ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מדוע יהלומים בטבעת אירוסין נראים כהים באור השמש?

מדוע יהלומים בטבעת אירוסין נראים כהים באור השמש?
להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
שמתי לב שיהלומים העגולים שלי לפעמים נראים כהים באור השמש. זה מדאיג אותי כי חשבתי שאני קונה את הטוב ביותר. נראה לי שיהלום עם פרופורציות אידיאליות ודרגה גבוהה יותר של דיוק אופטי צריך להיראות מרהיב בכל סוגי התאורה. היהלום אכן נראה מרהיב כמעט בכל מצב תאורה אחר, הוא אפילו נוצץ תחת תאורת פלורסנט. העניין הוא שאני ממש לא בטוח מה קורה, כי היהלום של החבר טוב שלי מתכהה גם באור השמש, והוא לא חתוך באותה מידה. אתה יכול לשפוך קצת אור על זה?"
היהלום שלי מתכהה באור השמש:
אחד החששות הנפוצים ביותר שאנשים מביעים לגבי היהלום שלהם הוא "היהלום שלי מתכהה באור השמש" וזה משהו שהולך לקרות ללא קשר לאיכות חיתוך היהלום.
הסיבה העיקרית לכך היא עניין של הפיזיולוגיה האנושית. בעוד שיהלומים משקפים הרבה אור כשהם נחשפים לאור השמש , האישונים של העיניים שלנו הולכים וקטנים בסביבות אור בהיר. זה מפחית את הבהירות בחזית וברקע של הראייה המורגשת שלנו. כלומר אנחנו רואים תמונה יותר כהה או שחורה.
אם הייתם נסוגים מעט מהיהלום שלכם, כדי שלא תביטו עליו ישירות, הייתם רואים שהוא מראה הרבה ניצוצות צבעוניות וכמות עוצמתית של אור.
אם הייתי רופא עיניים, הייתי מציע לך לשבת מתחת לעץ עם עלים או המקום מוצל . זה יאפשר לך לראות את היהלום שלך באור אמיתי . ההשפעה של העלים הזזים ברוח(או של הצל) תהיה לסנן את האור בצורה כזו שתוכל לראות את היהלום שלך נוצץ במלוא יופיו.
עלי העץ יספקו מספיק צל כדי למנוע מהאישונים שלכם להתכווץ, ותוכלו לראות את כל האור משתקף מהיהלום שלכם, וליהנות מניצוץ הספקטרום הרחב שמשקפים כל היהלומים.
לאלו מכם שקוראים מאמר זה אולי יתעניינו בצילום טבעת האירוסין שלכם עם יהלום. תנאי התאורה שנוצרו מעץ עלים ומשב רוח קלה, הם מהתנאים הנוחים ביותר לצילום תכשיטים. היהלום ישקף כמות גדולה של אור מסונן מספיק כדי לא להעמיס על עדשת העין, עם הרבה ניצוץ!

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן