ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

כיצד לשפוט סרטונים של יהלומים באינטרנט

 

כיצד לשפוט סרטונים של יהלומים באינטרנט
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
קודם כל, הרשו לי לומר שאני מאוד אוהב את פורמט הווידאו שמשמש כדי להראות את הניצוץ של יהלומים . היהלומים נראים ממש בהירים ונוצצים בסרטונים. מה שמוביל אותי לתהות, איך לשפוט סרטונים של יהלומים באינטרנט למטרות השוואה? האם עלי להסתכל בעיקר על הסרטונים כדי לבחור את היהלום הנראה הכי טוב? או שעלי להתמקד בתעודות של GIA ? שמתי לב שנראה שיש מעט אבק או משהו בחלק התחתון של היהלום 1.01 קראט, צבע H, ניקיון VS-2, (יהלום בתמונה למטה) “
המטרה האמיתית של סרטוני יהלום באינטרנט:
לפני שאסביר כיצד לשפוט סרטונים של יהלומים באינטרנט, ברצוני להסביר שמטרת הסרטונים היא לספק לך מושג סביר כיצד ייראו התכלילים(פגמים) בתוך היהלום.
אם תסתכל על דוח דירוג היהלומים של1.01 קראט, צבע H, ניקיון VS-2, תראה שהתכלילים העיקריים מסומנים כגבישים באזור מרכז של הלוח . שימוש בווידאו כדי לקבוע אם יהלום נקי לעין: גלול למטה לתחתית העמוד, ותוכל לראות את הגדול מבין גבישי היהלומים בצילום המסך של סרטון היהלום. תוכל גם לראות כמה מגבישי היהלומים הקטנים יותר אם תסתכל טוב.
קל למצוא תכלילים בסרטוני היהלומים המקוונים, אך זכור כי היהלומים מוגדלים באופן משמעותי בסרטונים.

 

סירטוני יהלומים בגודל גדול יותר נועדו לעזור לך לזהות את התכלילים. תמונות אלו מציגות את היהלום ברמת הגדלה קיצונית. זו הסיבה שאנו מספקים תמונות של היהלומים בדרגה קטנה יותר של הגדלה כדי לעזור לך לשפוט בצורה מדויקת יותר את המידה בה היהלום נקי לעין.

פורמט זה של וידאו יהלומים לא נותן גודל אמיתי של היהלום, אבל הוא כן מאפשר לך לראות עד כמה קשה למצוא את התכלילים, בדרגה קטנה יותר של הגדלה. כפי שאתה יכול לראות, התכלילים אינם נראים בקלות בהגדלה קטנה יותר.
עם זאת, המציאות היא שסרטונים מקוונים של יהלומים לא נועדו לעזור לך לקבוע אם יהלום נקי לעין. העובדה היא שהערכה יכולה להתבצע רק על ידי הסתכלות על היהלום בפועל, וזה משהו שאנו נשמח לעשות עבורך.

בתמונות למטה: ההגדלות הן פי 50 ופי 100

GIA בודק יהלומים בהגדלה פי 10 (גודל ציפורן)-זה המדד העולמי לבדיקת יהלומים

יהלום נקי של GIA יראה פגום בהגדלה פי 50

אי לכך לא ניתן להתייחס לניקיון וצבע היהלום בתמונות באתרים

יש לראותו בעין ובהגדלה פי 10 בלבד

1 קרט בהגדלה פי 50 1 קרט הגדלה פי 100

שימוש בסרטון יהלומים מקוון כדי לשפוט את גורם הניצוץ:
תכשיטנים מנסים להשתמש בסרטוני יהלומים כדי להדגיש את גורם הנצנוץ של היהלומים. העובדה היא שזה לא ריאלי, כי למעשה כל יהלומן מקוון משתמש במערכת הדמיה אחרת.
המשמעות היא שאין שיטה סטנדרטית לצילום והפקה של סרטוני יהלומים מקוונים.
לפיכך, גורם הנצנוץ של כל יהלום שאתה מסתכל עליו באינטרנט, יכול  להיראות שונה לחלוטין כאשר הוא נצפה במערכת ההדמיה של סוחר אחר.
כדי להוסיף לבלבול הזה, חלק מהסוחרים כנראה משתמשים באורות מיוחדים ובפילטרים של צילום כדי לשפר את גורם הנצנוץ של היהלומים בסרטוני הווידאו שלהם. זה לא חדש, כמעט כל חנות תכשיטים משתמשת באורות מיוחדים ובפילטרים כדי לגרום ליהלומים להיראות טוב יותר.
סרטונים מציגים כל יהלום בכמה סביבות תאורה שונות. אבל זכור, הסרטונים האלה באמת נועדו רק לעזור לך לזהות את התכלילים העיקריים בתוך היהלום שלך.
לרוע המזל, אחת מתופעות הלוואי של חלק מפלטפורמות התאורה הללו, היא שהן יוצרות השתקפויות כה דרמטיות בתוך היהלום, עד כדי כך שתוכלו לראות השתקפויות של הפלטפורמה בחצי התחתון של היהלום בחלק מהתמונות.
אבל אלה לא תכלילים, וגם לא אבק, או משהו כזה. זה פשוט השתקפות של האור המשתקף מהלוח, ואז משתקף בתוך מבנה הפאה של היהלום.
אי לכך יש לראות את היהלום בפועל ולא להסתמך על תמונות.

 

 

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן