ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים נקיים חיצונית ופנימית (FL) מול יהלומים נקיים פנימית(IF)

יהלומים נקיים חיצונית ופנימית (FL) מול יהלומים נקיים פנימית(IF)
יהלומים אלה מתומחרים בפרמיות גדולות. אם אתה שוקל לקנות יהלום נקי ללא רבב או ללא רבב פנימי מדריך יספק לך מידע . דירוג ניקיון היהלום
דירוג ניקיון יהלום ניתן על סמך מספר הפגמים והשפעתם על יהלום. אני ממליץ לקנות רק יהלומים בדירוג GIA רק מעבדה זו נותנת ציונים מדויקים ועקביים ומכובדת על ידי מומחי יהלומים ברחבי העולם. ה-GIA יצר את סולם ניקיון היהלומים שהפך לתקן בינלאומי.
היהלום נבדק בהגדלה של פי 10 ומומחים מעריכים את סוג הפגמים ואת מיקומם. לאחר הערכה של הפרטים הללו, ניתן ליהלום ציון מ-FL – I3.
לניקיון היהלום יכולה להיות השפעה רבה על היופי, העמידות והמחיר של היהלום.
מה ההבדל בין יהלום נקי ללא רבב ויהלום נקי ללא רבב פנימי?
ההבדל בין יהלומים ללא פגמים לבין יהלומים ללא פגמים פנימיים מסתכם בפגמים זעירים הנמצאים על פני היהלום בצידו החיצוני. פגמים אלו הם סימנים חיצוניים על פני היהלום. מאפיינים כגון סימני ליטוש, פאות נוספת, וגרגירי פני שטח כולם יגרמו לכך שיהלום ייחשב כחסר פגמים פנימים בניגוד לחסר פגמים חיצוניים.

0.72 ct F IF A CUT ABOVE® Hearts and Arrows Diamond

לא ניתן להבחין בין יהלום IF ליהלום FL בעין בלתי מזוינת. למעשה, אפילו למומחים קשה להבדיל בין יהלומי FL ו-IF וזאת תחת זכוכית מגדלת.
לדוגמא בתמונה למעלה : יהלום 1.01 קראט D-IF עגול בתעודת היהלום אין סימני פגמים אולם יש הערה "פרטים קלים של גימור לא מוצגים" – הפגם כל כך זניח שהוא לא מספיק משמעותי כדי להיות מסומן בתעודה. שוב, זו לא סיבה לדאגה. ההערות הנוספות הללו על אבני IF הן פשוט מה שמבדיל אותן מדירוג FL. ההערות הנפוצות ביותר הן:
פרטים קלים של קווי ליטוש אינם מוצגים (GIA)
גרגירי פני השטח לא מוצגים (GIA)
כדאי לרכוש יהלום "ללא רבב"חיצוני או פנימי רק אם אתה מתכוון לשמור אותו בחותם סגור . ברגע שהוא מוסר מהחותם הוא יסווג כ"ללא פגמים פנימיים".
יהלומים ללא רבב לעומת יהלומים ללא רבב פנימי: השוואת מחירים
לחיתוך יש את ההשפעה הגדולה ביותר הן על היופי והן על המחיר. חיתוך יהלום מהווה פוטנציאל לאש, נצנוץ, ברק וכל שאר התכונות הרצויות שאנו כה אוהבים. ללא חיתוך מצוין אפילו יהלום ללא רבב ייראה חסר ברק.

 

james allen vs whiteflash diamond

לדוגמא : שני היהלומים בתמונה למעלה הם בניקיון פנימי ללא רבב. האם זה מתורגם לביצועי אור מצוינים בשני המקרים? לא. היהלום בצד שמאל הוא ממוצע למדי אבל ברור שאין לו את הדיוק בליטוש של היהלום בצד ימין. גם כאשר כל שאר הפרטים זהים, היופי של יהלום מתחיל ונגמר בחיתוך.היהלום הימני הינו בעל ביצועי אור מצוינים בעוד שהשמאלי בעל ביצועי אור נמוכים וזאת למרות ששני היהלומים הם לבנים ונקיים.
להבדלים הללו תהיה השפעה רבה על המחיר.

השוואה בין 2 יהלומים:FL ו – IF
יהלום עגול DFL 1..01 קראט הכולל את המפרט הבא:
חיתוך:
מְעוּלֶה
ליטוש:
מְעוּלֶה
סִימֶטרִיָה:
מְעוּלֶה
פלוּאוֹרסצֵנצִיָה:
אין
המחיר הוא 17500 דולר.
היהלום השני הוא 1.01 קראט עגול D-IF עם המפרט הבא:
חיתוך:
מְעוּלֶה
ליטוש:
מְעוּלֶה
סִימֶטרִיָה:
מְעוּלֶה
פלוּאוֹרסצֵנצִיָה:
אין
המחיר הוא 14,490 דולר, כך שהוא זול ב-2,900 דולר מהיהלום ללא רבב חיצוני ופנימי. האם כדאי להוציא את הכסף הנוסף הזה? בהחלט לא. באופן כללי, יהלום FL יעלה בסביבות 20%-30% יותר מיהלום IF שווה ערך. המחירים גם עולים באופן אקספוננציאלי ככל שאתה מעלה את ציוני האיכות בתחומים אחרים (כלומר G-FL/D-FL VS D-IF/D-FL).
האם יהלומים נטולי פגמים או חסרי פגמים פנימיים שווים את הכסף?
אולי תשמעו שיהלומי FL ו-IF הם "יהלומי אספנים" או "יהלומי השקעה" – זוהי דרך חכמה לומר שהם נושאים תגי מחיר גבוהים לרמת איכות שפשוט לא ניתן להעריך בעין האנושית. יהלום FL או IF הוא יותר מעמד מאשר מראה. יהלום יפה הוא יהלום שנראה טוב לעין ויש הרבה יותר גורמים שמשחקים בו תפקיד מאשר ניקיון בלבד.
עם זאת, יהלומים הם רכישה רגשית (כל שוק היהלומים תלוי בעובדה זו). אם יש לך כסף לבזבז ואתה רוצה להחזיק יהלום ללא רבב, עליך להחליט אם תוכל להצדיק את הפרמיה.
לרוב הקונים שיצרו איתי קשר, אני מייעץ להשתמש בתקציב שלהם כדי לקנות את היהלום הכי טוב שאפשר. החלטה זו מבוססת על תעדוף חיתוך, והבנת ההשפעה החזותית של גורמי איכות אחרים כדי לקנות יהלום מדהים. התמקדות חזקה מדי על צבע או ניקיון תפגע באיזון החשוב שיש למצוא בעת קנית יהלום בתקציב נתון.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן