על בסיס קבוע כדי להסיר לכלוך, קרמים וחומרים לא רצויים אחרים.
האם יהלומים בצבע צהוב הם יהלומים נחותים?
יהלומים רגילים בעלי מידה מסוימת של גוונים צהובים או חומים נחשבים לנחותים והם זולים יותר מיהלומים לבנים לחלוטין. עם זאת, ברגע שהצבע מגיע לרמה שבה הוא הצבע הדומיננטי, היהלום מסווג כיהלום צבעוני, וערכו מתחיל לעלות, לאור התואר החדש שלו.

איפה הכי כדאי לקנות יהלום צהוב ?
המקום הטוב ביותר לקנות יהלום צהוב הוא אצל חבר בורסת היהלומים. בבורסה תקבל מגוון טוב יותר של חיתוכי יהלומים ואפשרויות לדרגת צבע מאשר בחנות.
האם יהלומים צהובים נדירים?
יהלומים צהובים מהווים 60% מהיהלומים בטבע. חלק קטן מהם נדירים ויכולים להיות די יקרים

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן