ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים מתועדים לעומת לא מתועדים

יהלומים מתועדים לעומת לא מתועדים
בחירת טבעת אירוסין מושלמת היא החלטה חשובה ולעתים קרובות מלחיצה. הניסיון של אחד הקוראים שלנו מדגיש כמה נקודות שעמן מתמודדים קונים רבים. המייל שלהם הזכיר את השאלות לגבי היתרונות והחסרונות של רכישת יהלומים וטבעות ממקורות שונים, המשמעות של תיעוד יהלומים, והבחירה בין טבעות מותאמות אישית לטבעות מוכנות מראש.
להלן האימייל המקורי של הקורא:
"
ארוסתי ואני בילינו שעות אצל תכשיטן מקומי . אהבתי את הרעיון של לראות את הטבעת באופן אישי ולוודא שהיא נראת טוב על האצבע שלה. עם זאת, כל הטבעות שלו היו לא לטעמנו. מצאתי תכשיטן בהתאמה אישית שעושה עבודה נהדרת אבל הוא כמובן קצת יותר יקר. אני שוקל לקנות יהלום 1.00 קראט, עגול בעבודה ומצוינת בתקציב עד 30000 שח
כמה שאלות:
1)
האם העבודה הנוספת הזו שווה את המאמץ או שרוב הטבעות שיש בשוק מספיק טובות?
2)
היו לו מס' יהלומים לא מתועדים; הייתי משוכנע שאני צריך GIA – האם זה המקרה? האם התעודות האחרות (EGL וכו') מספיקות או ש-GIA חובה?
תודה רבה !
בואו נבהיר דבר אחד לעולם אל תקנה יהלום שאינו מתועד. אם ליהלום אין את הניירת המתאימה, אתה לא יכול לדעת מה האיכות שלו ועל מה אתה מוציא את כספך. מעבדת GIA עושה את העבודה הטובה ביותר בדירוג יהלומים.

מדוע תעודה של יהלומים חשובה?
תעודת יהלום חיונית בעיקר משום שהיא מספקת אימות עצמאי של איכותו ואמיתותו של היהלום. התעודה מגיעה מגופים מוסמכים כמו המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA), שמעריך יהלומים על סמך ארבעת ה-Cs של היהלום: קראט, חיתוך, צבע וניקיון. הערכה עצמאית זו מבטיחה לקונים את ערכו ומאפייניו האמיתיים של היהלום.
יהלום מתועד נותן לרוכשים שקט נפשי, בידיעה שתכונות האבן דווחו במדויק על ידי מומחים שאין להם עניין במכירה. שקיפות זו חשובה במיוחד בעת ביצוע השקעה משמעותית, מכיוון שהיא מונעת תשלום יתר עבור יהלומים לא סטנדרטיים. יהלומים מתועדים קלים יותר למכירה חוזרת, מכיוון שהתעודה משמשת ערובה לאיכות עבור קונים עתידיים.

יהלומים בעלי תעודת GIA – מעל הכל
ה-GIA מומלץ כסטנדרט הזהב בתעשיית היהלומים. תעודת GIA היא מהימנה ברחבי העולם בשל תקני הדירוג המחמירים והעקביים של המכון. מוניטין זה מבטיח שיהלום בעל תעודת GIA יעמוד בציפיות הגבוהות שנקבעו בדוח הדירוג שלו.
אמנם ישנם גופי הסמכה אחרים כגון המעבדה הגמולוגית האירופית (EGL), אך לרוב יש להם קריטריונים פחות מחמירים לדירוג. דבר היכול להוביל לאי התאמה בתפיסות האיכות והערך. לדוגמה, יהלום עם תעודת EGL עשוי להיות מדורג כבעל ניקיון או צבע טובים יותר מאשר לפי תקני GIA, מה שעלול להטעות קונים לגבי האיכות האמיתית של האבן.
בהתחשב בכך, בדרך כלל מומלץ לתת עדיפות ליהלומים עם תעודת GIA. העקביות והאמינות של תעודת GIA עוזרות למנוע הפתעות לא נעימות ולהבטיח שההשקעה שלך נכונה.

example of a GIA certificateדוגמא לתעודת GIA

טבעות מותאמות אישית לעומת טבעות מוכנות מראש
שאלה נוספת שהייתה לקורא שלנו הייתה האם כדאי לקנות טבעת מותאמת אישית או לקנות טבעת מוכנה ?
האמת היא שאין תשובה נכונה או לא נכונה. בכל הנוגע לטבעות הקונים עומדים בפני בחירה בין אפשרויות מותאמות אישית לאפשרויות מוכנות מראש. טבעות מותאמות אישית מאפשרות נגיעות אישיות ועיצובים ייחודיים המותאמים במיוחד להעדפות העונד. ניתן לייצר טבעת מיוחדת במינה, אבל בדרך כלל בעלות גבוהה יותר.
מצד שני, טבעות מוכנות מראש מציעות מגוון רחב של אפשרויות יפות ואיכותיות שלעתים קרובות הן משתלמות יותר. טבעות אלה מיוצרות על ידי אומנים מיומנים ומגיעות בסגנונות שונים כדי להתאימן לטעמים שונים. למרות שאולי חסר להם המגע האישי של פריט מותאם אישית, הם עדיין מספקות איכות מעולה ומשיכה אסתטית.
הקורא שלנו הזכיר שהם מצאו שטבעות מוכנות מראש זולות בכמה מאות ש"ח מאלה שהציע התכשיטן המקומי שלהם. בהתאם לתקציב, הפרש המחיר הזה יכול להיות משמעותי וניתן להקצות אותו טוב יותר ליהלום איכותי יותר או אלמנטים אחרים של הטבעת.

המלצות לטווח תקציב 30000 שח ל– 1 קרט עגול
במהלך השיחה שלנו, הקורא שלנו הזכיר שבת הזוג אוהבת פאווה או מסגרת אבנים צדדיות ( שלוש אבנים בכל צד). טבעת האירוסין הזו (בתמונה למטה) היא דוגמה מושלמת . שלב אותו עם יהלום 1 קראט בצבע וניקיון G -SI1 ותהיה לך טבעת מעולה. לחלופין, אתה יכול להגדיל את משקל היהלום, למשל יהלום עגול 1.16 קראט Iצבע וניקיון I – VS2  ועדיין להיות במסגרת התקציב.

לסיכום
חווית התכשיטנים המקומית נותנת את היתרון של צפייה בטבעת באופן אישי, בשילוב יהלומים עם תיעוד GIA, עדיפות בכל מקרה על קנייה מקוונת.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן