ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מדריך לצמידי טניס 2023

המדריך האולטימטיבי לצמידי טניס 2023
למה הוא נקרא צמיד טניס?
השם 'צמיד טניס' מקורו באליפות ארה"ב הפתוחה של 1987 כששחקנית טניס מקצועית, כריס אוורט, איבדה את צמיד היהלומים שלה במהלך משחק. אוורט ביקשה להשהות את המשחק כדי לחפש את הצמיד , כל זאת בזמן שצופים וצופי טלוויזיה צפו בחיפושים.
כריס אוורט הייתה לא רק כוכבת טניס, אלא היא הייתה ידועה גם כאייקון אופנה. הבחירה הסגנונית הבולטת ביותר של אוורט, הייתה צמיד היהלום שלה.
מאז אותו יום, צמיד "יהלומי השורה" מכונה צמיד הטניס. תכשיטנים החלו מיד לקבל בקשות ל"צמיד טניס". עשרות שנים לאחר אליפות ארצות הברית הפתוחה 1987, צופים, שחקני טניס והקהל הרחב כאחד קיבלו השראה לענוד צמידי יהלומים בעצמם.
מהו צמיד טניס?
צמיד טניס הוא צמיד המכיל יהלומים קטנים או אבני חן המחוברים בשרשרת מתכת דקה ויקרה. כתכשיט אלגנטי, צמידי טניס עשויים בדרך כלל מזהב 14K או 18K, או פלטינה .
במקור, צמידי טניס היו ידועים כ"צמידי שורת יהלומים" -. כמו תכשיטים רבים אחרים, צמיד הטניס זכה מאז לשם שהוא יותר תוצאה של אירוע ציבורי בולט מאשר מקורו או תפקידו.
איפה קונים צמיד טניס
בדומה לרכישת טבעת יהלום, כדאי לרכוש את צמיד הטניס שלך מספק תכשיטים מכובד ואמין.

רצוי חבר בורסת היהלומים בעל רישיון עיסוק ביהלומים.

 

tennis bracelet graphic

כיצד להעריך את איכות צמיד הטניס
בהערכת איכות של צמיד טניס , כדאי לשים לב לשני גורמים. הגורם הראשון הוא סוג המתכת המשמש לייצור הצמיד; השני הוא היופי והאיכות של היהלומים.
לעתים קרובות אנו נשאלים כמה צריך לעלות צמיד טניס. מחיר צמידי טניס משתנה בהתאם לסוג המתכת, מספר, איכות וגודל היהלומים. מחירי צמידי טניס מתחילים בערך ב-2,500 דולר ומכאן יכולים לעלות משמעותית. לא ניתן להשוות את העלות של צמיד טניס המכיל 1.5 קרט של יהלומים למחיר של צמיד טניס המכיל 3 קרט של יהלומים.
צמידי טניס הנפוצים ביותר הם זהב צהוב, זהב ורוד, זהב לבן ופלטינה.
אין מתכת "מומלצת" לצמיד טניס יהלומים. כל חומר נותן מראה ותחושה משלו שיכולים להפוך אותו למתאים יותר עבורך. מכיוון שבדרך כלל עונדים צמיד טניס לעתים קרובות למדי, גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת החומר הוא העמידות שלו.
זהב צהוב 14K ו-18K, זהב ורד וזהב לבן, כמו גם פלטינה הם כולם עמידים מספיק לענידה יומיומית
בעת רכישת טבעת אירוסין, תמיד יש לקבל את תעודות היהלומים המרכזיים כדי לוודא שהם באיכות גבוהה. עם זאת, מכיוון שהאבנים המשובצות בצמידי טניס הן קטנות, אין כדאיות לתעד את היהלומים מפאת ההוצאות הגבוהות של דירוג היהלומים.
דוגמא: כדי לתעד את 55 היהלומים המשובצים בצמיד טניס טיפוסי, תצטרך להוציא קרוב ל-2000 דולר על תעודות בלבד. בגלל העלות הגבוהה של התיעוד, יהלומים המשובצים בצמידי טניס אינם מתועדים.
בבדיקת היהלומים וודא שהם זוהרים (משמעות הדבר היא שאור משתקף בחזרה לעין, ויוצר ניצוץ). כדאי גם לבדוק שהיהלומים בצמיד נראים נקיים לעין (משמעות הדבר שאין בהם פגמים בולטים) ושהאבנים נראות לבנות ביחס לשיבוץ.
סגנונות ושיבוץ של צמידי טניס
סגנונות צמידי הטניס משתנים. בעוד שרוב העיצובים מכילים שורה אחת או לולאה אחת של יהלומים, בחלק מהצמידים יש שתים או אפילו שלוש שורות של אבנים. רוב צמידי הטניס משובצים ביהלומים בחיתוך עגול, למרות שחלק מהסגנונות משלבים חיתוכי אמרלד .
השיבוצים הן בדרך כלל אחד משלושה סוגים: שיניים,מסילה או מסגרת. כל סגנון מחזיק היטב את היהלום ונותן מראה ייחודי. בדיוק כמו עם מתכות, אין עיצוב צמיד "הטוב ביותר" – במקום זאת, העיצוב שתבחר צריך להיות מבוסס על העדפה אישית.

diamond tennis bracelet

שיבוץ שינייםבדרך כלל שלוש או ארבע שיניים לכל יהלום (שתי האפשרויות בטוחות). חודי המתכת מחזיקים את האבן ומאפשרים לאור לעבור דרך ביתן היהלום, כמו בצמיד טניס זהב לבן בתמונה למעלה.
מסילה: מעוצב עם שתי שורות של מתכת דקה כדי להחזיק את האבן משני הצדדים (עם האבנים באמצע).
מסגרת (או חצי מסגרת): מתכת מקיפה את האבן, בדומה לראש שעון.


מתי לקנות צמידי טניס
צמידי טניס הם מתנות יפות ומשמעותיות לאורך כל השנה. בגלל העיצוב הקלאסי והמשיכה הפופולרית שלהם, צמידי טניס מועברים לרוב לדורות כמו ירושה משפחתית ומזכרת.
צמיד טניס יהלום יכול להיות מתנה נהדרת לכל אחד מהאירועים הבאים:
יום נישואין (כלומר 5, 10, 15, 25)
מתנה ליום החתונה (לבן זוג, לאם, לחמות, לסבתא)
חג האהבה
יום הולדת
סיום לימודים (תיכון, מכללה, בית ספר לתואר שני, בית ספר לרפואה)
הולדת ילד
קידום בעבודה
פרישה לגמלאות
חג המולד, חנוכה, או חגים אחרים


כיצד לקבוע אורך צמיד טניס
באופן כללי, מידות הצמיד לא חשובות כמו מידות הטבעות, אם כי חשוב להתקרב לאורך הנכון ככל שניתן.
אחת הדרכים הקלות ביותר למצוא את המידה המתאימה לצמיד טניס יהלום היא למדוד את פרק כף היד. אם אין לך גישה לסרט מדידה,ניתן לכרוך חתיכת חוט או סרט סביב פרק כף היד, ואז לחתוך אותו לגודל ולמדוד אותו מאוחר יותר.
לא משנה באיזה כלי מדידה אתה משתמש, וודא שאתה מוסיף בין חצי אינץ' לאינץ' אחד למדידה הכוללת שלך כדי לחשב את גודל הצמיד. לדוגמה, אם פרק כף היד בגודל שישה אינץ', שקול צמיד בגודל 6.5 או 7 אינץ'.

האורך הממוצע של צמיד טניס הינו 18 ס”מ (7 אינץ)
אם אתה רוכש את צמיד הטניס במתנה ואינך יודע את גודל שורש כף היד של האדם, התחל ב– 18 ס"מ כגודל התחלתי. זהו גודל הצמיד הפופולרי ביותר לנשים. אם אתה חושב שלגברת יש פרקי כף היד קטנים או גדולים יותר מהאדם הממוצע, התאם למעלה או למטה בהתאם.
צמידי טניס מותאמים לרוב בקלות על ידי הסרת חוליה כדי לקצר את השרשרת, כלומר פחות חשוב לקבל את המידה המושלמת מאשר בטבעת אירוסין או תכשיטים אחרים


שים לב :חלק מצמידי הטניס בעייתיים לתיקון אי לכך אינני ממליץ לעשות צמיד כהפתעה אלא להביא את הגברת למדידה מדויקת


שאלות נפוצות על צמידי טניס
כמה קראט יש בצמיד טניס?
צמידי טניס משובצי במספר יהלומים קטנים, כלומר הם נמדדים במשקל כולל של קראט ולא לפי גודל היהלומים הגדולים ביותר. צמידי טניס עם יהלומים יכולים לנוע בין קראט אחד במשקל כולל לבין-11 קראט או יותר, תלוי בגודל ומספר היהלומים.
על איזה פרק כף יד כדאי לענוד צמיד טניס?
בדרך כלל עונדים צמידי טניס על פרק כף היד השמאלית, מכיוון שרוב האנשים הם ימניים ונוטים להשתמש ביד זו פחות מהיד הדומיננטית שלהם. למרות זאת, אין "כלל" ספציפי לגבי איזה פרק כף יד עליך לענוד את צמיד הטניס שלך.
האם אתה ניתן לענוד צמיד טניס כל יום?
ניתן לענוד אותם כתכשיטים יומיומיים עם תלבושת נינוחה או סתם ללילות מיוחדים. זכרו שכריס אוורט, שבמקור הפכה את סוג הצמיד הזה למפורסם, הרגישה מספיק נוח לענוד אותו במהלך טורניר טניס.
האם אפשר לקצר צמיד טניס?
בדיוק כמו תכשיטים אחרים, צמידי טניס ניתנים להתאמה. אם צמיד הטניס שלך רופף מדי, צורף יכול להסיר חוליה אחת או כמה ולתת לו התאמה הדוקה יותר. זה אומר שיש פחות צורך לשאוף לגודל המושלם בצמיד טניס מאשר תכשיטים אחרים.

שים לב: יש סוג צמידי טניס שאינם ניתנים לתיקון . יש לוודא אפשרות תיקון לפני הקנייה.
כמה רופף צריך להיות צמיד טניס?

צמיד טניס צריך להיות מספיק נוח כדי שיוכל לנוע בחופשיות על פרק היד ללא אי נוחות.





התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן