ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים בצבע K – האם כדאיים לקנייה ?

יהלומים בדרגת צבע K – האם כדאיים לקנייה
יהלומים בצבע K מפתיעים ביופים בצורות יהלומים שונות ובטבעות מסוימות

יהלום בצבע K הוא לא תמיד בחירה גרועה. הוא יכול להיות בחירה טובה אם בוחרים את הצורה הנכונה של היהלום, איכות החיתוך וסגנון הטבעת. יהלום בצבע K ייראה מדהים בזהב צהוב או זהב וורוד. בעוד שליהלומים בצבע K יש גוון קל , בטבעות ובצורות יהלום מסוימות, הצבע כל כך קל עד שהוא לא מורגש לעין בלתי מזוינת.
יהלומים בצבע K יכולים גם לחסוך לא מעט כסף בהשוואה לדרגות צבע יהלומים אחרות. לדוגמה, יהלום 1 קראט K זה עם ניקיון VS2 וחיתוך מעולה עולה 50% פחות מיהלום 1 קראט בצבע D עם אותו ניקיון ואיכות חיתוך.
לפני רכישת יהלום בצבע K, יש לזכור כמה דברים. להלן נסביר את צורות היהלומים הטובות ביותר, איכות החיתוך והטבעות ליהלומים בצבע K. כמו כן, נסביר מתי עדיף לבחור בדרגת צבע גבוהה יותר, כגון יהלום בצבע J או I.
בסך הכל, המטרה היא למצוא יהלום יפה שמתאים לסגנון שלך מבלי לשלם יותר מידי .בחירה נכונה של יהלומים בצבע K, יכולה להיות דרך מצוינת להשיג יהלום מדהים במחיר מעולה.

 

בתמונה למטה מסומן יהלום בצבע K

K Colored Diamonds

יהלומים בצבע K מסווגים כ"גוון צהבהב חלש" בסולם צבעי היהלומים של GIA, כלומר יש להם נגיעה של צבע, בדרך כלל צהוב, המורגש לעין בלתי מזוינת. עם זאת, הגוון אינו כהה מדי, מכיוון שישנן מספר דרגות צבע הנמוכות מ-K כמו L M שיותר צהובות ממנו.
לפי GIA, המעבדה המובילה בעולם לתיעוד יהלומים, הציונים נקבעים כך: "ליהלום טהור מבחינה כימית ומושלם מבחינה מבנית אין גוון(כלומר הוא לבן), כמו טיפת מים טהורים, וכתוצאה מכך, ערכו גבוה יותר. מערכת דירוג הצבעים D-to-Z של GIA מודדת את מידת חוסר הצבע (הלובן של היהלום)על ידי השוואת אבן בתאורה מבוקרת ותנאי צפייה מדויקים ל"אבני מסטר" בעלות ערך צבע מבוסס".
הגוון של יהלום בצבע K הוא קל כל כך כשבצורות מסוימות ובשילוב עם צבע הטבעת הנכון,הוא נראה חסר צבע בדיוק כמו יהלום בדרגה גבוהה יותר. הרבה צרכנים מתעלמים מיהלומים בצבע K כי הם חושבים שהגוון הצהבהב יהיה חזק מדי, אבל זה לא תמיד המקרה. ניתן למצוא יהלומים יפים בצבע K אם אתה יודע מה לחפש ובאיזה סוג של טבעת אירוסין לשבץ אותם.
בחירת יהלום בצבע K יכולה לחסוך לך כסף רב, ועדיין לתת לך יהלום יפהפה.
עם זאת, ישנם כמה חסרונות ליהלומים בצבע K שכדאי להיות מודעים אליהם . שיקולים אלה מופיעים להלן בעמוד שלנו יחד עם מידע על מתי עדיף לקנות צבע K


יהלומים בצבע K לעומת דרגות צבע אחרות
כפי שהוסבר לעיל, יהלומים בצבע K מוגדרים בטווח כמעט חסר צבע על ידי ה-GIA ונחשבים כבעלי גוון צבע קל.
החשש הנפוץ ביותר לגבי יהלומים בצבע K הוא האם הם ייראו חסרי צבע(לבנים) בטבעת אירוסין. להלן, השווינו צבע של יהלום בצבע K (משמאל) ליהלום בצבע D (מימין), דרגת הצבע הגבוהה ביותר.

שני היהלומים מלבד ציוני הצבע שלהם, הם זהים מבחינת איכות – 1 קראט, ניקיון VS1, יהלומים עגולים בחיתוך מעולה
כפי שמראה התמונה, היהלום בצבע K נראה מעט יותר צהוב מאשר היהלום בצבע D. ההבדל הוא עדין, אבל עדיין מורגש כאשר הוא ממוקם זה לצד זה תחת אור בהיר והגדלה.
בעוד שההבדל במראה עדין, ההבדל במחיר משמעותי בין יהלומים בצבע K ויהלומים בצבע D. יהלום בצבע D עולה פי 2 מיהלום בצבע K
הפרש הצבעים בין יהלומים אלו הוא עדין, בין היתר בשל החיתוך. יהלומים עגולים נחתכים לברק מקסימלי. הם מחזירים הרבה אור, האור מסנוור ולא ניתן לראות את הצבע האמיתי של היהלום ולא את פגמיו במבט מלמעלה.
לדוגמה, הסתכלו על אותם שני יהלומים, אך הפעם במבט מהצד במקום מלמעלה:

בזווית זו, הבדל הצבעים מורגש יותר. ליהלום משמאל יש גוון צהבהב.
ההבדל בין יהלום בצבע K לדרגת צבע טובה יותר ברור יותר גם בצורות יהלומים אחרות(לא עגולות). לדוגמה יהלומים בצורה לא עגולה חושפים צבע בקלות רבה יותר.
לדוגמה, השווה את יהלום Asscher בצבע K (משמאל) ליהלום Asscher בצבע D (מימין) עם איכות חיתוך דומה, דרגת ניקיון ומשקל קראט זהה:

בהשוואה זו של יהלומים בחיתוך Asscher, ההבדל בצבע הוא קצת יותר ברור. צורות כגון: אשר, כרית, חיתוך רדיאן, חיתוך אמרלד, משקפות את הגוון של דרגת צבע K ביתר קלות מאשר יהלום עגול.


מחירי יהלומים בצבע K
דרגת הצבע של יהלום משחקת תפקיד גדול בתימחורו. יהלומים בטווח חסר הצבע (דרגות D, E ו F) יקרים במידה ניכרת מיהלומים בטווח כמעט חסר צבע (דרגות G, H, I ו-J).
ההבדל במחיר בין יהלום בצבע K ליהלום בצבע D באותו משקל קראט, איכות חיתוך וניקיון הוא גדול.
יהלומים בצבע K הם גם זולים משמעותית מיהלומים H I J .
למרות שהם שונים רק בדרגה אחת , יש הבדל גדול במחיר בין יהלומים בצבע K ו-J.

האם יהלומים בצבע K צהובים מדי לטבעת אירוסין?
כפי שהוזכר לעיל והוצג בדוגמאות, ההבדל הנראה לעין בין יהלומים בצבע K לבין דרגות צבע טובות יותר בולט ביהלום בצורות מסוימות יותר מאשר באחרות.
ההבדל בצבע הוא גם ברור יותר בטבעות ומתכות מסוימות. לדוגמה, זהב ורוד וזהב צהוב מקרינים חלק מהגוון שלהם לתוך היהלום, מה שגורם ליהלום להיראות מעט יותר צהוב ממה שהוא, גם אם זה יהלום בצבע D או E.
בגלל ההשפעה שיש למתכות הכהות על יהלום, בחירת יהלום בצבע K לטבעת אירוסין זהב ורד או צהוב כמו זו יכולה להיות קנייה מתוחכמת. כמעט בלתי אפשרי להבחין בהבדל בצבע היהלום בגלל הגוון החזק הצהב או הוורוד של המתכת, מה שמשאיר לך יותר כסף להוציא על משקל קראט או איכות חיתוך (ההיבט החשוב ביותר ביופיו של יהלום).
זכור, עם זאת, שטבעות זהב לבן ופלטינה יכולות להפוך את הגוון הצהבהב של יהלום בצבע K בולט יותר, לכן אנו ממליצים להימנע משני צבעי המתכת הללו ליהלומי K בכל צורה.

מכיוון שיהלומים עגולים בחיתוך מעולה מסתירים צבע טוב יותר מצורות אחרות, צבע K יכול להיות בחירה מצוינת כאשר משבצים בטבעות זהב צהוב או זהב ורוד. למרות שיהלומים בצבע K נושאים צבע קל, היהלום העגול מסווה חלק מהצבע.
ובכל זאת, אנו ממליצים על טבעת של זהב צהוב או זהב ורוד, מאחר ועם צבע מתכת בהיר יותר כמו זהב לבן או פלטינה, עדיין ניתן לראות את הגוון של צבע K עגול בעין בלתי מזוינת.
בחירה ביהלום בצבע K מאפשרת לך לחסוך חלק מהתקציב , או להקדיש חלק גדול יותר לאיכות חיתוך טובה יותר או למשקל קראט גבוה יותר. מכיוון שאיכות החיתוך משפיעה על יופיו של יהלום יותר מכל תכונה אחרת, יהלום בצבע K שנבחר היטב יכול לאפשר לך לקבל טבעת יהלום מדהימה במחיר מעולה.

K color diamond ringיהלום 1 קרט צבע K בזהב צהבלא ניתן לראות את הגוון הצהבהב של היהלום


יהלומים בצבע K לצורות יהלום לא עגולות
ניתן לבחור יהלום בצבע K לצורות אחרות המשובצות במתכות צהובות או וורדות, אך לא כל הצורות הן בחירה טובה.מספר צורות יהלומים מראות צבע בקלות רבה יותר מאשר יהלומים עגולים, וזאת אפילו בטבעת של זהב ורוד או זהב צהוב.
אם אתה רוצה צורה אחרת מאשר עגולה, שקול גזרות אמרלד, אשר ופרינסס. מלבד יהלומים עגולים, צורות יהלומים אלו מסתירות את הצבע בצורה הטובה ביותר. עם ציון צבע K, הן עדיין יכולות להיראות לבנות כשהם מונחות בסביבת זהב צהוב.
לכל שאר צורות היהלומים, כולל חיתוכי כריות , הצבע בולט יותר. סביר להניח שליהלום בצבע K בצורות אלו יהיה גוון בולט ללא קשר לצבע הטבעת. אנו ממליצים לבחור בדרגת צבע טובה יותר, כגון J או I, לטבעות זהב צהוב ורוד ,ליהלומים בחיתוך כרית וחיתוך רדיאן.יהלומים לא עגולים בדרגת צבע J או טוב יותר עדיין יכולים להיראות לבנים כשהם משובצים בזהב צהוב או זהב ורוד.

יהלומים בצבע K בשיבוץ הילה, פאווה, ואבני צד
סגנון הטבעת שתבחר ישפיע גם על איך יראה יהלום בצבע K . בטבעת סוליטר, היהלום המרכזי הוא היהלום היחיד. אבל בטבעות אחרות, כמו הילה או שיבוץ של שלוש אבנים, היהלומים האחרים ממלאים תפקיד באיך היהלום המרכזי נראה.
לדוגמה, אם יש לך טבעת עם אבני צד, חשוב לבדוק את דרגת הצבע של היהלומים הקטנים יותר. אם יש להם דרגת צבע גבוהה יותר כמו H או I, הם יכולים לגרום ליהלום בצבע K להיראות כהה יותר כשהם לצידו. בשיבוץ יהלום בצבע K בטבעת אירוסין עם אבנים קטנות לצידו,במידה והאבנים הקטנות יותר בצבע G-F הדבר יגרום ליהלום K להיראות צהוב בהשוואה.
בטבעות של שלוש אבנים, פאווה, הילה ואבני צד, במיוחד אלה עם אבני צד גדולות מספיק , אנו ממליצים שיהלומי הצד תמיד יתאימו לצבע האבן המרכזית או יהיו מעט כהים יותר. דבר זה יכול להוות אתגר מיוחד ליהלומים מרכזיים בצבע K, שכן בטבעות רבות משתמשים באבני צד בדרגות G, H, I או אפילו גבוה יותר, מה שיבליט את צהבהבות היהלום המרכזי
ליהלומים בצבע K, עדיף לקנות טבעות ללא אבנים נוספות, כגון טבעות סוליטר, מסגרת, מתח או קתדרלה. אם אתה אוהב טבעות עם אבני צד, כגון הילה או פס פאווה, ייתכן ןכדאי להעלות את דרגת הצבע של היהלום המרכזי ולבחור אבן מרכזית בצבע H או I.

איך אני בוחר יהלום בצבע K?
בחר יהלום באיכות גבוהה בצבע K על ידי שימת לב לצורה, לדרגת חיתוך ולניקיון.
1.
בחר צורה שמושכת אותך. חיתוכים עגולים, אזמרגד, אשר ופרינסס הם כולם בחירה מצוינת ליהלומים בצבע K שישובצו בזהב צהוב או ורוד.
2.
ודא שחיתוך היהלום מצוין או אידיאלי. חיתוך יהלום משפיע על היופי והברק שלו יותר מכל תכונה אחרת.
3.
חפש יהלום נקי לעין. באופן כללי, אנו ממליצים להסתכל על יהלומים המדורגים ביןSI2 ו -VS2 . הם יהיו נקיים לעין בלתי מזוינת אך יעלו הרבה פחות מיהלומים בדירוג גבוה יותר.

סיכום
יהלומים בצבע K יכולים להיות בחירה מדהימה ובמחיר סביר, בתנאי שהם משובצים בזהב צהוב או ורוד. יהלומים עגולים בצבע K הם הבחירה הטובה ביותר מכיוון שהם מסתירים את הצבע בצורה הטובה ביותר, אבל גם חיתוך נסיכה או אזמרגד יכול לעבוד.
טבעת סוליטר או טבעות אחרות ללא אבני צד, כגון קתדרלת סוליטר או מסגרת, הן הטובות ביותר ליהלומים בצבע K. היהלום המרכזי עומד לבדו ואינו אמור להיות ממוקם ליד אבנים קטנות יותר בעלות דרגות צבע טובות יותר. בסגנון הטבעת הנ"ל יהלום בצבע K יכול לחסוך לך אלפי ש"ח בתקציבך, תלוי במשקל הקרט, איכות החיתוך ודרגת הניקיון.
בבחירת יהלום בצבע K לטבעת זהב ורד או זהב צהוב, תוכל להוציא יותר מהתקציבך על איכות חיתוך או משקל קראט. או פשוט תחסוך יותר.
לעזרה במציאת יהלום מדהים בצבע K או להחליט איזה דרגת צבע היא הטובה ביותר לסגנון הטבעת שלך,צור איתנו קשר. אנו יכולים לעזור לך למצוא את היהלום האיכותי ביותר עבור התקציב והסגנון שלך.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן