ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

טבעת יהלום 3/4 קרט: מדריך קנייה

יהלום 3/4 קראט, הינו אחד הגדלים הנפוצים ביותר לטבעות יהלומים. גודל טבעת האירוסין הממוצע נופל איפשהו בין 3/4 קרט ל-0.5 קראט .
המלצה שלנו:
אם תעקבו אחר ההנחיות שלנו, תצליחו למצוא את האיזון המושלם בין איכות וערך .
התמקד בצבע H I לקבלת התמורה הטובה ביותר. אם אתה בוחר טבעת סוליטר, ניתן לרדת לצבע J.(ביהלום עגול בלבד)
אם אתה בוחר יהלום לא עגולח, אל תרד לצבע J. צורות אחרות משקפות צבע יותר מיהלומים עגולים.
אל תרדו באיכות חיתוך כדי להתמקד בגודל. ליהלום בחתוך גרוע אין אש או ברק.
הקפד לקנות יהלום חתוך היטב שאין לו פגמים גלויים.
הימנע מיהלומים שאין להם תעודות GIA .
אם ברצונך לוודא שאתה קונה את היהלום הנכון אל תהסס ליצור איתנו קשר לקבלת עזרה אישית.

טבעת יהלום 3/4 קראט יכולה לעלות החל מ-$1500, ליהלום באיכות נמוכה עם גוון צהוב בולט ו/או פגום קל, ועד למעלה מ-$8,000 ליהלום נקי.

הוצאה גדולה על יהלום בן שלושת רבעי קראט ללא פגמים עם דרגת הצבע הגבוהה ביותר פירושה שאתה מוציא יותר מדי מהתקציב על דברים שלא ניתן להבחין בהם בקלות בעין בלתי מזוינת. הערך הנכון לטבעת יהלום 3/4 קראט הוא בין $3000 ל-$5000. בטווח הזה סביר להניח שתקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף ביחס איכות היהלום. גודל יהלום לעומת משקל קראט: כמה גדול הוא יהלום 3/4 קראט? אחת התפיסות המוטעות בכל הנוגע ליהלומים היא שקראט מתייחס לגודל של יהלום. האמת היא שאין דבר כזה "גודל קראט". קראט הוא מדד למשקל. 1 קראט שווה ל-0.2 גרם. יהלום במשקל 0.75 קראט שוקל לפיכך 0.15 גרם (150 מיליגרם). מבחינת גודל, יהלום עגול 3/4 קראט יהיה, בממוצע, בקוטר של 5.7 מ"מ. לשם השוואה, יהלום 0.50 קראט קוטרו 5.1 מ"מ, בעוד שיהלום 1 קראט הוא 6.4 מ"מ. המספרים האלה הם רק ממוצעים, והם מבוססים על יהלום עגול, חתוך בפרופורציות אידיאליות. צורת היהלום, כמו גם איכות החיתוך, יכולים לגרום לקוטר קצת יותר גדול או קטן יותר לשני יהלומים באותו משקל קראט. לדוגמה: יהלום עגול 0.77 קראט עם ציון חיתוך "מעולה" בעל מדידות אורך רוחב של 5.82 מ"מ על 5.85 מ"מ. הקוטר שלו מעט מעל הממוצע של יהלום בעל צורה ומשקל קראט זה. מצד שני, יהלום עגול נוסף במשקל 0.75 קראט, מדורג רק "טוב מאוד" בחיתוך, בגודל 5.62 מ"מ על 5.69 מ"מ מתחת לקוטר הממוצע. האלמנט הנוסף המשפיע על הגודל הוא צורתו של היהלום. לצורות מסוימות יש שטח פנים גדול יותר או קטן יותר, מה שגורם להן להיראות גדולות יותר, גם כאשר משקל הקראט זהה. צורות מוארכות כמו יהלומים בחיתוך אליפסה, אגס ומרקיזה נראים גדולים יותר מיהלומי פרינסס, "אשר" או חיתוך כרית. בחירת צורת היהלום היא חשובה בעת קניות טבעת אירוסין . קשה לתת המלצה איזו צורה לקנות, שכן בחירה זו תלויה במידה רבה בהעדפה אישית.

diamond shapes chart

ציוני יהלום 3/4 קראט: חיתוך, צבע וניקיון
הדבר החשוב ביותר שיש להבין בקניית טבעת יהלום הוא האופן בו מדורגים יהלומים.
ההבדל ביופי בין יהלום עם ציונים נמוכים או גבוהים הוא די קיצוני. כל קפיצת דרגה מגיעה עם עלייה מקבילה במחיר. חשוב לדעת איך להקצות את התקציב בצורה הטובה ביותר כדי לקבל את טבעת היהלום היפה ביותר בטווח מחיר היעד שלך.
יהלומים מדורגים לפי מה שאנו מכנים 4 C – חיתוך, צבע, ניקיון וקראט. בקראט כבר דנו. להלן סקירה על התחומים האחרים בהם מדורג יהלום, ומה צריך לחפש כשקונים טבעת יהלום של 0.75 קראט.
איכות הליטוש: הציון החשוב ביותר
מבין 4 ה-C, חיתוך היהלום הוא החשוב ביותר. חיתוך מתייחס לאיכות הזוויות, הפאות והפרופורציות של יהלום. יהלומים בחיתוך גרוע מזוהים בקלות אין להם את אותו הברק והאש כמו שמצופה מיהלום, והפרופורציות ייראו לא אחידות.
יהלומים בחיתוך גרוע, יכולים להיראות קטנים מהממוצע למשקל הקרט שלהם, כלומר אתה עלול לשלם בסופו של דבר עבור יהלום של 0.75 קראט שנראה למעשה כמו 0.65 קראט.
אנו ממליצים תמיד לחפש יהלום בדרגת חיתוך טובה מאד או מעולה. כל דבר נמוך יותר פשוט לא שווה .
צבע: בחר יהלום כמה שיותר חסר צבע (לבן)
צבע הוא עוד דרגה חשובה היכולה להשפיע רבות על היופי והמחיר של טבעת היהלומים שלך.
צבע היהלום הוא דירוג של עד כמה היהלום לבן או חסר צבע. לכל יהלום יש דירוג מ-D עד Z, כאשר D הוא הגבוה ביותר, ו-Z הנמוך ביותר.
ליהלומים בעלי דרגת צבע נמוכה יש גוון צהוב או חום תכונה לא רצויה בדרך כלל ביהלומים (אלא אם כן אתה מחפש במיוחד יהלום צבעוני ).
בהשוואה לחיתוך, צבע היהלום הוא סובייקטיבי יותר. צבע יכול להופיע בצורה שונה לעין בלתי מזוינת, בין יהלומים בעלי אותה דרגת צבע. גורמים אחרים יכולים להפוך את ציוני הצבע לבולטים כמו גודל היהלום, וצורת הטבעת.
אי לכך חשוב לבדוק את היהלום ולראותו משובץ כדי להעריך את דרגת הצבע.


המפתח הוא למצוא יהלום שנראה חסר צבע. בדרך כלל זה יהיה בטווח G-I (אתה יכול גם לרדת לצבע K אם אתה קונה סוליטר זהב צהוב). סביר להניח שיהלומים שדורגו גבוה מזה לא ייראו אחרת בעין בלתי מזוינת, ובכל זאת יבואו עם תג מחיר גבוה בהרבה.
כדי לקבל מושג על ההבדל במחיר שמגיע עם דרגות צבע נוספות, להלן כמה יהלומים 3/4 קראט עם דרגות זהות מחוץ לצבע:
יהלום 0.74 קראט, ניקיון VS2, חיתוך מעולה, J : $2800 צבע
יהלום 0.74 קראט, ניקיון VS2, חיתוך מעולה, I : $3400 צבע
יהלום 0.75 קראט, ניקיון VS2, חיתוך מעולה, H :3,770 צבע
יהלום 0.76 קראט, ניקיון VS2, חיתוך מעולה, G : 4200 צבע
בכל קפיצה בדרגת צבע, אנו רואים הבדל במחיר של 300-400 דולר (אפילו יותר בין דרגות I ו-J). חשוב לא לשלם יותר מדי עבור יהלום שאינו מתאים לדרגת הצבע שלו.
ניקיון: נקי לעין הוא המפתח
כמו צבע, ניקיון יהלומים הוא איכות שיכולה להיות סובייקטיבית, ודורשת בדיקה לפני ביצוע רכישה.
ניקיון מתייחס לכמה פגמים ותכלילים קיימים ביהלום ועד כמה הם גדולים. הציונים נעים בין I3 (הנמוך ביותר, כלומר תכלילים ברורים גלויים), ל-FL (ללא רבב ללא תכלילים כלל).
סולם הציונים המלא הוא כדלקמן, בסדר הגבוה ביותר לנמוך:

FL(לא פגמים)
IF (
ללא פגמים פנימיים)
VVS1 (
מעט מאוד פגמים)
VVS2 (
מעט מאוד פגמים)
VS1 (
מעט פגמים)
VS2 (
מעט פגמים)
SI1 (
פגום במקצת)
SI2 (
פגום במקצת)
I1 (
תכלילים)
I2 (
תכלילים)
I3 (
תכלילים )

Diamond Clarity Chart

אין סיבה לשלם עבור אחת מהדרגות הגבוהות של ניקיון. ההבדלים בין דרגות הניקיון במיוחד בקצה העליון של הסקאלה, נראים רק בהגדלה פי 10 וגם זאת ע”י מומחים בלבד.
במקום זאת, התמקד ביהלום שנראה נקי לעין. פירוש הדבר שכאשר אתה צופה בו בעין בלתי מזוינת, ללא הגדלה, אתה לא אמור להבחין בתכלילים או בפגמים.
ברגע שתעבור את סף " נקי לעין”, תתחיל לשלם מחיר פרימיום עבור תכונות שאף אחד לא ישים לב אליהן. בדרך כלל סף "נקי לעין" הוא סביב SI1-VS2. לרוב תמצאו את האיזון בין יופי לערך באזור זה. עם זאת, חשוב לבדוק את היהלום לפני ביצוע רכישה, כדי לוודא שהדירוג שלו מתאים למראה שלו בפועל (יש SI1 יותר טוב ופחות טוב)
יהלומי שלושת רבעי קראט אלה נותנים לך מושג על הבדל במחיר עם כל עלייה בניקיון:
יהלום 0.74 קראט, צבע H, חיתוך מעולה, ניקיון SI1: 3,500
יהלום 0.75 קראט, צבע H, חיתוך מעולה, בהירות VS2: 3900
יהלום 0.74 קראט, צבע H, חיתוך מעולה, ניקיון VS1: $4200

התעודה הטובה ביותר
הדבר האחרון שצריך להבין ביחס לאופן דירוג יהלומים ואולי הכי חשוב הוא מי מדרג את היהלום.
לכל יהלום צריכה להיות תעודה ממעבדת דירוג של צד שלישי, המספקת סיכום על 4 ה-C, כמו גם היבטים אחרים כמו פרופורציות היהלום.
חשוב לקנות יהלום שמגיע עם אחד מדוחות הדירוג האלה. אחרת, קמעונאי יכול לנסות לדרג יהלום בציונים גבוהים יותר מנראות היהלום בפועל.
לא פחות חשוב איזו מעבדה נתנה את הדוח. מעבדות מסוימות ידועות בתעשייה כאמינות פחות או יותר מאחרות. המעבדות הטובות ביותר אמונות על דירוג יהלומים עצמאי, ללא משוא פנים וללא תמריץ כספי, כלומר אפשר להיות בטוחים שהציונים שניתנו הם ייצוג אמיתי של איכות היהלום.
אנו ממליצים לקנות רק יהלומים עם תעודה של-GIA . כל תעודה אחרת משדרגת עת ציוני איכות היהלום כך שאתה משלם יותר על יהלום פחות טוב.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן