ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלומים עם פלורסנציה כחולה מול יהלומים עם פלורסנציה צהובה

יהלומים עם פלורסנציה כחולה מול יהלומים עם פלורסנציה צהובה

לקוח שלנו רצה לדעת מדוע אני מדבר רק על יהלומים שיש בהם קרינה כחולה(פלואורוסנציה), שכן קיימים צבעים אחרים של פלואורסצנטיות, כגון לבן, צהוב וירוק. למעשה הלקוח חשב שיהלום עם פלואורסצנטיה ירוקה עשוי להיות די מגניב; המציאות היא שיש סיבה שיהלומים עם פלואורסצנטיה כחולה הרבה יותר מושכים ומענינים.
הצבע הכחול מסנן את הצהוב, ולפיכך אחד היתרונות של הקרינה הכחולה ביהלום הוא שהיא עוזרת לקזז כל צבע צהוב שעשוי להיות קיים בתוך היהלום; הקרינה הכחולה היא סוג של הלבנה טבעית ליהלומים.
השפעת הקרינה הכחולה החזקה על יהלום בצבע J (צהבהב)
ההשפעה השכיחה של קרינה כחולה חזקה על אבן צבע J, ניקיון VS-1, ביהלום עגול בחיתוך אידיאלי עם פלואורסנציה כחולה, תהיה להגביר את צבע היהלום לקראת הקצה הגבוה של הסקאלה של J – כך שהוא פונה לצבע אחד גבוה יותר קרוב יותר -I-color, במיוחד כאשר היהלום נתון למקור אור המספק נפח גבוה של אור אולטרה סגול, כגון אור שמש ישיר. היהלום ישודרג כלפי מעלה לכיוון בהיר ולבן כשהוא חשוף למצבי תאורה רגילים, אך יפלוט את הצבע הכחול הניאון היפה הזה כשהיהלום נחשף לאור כחול, שניתן למצוא במסעדות, חנויות פוסטרים וחנויות אקווריום.
הקרינה הכחולה ביהלומים היא סוג של כוח על נסתר שמשפר את צבע היהלום הצהבהב .
בעוד מולקולות פלואורסצנטיות כחולות נוטות לסייע בסינון גוונים צהובים ביהלומים, מולקולות פלואורסצנטיות צהובות יכולות לגרום ליהלום להיראות קצת יותר צהוב ממה שהוא היה ללא הקרינה; ונראה שלפלורסצנטיה לבנה אין הרבה השפעה .קרינה ירוקה יכולה לעזור לשפר ולהעלים את הגוונים הצהובים ביהלום חסר צבע (לבן) וכמעט חסר צבע.
יתרון נסתר נוסף של יהלומים פלואורסצנטים כחולים הוא שנוכחות הקרינה מחייבת הנחה המחיר היהלום .למעשה לקרינה הכחולה אין שום קשר להשפעה החזותית על יהלום; אלא היא השפעת שוק כתוצאה מהחלטתן של כמה חברות השקעות ביהלומים לגרוע יהלומים עם פלואורסצנטיה מחבילות של "יהלומי השקעה" ששווקו בשנות ה-70.
אינני מאמין שהאנשים שהיו אחראים על רכישת יהלומים עבור חברות ההשקעות בשנות ה-70 באמת ידעו הרבה על יהלומים, הם פשוט רצו בזמנו לבדל בין יהלומים שלהם ליהלומים של המתחרים ולכן פסלו את היהלומים הפלואורסנטיים. התוצאה הסופית היא שיהלומים פלואורוסנטיים נמכרים בהנחה ולעיתים די גדולה. הדבר מאפשר לך לקנות יהלומים בהנחה שאין לה שום קשר להשפעת הקרינה על היהלום.
מה קורה היום בשוק היהלומים במה שקשור ליהלומים פלואורסנטיים:

1.למרות כל הנאמר למעלה,יהלומים עם פלאורסנציה כחולה הרבה פחות מסחריים והם נמכרים בהנחה בין 5%-20% ביחס ליהלום ללא פלואורסנציה

  1. הביקוש בשוק ליהלומים פלואורסנטיים כחולים נמוך
  2. יהלומים עם פלואורסנציה ,לבנה,צהובה,ירוקה,אינם מסחריים לחלוטין
  3. חובה לבדוק כל יהלום פלואורסנטי אם הוא איננו "מעורפל או מעונן"
  4. אם הנכם רוצים לקנות יהלום איכותי הקפידו לקנות יהלום ללא פלואורסנציה.
התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן