ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלום טבעת אירוסין – רדיאן מול קושן (כרית)- סוגי קושן

יהלום טבעת אירוסין – רדיאן מול קושן (כרית)- סוגי קושן

בניגוד לחיתוכים אחרים של יהלומים, לכריות יש יותר מסוג חיתוך פופולרי אחד: חיתוך מבריק וחיתוך כרית "קלסי”, הידוע גם בשם חיתוך OLD MINE. חיתוכי כריות מבריקים שעברו שינוי היו תמיד אחת מחמשת האפשרויות הפופולריות ביותר לטבעות אירוסין. בשנה האחרונה, כריות קלסיות תפסו תאוצה.
החיתוך הוא אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר של היהלום; הוא משפיע על הכל מהצורה ועד לכמות האש שהיהלום מחזיר. למרות ששני החיתוכים הם חלק ממשפחת הכריות, הניראות הם מה שמייחד אותן.

חיתוך כרית מבריק
יהלום בחיתוך כרית מסווג לפי צורתו הריבועית או המלבנית עם קצוות רכים ומעוגלים, המקבלים מראה דמוי כרית. בחיתוך המבריק הפאות לוכדות אור טבעי דבר המגביר את הניצוץ של היהלום. המראה והזוהר של האבן ממבט למעלה מוגבר הודות לפיזור שטח הפנים היוצר אבן שנראית גדולה יותר מחיתוכים אחרים, למרות שהם עשויים להיות באותו משקל קראט ובעלי מידות דומות.
לגזרת כרית , אנו ממליצים לבחור בדרגת צבע I ומעלה לפי תעודתGIA וזאת לקבלת מראה לבן יותר. ניקיון SI2 ומעלה יכול להיות טוב לכריות.
להלן מספר טבעות אירוסין פופולריות

 יהלום כרית מבריקה (קושן בריליאנט)

קושן בריליאנטמבט מהצד

יהלום קושן בריליאנט עם אבני צדיהלום קושןאצבע עליונה

יהלום רדיאן מתחתיו(יותר מלבני)

טבעת יהלום קושן במודל הילה

טבעת אירוסין קושן בריליאנט (מבריק) הילה

חיתוך כרית קלסי
חיתוך הכרית הקלסי, שונה במקצת מסגנו חיתוך כרית מבריקה.
חיתוכי כריות קלסיים משקפות פאות שמנמנות יותר ומראה כיפתי, למרות שהחלק העליון של האבן שטוח. בגלל הפאות הגדולות , החיתוך הזה גורם לניצוץ משמעותי. זהו גם חיתוך טוב להסתרת צבעים לא רצויים, כמו צהבהב מה שאומר שהקונים יכולים למקסם את התקציב שלהם.

טבעת אירוסין בחיתוך כרית קלסי

חיתוך כרית קלסי

בתמונה למטה : טבעת אירוסין בחיתוך כרית קלסי עם יהלומי צד

טבעת אירוסין כרית קלסית בשיבוץ הילה

חיתוכי כריות נותנות רכות בזכות הקצוות המעוגלים ומספקות שפע של אש הודות לפאות הגדולות. לחיתוך הכרית המבריק פאות גדולות יותר מאשר כמה חיתוכים אחרים. אם אתה רוצה כמות ניצוץ מקסימלית, חיתוך הכרית המבריקה עשוי להיות האפשרות הטובה יותר; יהלומים אלה נחתכים כדי למקסם את האור והברק, בעוד שחיתוכי כריות קלסיות נוצצות פחות.

יהלומים בחיתוך כרית מבריק וגם יהלומים בחיתוך כרית קלסי מתאימים להסתרת צבעים לא רצויים ומאפשר לקונים לבחור ביהלומים פחות יקרים עם יותר צבע ועדיין ליהנות מהניקיון והצבע של אבנים יקרות יותר.
אנו ממליצים להיזהר ולהקפיד בכל הנוגע לדרגת החיתוך.יש להקפיד לקנות יהלום

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן