ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים מזויפים: ממה להימנע בעת קנית יהלום לטבעת אירוסין באינטרנט

יהלומים מזויפים: ממה להימנע בעת קנית יהלום לטבעת אירוסין באינטרנט

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאלת היא 'איך אדע אם מדובר בזיוף?'. החשש מרכישת יהלום מזויף אינו דבר חדש. הקניה באינטרנט הביאה עמה גלים חדשים של דאגה לקונים בפעם הראשונה.
קניית יהלום באינטרנט מבטיחה מחירים טובים ומבחר גדול. מדריך זה יעניק לך את הביטחון לקנות באינטרנט, להימנע מזיופים ולקבל את היהלום הטוב והאמיתי במסגרת התקציב שלך.
סוגי יהלומים מזויפים
'
יהלום מזויף' הוא מונח מעורפל למדי, אך ניתן לייחס אותו לכל דבר שנמכר בטעות כיהלום טבעי/אמיתי. הסיבה הגדולה ביותר לדאגה הינם יהלומים סינתטיים או יהלומי מעבדה, אשר מבחינה ויזואלית זהים ליהלום אמיתי.
הטבלה שלהלן מציגה זיופי יהלומים נפוצים, המראה והמאפיינים שלהם, מדרגות מחיר וציון Mohs. סולם Mohs מודד את הקשיות של חומר אחד שנשרט מול אחר ונותן לו ציון מתוך 10 (ליהלום טבעי/אמיתי יש ציון Mohs של 10).
סוג חוֹמֶר
זירקוניה
מויסניט
סַפִּיר
יהלומים שגודלו במעבדה/סינתטיים
סולם מוהס
8.5
9.25
9
10
מאפיינים ומראה
חומר סינטטי עמיד למדי. CZ מפתחות מראה חלבי ועכור לאורך זמן ומחורצות הרבה יותר מיהלום טבעי/אמיתי.
Moissanite
המשמש בתכשיטים הוא סינטטי. Moissanite הוא חומר עמיד עם מקדם שבירה גבוה בהרבה מיהלום טבעי זה יכול ליצור אפקט 'כדור דיסקו' צבעוני, להבדיל מהאיזון של הברק, האש והנצנוץ שנצפה ביהלום אמיתי.
אבני ספיר צבעוניות מהוות תוספת יפה לתכשיטים, אך לספיר לבן יש מראה מטושטש ואינו נוצץ כמו יהלום.
ליהלומים סינתטיים יש תכונות פיזיקליות וכימיות דומות מאוד ליהלום. המראה שלהם זהה ליהלומים טבעיים.
מחיר ממוצע עבור 1.00 קראט
$10
צירקוניה
50
דולר מויסונייט
600
דולר ספיר
בין $3,000 ל-15,000$ יהלום
אם אתה יודע שאתה קונה חיקוי בתור תכשיט נוצץ, אין עם זה שום בעיה. המחיר משקף את העמידות, היופי, ומאפייני האיכות המדורגים לעומת יהלום טבעי/אמיתי.
טיפים למניעת קנייה של יהלומים מזויפים באינטרנט
החשש לצרכנים הוא רכישת אחד מהחומרים הללו במסווה שהוא יהלום אמיתי, טבעי/אמיתי. זה המקום שבו אני יכול להרגיע קצת.
קנה יהלומים עם תעודת -GIA
בתור המכון המוביל בדירוג יהלומים,תעודת GIA חיונית כדי שלקוחות ידעו בדיוק מה הם קונים ושזה אמיתי. מעבדה זו מבצעת בדיקות קפדניות לכל היהלומים הנמסרים לבדיקה ויש להם גישה לטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש.
דוחות דירוג יהלומים של GIA עשויים לציין אם היהלום גדל במעבדה או לא אם הדוח אינו מפרט, צור קשר עם התכשיטן או המעבדה הרלוונטיים. ל-GIA יש שירותי אימות יהלומים.
קנה מספקים מקוונים מוכרים
הסיכוי שספק מכובד ימכור לך יהלום מזויף הוא קלוש ביותר. בנוסף לתעודה, יהלומים נמכרים במסגרת תהליך קימברלי– זה יוצר מעקב אמין ליהלום שלך ועוזר להוכיח שהוא אתי ואותנ
סמוך על האינסטינקטים שלך
עצה זו עשויה להיראות סותרת, בהתחשב בהמלצות שלי לפנות לייעוץ מקצועי, אבל אם יש לך ספקות שיהלום הוא טבעי, קבל ייעוץ נוסף. מחירים נמוכים במיוחד, חוסר במלאי, ללא תעודהכל אחד מהדגלים האדומים הללו אמור להספיק כדי לגרום לך לעצור ולערוך מחקר נוסף.
שימו לב לניסוח
יש הרבה חברות שמוכרות עכשיו יהלומים שגדלו במעבדה/סינתטיים ולא כולן מפורשות בתיאוריהן. קמפיינים שיווקיים חלקלקים יכולים לדלג על מקורו של יהלום ומותיר את הקונים בעלטה. אם יש ספק, פנו לחברה ובקשו תשובה ברורה לגבי היהלומים.
איך בודקים אם יהלום מזויף
ישנן מספר בדיקות כדי לקבוע אם יהלום אמיתי או מזויף,עם זאת אף אחת מהן לא מדויקת ב-100% ואף אחת מהן לא תזהה יהלום שגדל במעבדה/סינטטי מיהלום טבעי/אמיתי. הימנע מהצורך בבדיקות ביתיות על ידי רכישת יהלומים עם אישור GIA

 

                                        מויסונייט                                                                          יהלום

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן