ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלום בליטוש כרית(קושן) או יהלום עגול – מה כדאי לבחור לטבעת אירוסין ?

יהלום בליטוש כרית(קושן) או יהלום עגול – מה כדאי לבחור לטבעת אירוסין ?
בחירת צורת היהלום הנכונה לטבעת או לתכשיט אחר יכולה להרגיש קצת בעיתית בגלל שלל צורות חיתוך היהלום
אין זה מפתיע שאנשים רבים עוברים מצורה מועדפת אחת לאחרת בעת קנית יהלום מנסיכה לרדיאן, מאמרלד ל"אשר”, או מעגולה לחיתוך אליפסה, אגס או כרית.
זהו חלק טבעי בבחירת הסוג הנכון של טבעת יהלום עבור בן הזוג, ואין בעיה לשנות את דעה בכל הנוגע לצורת היהלום גם באמצע תהליך הקנייה.
מעבר מחיתוך כרית לחיתוך עגול
כפי שהזכרנו לעיל, טבעי ונורמלי להחליף צורות יהלומים מועדפות כשמתחילים להשוות יהלומים מקרוב. הסיבה לכך היא שלחלק מצורות יהלומים יש תכונות ברורות שגורמות להן להתבלט ולהיראות מיוחדות, כגון ברק או השתקפויות יוצאות דופן.
רכישת יהלום היא החלטה מאוד אישית, ולא מדובר רק במציאת יהלום שיש לו את הרמה האופטימלית של איכות חיתוך, ניקיון וברק אלא גם במציאת יהלום שמתאים לטעמו של בן הזוג.
לדוגמא:
הצענו לזוג מסוים לעבור מהבחירה הראשונה שלהם בחיתוך כרית 1.5 קרט ליהלום עגול במשקל 1.30 קראט, בצבע ובניקיון.H, SI1
אמנם היהלום הזה מעט קטן יותר מהבחירה המקורית שלהם. זה נובע בעיקר מהתמחור הגבוה יותר לקראט של יהלומים עגולים בהשוואה לצורות אחרות.
יהלומים עגולים נחתכים בתהליך הכולל הסרת חלק גדול מאבן הגלם המקורית. זה משאיר בערך 40 אחוז מהאבן המקורית ביהלום המוגמר(60% פחת). בפרספקטיבה, יהלום בחיתוך נסיכה עדיין מכיל כ-80 אחוז ממשקלו ההתחלתי(20% פחת)
בגלל זה, בדרך כלל יש צורך להקטין מעט משקל כאשר עוברים מכל צורות היהלומים הזולות יותר לחיתוך ה עגול.
הירידה הקטנה הזו במשקל קראט מפוצה על ידי כך שהחיתוך העגול נוטה להיראות גדול ממשקלו הפיזי בשל החזר האור והפרופורציות שלו, המדגישות את חלקי היהלום הנראים לעין ברגע שהוא משובץ בטבעת אירוסין .
יהלום זה גם ממלא אחר "הכללים" שלנו לקניית יהלום בחיתוך עגול: בחר אבן בעלת מראה נקי לעין (כלומר ללא תכלילים גלויים) וציון צבע המאפשר לה להיראות חסר צבע(לבן) בטבעת.
בגלל דפוס הפאות של החיתוך העגול,ניתן למצוא אבנים נקיות לעין בטווח הניקיון SI1 עד SI2, מה שמבטל כל צורך בהוצאות יתר על דרגת ניקיון שיש לה השפעה מועטה או ללא השפעה על מראה היהלום.
דרגת צבע H היא יותר ממתאימה ליהלום בצורה זו, שכן בגלל ביצועי האור יוצאי הדופן של החיתוך העגול אין צורך לשלם תוספת עבור צבע "מושלם" (d)
הודות לאיכות החיתוך שלו, הניקיון ודרגת הצבע, יהלום בחיתוך עגול זה יכול להיראות יוצא דופן בכל סביבה, מטבעת אירוסין פשוטה של סוליטר ועד לשיבוץ פאווה או אבן צד עם יהלומים קטנים יותר.
לסיכום
ניתן לשנות את דעה בעת רכישת יהלום. ייתכן ותרצה לוותר על יהלום עגול כאשר תראה יהלום בחיתוך נסיכה בעל ברק יוצא דופן ותמורה טובה יותר לכסף.
לחלופין, ייתכן ותתחיל בתהליך רכישת יהלומים בחיפוש אחר צורה ייחודית, לפני שתעבור ליהלום עגול.
בחירה בחיתוך העגול היא הבחירה הנפוצה ביותר. כפי שצוין על ידי ה-GIA, "ההערכה היא ש-75% מכלל היהלומים הנמכרים הם בעלי צורה עגולה". במילים אחרות, החיתוך העגול הוא בחירה בטוחה , העושה אותה פופולרית אצל רוכשי יהלומים.
חשוב לוודא שהחזרת היהלום תהיה קלה, ותאפשר לך לעבור לצורה אחרת (או ליהלום אחר מאותה צורה) וזאת במידה ואתה מרגיש שיהלום מסוים אינו הבחירה הנכונה עבורך.
אין צורת יהלום "טובה ביותר" מבחינה אובייקטיבית, כלומר חיוני לתעדף את הטעם וההעדפות האישיות שלך (או, חשוב יותר, אלה של בן הזוג שלך) מעל כל דבר אחר כשאתה בוחר טבעת אירוסין.
ללא קשר לצורת היהלום הספציפית שתבחר, חשוב לשים לב היטב לארבעת ה-Cs – איכות חיתוך, ניקיון, צבע ומשקל קראט. אלה הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על בחירת היופי של היהלום.
בחר בקפידה ובסופו של דבר תקבל יהלום מהמם במחיר מצוין, בין אם זה יהלום עגול או משהו מושך את העין וייחודי כמו יהלום בצורה אחרת.
אם אתה זקוק לעזרה כלשהי בתהליך של השוואת יהלומים, או בבחירת צורה, אל תהסס לפנות אלינו.
אנו עוזרים למאות קוראים למצוא ולהשוות יהלומים וטבעות אירוסין מדי חודש, וצוות המומחים שלנו ישמח לעזור לך לאתר את טבעת האירוסין האידיאלית שלך או תכשיטי יהלומים אחרים.


בתמונה למטה : טבעת סוליטר עם יהלום בחיתוך כרית 1 קראט ויהלום בחיתוך כרית 5 קרט

בתמונה למטה:יהלומים עגולים מ-1 עד 5 קרטRound cut diamonds

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן