ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים עם פלואורסנציה כחולה בטבעת אירוסין- מדוע הם זולים יותר?

למה יש הנחה על יהלומים עם פלואורסנציה כחולהמדוע הם זולים יותר?
להלן מייל שקבלנו מקורא :
"
עמית לעבודה קנה לאחרונה יהלום עגול פלואורוסנטי (בעל קרינה)שהוא מדהים לחלוטין. הוא אמר לי שהיהלום עלה פחות מיהלומים עגולים אחרים ללא קרינה, בגלל הנחה בתעשייה המוכלת על יהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה. קראתי דיווחים סותרים על השפעות קרינה כחולה בינונית וחזקה על יהלומים לבנים, כאשר כמה מאמרים מצביעים על כך שהיא צפויה להשפיע לטובה על צבע היהלום, ואחרים מזהירים שקרינה כחולה עלולה לגרום ליהלום להראות מעונן, חלבי או שמנוני."
מדוע יש הנחל יהה עלומים עם פלואורסצנטיה כחולה:
ההנחה על יהלומים לבנים עם קרינה כחולה קשורה מעט מאוד להשפעות של הקרינה הכחולה על יהלום. ההנחה קשורה לתופעת לוואי שנוצרו על ידי חברות השקעות באסיה שסרבו בעבר למכור יהלומים עם קרינה כחולה בחבילות של יהלומי השקעה שהציעו למכירה באמצע שנות ה-70.
לפי הבנתי, בנקאי ההשקעות פשוט ניסו לבדל את עצמם מהמתחרים של אז, על ידי הצעת יהלומי השקעה באיכות ספציפית, והם פשוט החליטו להציע יהלומים ללא פלואורסצנטיה. אני לא בטוח שהם ידעו בדיוק מה הם עשו. אני חושב שקרינה כחולה מוסיפה הרבה ליהלום מבחינת משיכה ויזואלית.
יהלום עם קרינה נראה רגיל לחלוטין, לבן, שקוף וחסר צבע כשמסתכלים עליו בנסיבות תאורה רגילות. רואים את הגוון הכחול שנוצר על ידי הקרינה הכחולה בתוך היהלום הזה על ידי חשיפתו לאור שחור או חשיפה לאור אולטה סגול. ברמות גבוהות מאד של קרינה היהלום מקבל גוון שמנוני מאחר וקשה לאור לעבור דרכו .

לסיכום יש לבחון היטב איך הקרינה משפיעה על היהלום.

כעקרון יהלומים עם קרינה פחות מבוקשים בתעשייה ומחירם נמוך יותר



 

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן