ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מדוע חנויות התכשיטים לא מעונינות למכור יהלומים עם תעודות GIA

הסודמדוע יהלומים בחנויות תכשיטים אינם מתועדים GIA
או מדוע חנויות התכשיטים לא מעונינות למכור יהלומים עם תעודות GIA

להלן מייל שקבלנו מקורא שלנו :
"
האם אתה יכול לחשוב על סיבה טובה מדוע היהלומים בחנויות אינם מתועדים בתעודות GIA? הייתי במספר חנויות ונאמר לי ע"י אנשי המכירות שהם מסתמכים על המומחיות של הגמולוגים הביתיים שלהם. איכשהו זה לא גורם לי להרגיש בטוח לגבי רכישת יהלום מהם. האם אני סתם פרנואיד, או שמא דירוג יהלומים הוא סטנדרטי בתעשייה? שמתי לב שיש חנות מסוימת שמשתמשת במעבדת AGS, אתה יכול לספר לי יותר על זה? איך הם בהשוואה ל-GIA?"
דוחות דירוג יהלומים GIA לעומת AGS:
אם קניתם יהלום , סביר להניח שאתם מכירים את המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA). נראה כי ה-GIA נהנים ממעמד בולט בשוק, מכיוון שהם נחשבים לסמכות גמולוגית עליונה בכל העולם. אפשר לטעון שזה בגלל הוותק שלהם בתעשיה והם הם שהכשירו את רוב הגמולוגים הפועלים בתעשיית היהלומים. העובדה היא ש-GIA ו-American Gem Society)AGS) הוקמה על ידי רוברט מ. שיפלי. בתחילה מטרת ה-GIA הייתה לספק שירותי חינוך ודירוג גמולוגיים, בעוד שה-AGS( האגודה האמריקאית לאבני חן) נועדה להיות עמוד השדרה האתי של התעשייה.
במהלך שנות ה-90 החליטה האגודה האמריקאית לאבני חן (AGS) לפתוח מעבדה גמולוגית משלה. ההבדל המובהק בין שתי המעבדות הגמולוגיות באותה תקופה היה שמסמך איכות היהלומים של AGS התמקד באיכות חיתוך יהלומים ובפרופורציות. באותה עת, דוחות דירוג יהלומי GIA לא סיפקו מדידות כתר או ביתן.
למעבדת GIA לקח כעשר שנים להתעדכן ולספק פרטים מלאים יותר על דוחות דירוג היהלומים שלהם. ה-GIA עדכן את התוכן המוצג בדוחות דירוג היהלומים שלו בשנת 2005, רק שבוע או שבועיים לפני שה-AGS הכריזה על השקת פלטפורמת הדירוג החדשה שלהם מבוססת Light Performance.
יהלומים AGS Ideal-0 לעומת GIA בחיתוך מעולה:
ה-AGS וה-GIA משתמשים במונחים שונים כדי לתאר את הקרינה ואת הציונים הגבוהים ביותר שלהם לליטוש, סימטריה ופרופורציות.
ההבדל העיקרי שמייחד את שתי המעבדות בשלב זה הוא שה-AGS משתמש בטכנולוגיית Angular Spectrum Evaluation)ASET) כדי לקבוע את ביצועי האור של יהלומים , ה-GIA אינו משתמש בשום סוג של טכנולוגיה כדי לשפוט את ביצועי האור, דרגת החיתוך שלהם לוקחת בחשבון רק פרופורציות, ליטוש וסימטריה.
מדוע חנות תכשיטים לא מעונינת למכור יהלום עם תעודת -GIA?
כעקרון חנויות לא משתמשות ב-GIA או במעבדת AGS כדי לדרג את היהלומים שהן מציעות. הדבר נעשה כדי לשדרג את ציוני היהלום על ידי דרוג עצמאי של החנות או מכון גמולוגי זוטר ועל ידי כך להוויח יותר כסף . ברור שאנחנו מסוגלים בדיוק כמו מדרגי היהלומים ב-AGS או GIA לקבוע את המאפיינים של היהלומים שאנו מוכרים. אבל נראה לנו שמתן הערכה עצמית ליהלום שנמכר ללקוחותינו אינו מספיק אוביקטיבי.
המטרה הראשונית של סולם דירוג היהלומים שפותח על ידי המכון הגמולוגי של אמריקה הייתה לספק לתעשייה סטנדרט עקבי לדירוג יהלומים. מעבדת AGS מציעה את אותם תקני דירוג עקביים, ומרחיבה אותם על ידי מתן התובנה הנוספת של פיזור האור.
אנחנו לא ממש אוהבים להשתמש במונח GIA Certified Diamonds מכיוון שה-GIA ו-AGS לא מאשרים יהלומים. מעבדות גמולוגיות מוציאות דוחות דירוג יהלומים, המתארים את מאפייני היהלום בזמן דירוגו. המעבדות הגמולוגיות למעשה אינן מאשרות דבר, והצהרה על כך מופיעה בגב דוחות דירוג היהלומים של GIA ו-AGS.
עם זאת אנו ממליצים ללקוחותינו לקנות יהלום עם תעודה של GIA. תעודה זו הינה התעודה הנסחרת ביותר בכל הבורסות בעולם. תעודה של AGS למרות היותה תעודה טובה לא נסחרת בעולם להוציא מספר קטן של חנויות באר"הב בלבד.

היא הרבה פחות מסחרית מתעודה של GIA ולעיתים היא אף משדרגת את היהלום בניקיון. לכל תעודה אחרת להוציא GIA אין ערך מסחרי והינה מייצגת יהלום משודרג או נחות .

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן