ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

כיצד הפגמים (תכלילים)ביהלום משפיעים על מחיר היהלום

כיצד הפגמים (תכלילים)ביהלום משפיעים על מחיר היהלום

יהלומים מדורגים לפי ארבעה קריטריונים: חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט. כל אחד מהגורמים הללו עוזר לקבוע את ערכו . כאשר הינך רוכש יהלומים, אתה צריך להתחשב בארבעת ה-Cs. להלן מבט ספציפי על הניקיון:
פגמים
כאשר אבני חן נוצרות מתחת לפני השטח של כדור הארץ, הן עלולות לפתח פגמים המכונים תכלילים. הם נוצרים כאשר מינרלים זרים חודרים לגביש תוך כדי היוצרותו. יהלום עשוי מפחמן. אם קיים מינרל שאינו פחמן בגביש, המוצר הסופי ייראה כאילו יש לו כתם לידה. למרות שהם בדרך כלל תוצאה של מינרלים נוספים, תכלילים יכולים לקרות גם בגלל נוכחותם של מים, גז או נפט. בנוסף, פגמים אלו יכולים לקרות באופן אורגני ממבנה אבן חן , גורמים פנימיים או צבע לא עקבי
ערך
מספר התכלילים וסוגם משפיעים על ערכה של אבן חן. יהלומים בדרך כלל מאבדים ערך אם יש להם פגם. למעשה, יהלומים ללא פגמים הם נדירים מאד . לרוב ניתן לראות את רוב הפגמים רק בהגדלה. יהלום פגום זול יותר מאשר מושלם.
יהלומים נקיים(IF) מקבלים את הערך הגבוה ביותר, יהלומים פגומים(I1, I2 ) מקבלים את הערך הנמוך ביותר. ניקיונות אחרים מהערך הגבוה עד הנמוך כוללים Internally Flawless (IF), Very, Very Slightly Included (VVS1 ו-VVS2), Very Slightly Included (VS1 ו-VS2), ו-Slightly Included (SI1 ו-SI2).
רוב אבני החן מאבדות ערך אם יש להן תכלילים. עם זאת, מספר פגמים באבני חן זוכים להערכה על התכונות המעניינות שלהם. לדוגמה, לספיר ואודם יש תכליל הנקרא "משי". הגביש יוצר מבנים דקים דמויי מחט המשקפים אור בצורה מעניינת. למעשה, אבני חן אלו מייצרות משהו שנקרא "אפקט הכוכבים" שבו הצופים יכולים להבחין בדפוס כוכב עם שש קרניים בספיר. זה יכול להתרחש רק אם לאבן חן יש תכלילי משי. מסיבה זו, תכליל כזה מוערך בהערכת יתר לעתים קרובות . במה שקשור ליהלומים פגמים ללא יוצא מהכלל גורמים לירידת ערך היהלום.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן