ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהו העומק הכולל (TD%) הנדרש עבור יהלומי GIA Excellent ?

מהו העומק הכולל (TD%) הנדרש עבור יהלומי GIA Excellent ?
להלן מייל שקבלנו מקורא שלנו:
"
אתה יכול להגיד לי מה העומק הכולל הנדרש ליהלום GIA Excellent? חבר שלי שוקל לקנות יהלום עגול במשקל 1.01 קראט, בצבע I, בניקיון VS-2 שדורג על ידי תכשיטן מקומי. מידות היהלום 6.33 – 6.36 על 4.04 מילימטרים, ובעל עומק כולל של 63.7% בקוטר שולחן של 55% וזווית כתר של 35.5 מעלות עם 16% גובה כתר, וזווית ביתן של 41.0 מעלות ו עומק ביתן של 43.5%. כשאמרתי לו שהעומק הכולל הוא גבוה מדי, הוא אמר לי שהצורף אמר לו שהפרופורציות של היהלום מתאימות לדרגת חיתוך מעולה של GIA. האם זה נכון?"
השפעה של עומק כולל על דרגת חיתוך מעולה של GIA:
העומק הכולל של יהלום אינו באמת הגורם היחיד בדרגת החיתוך המצוין של GIA, והוא גם לא נכלל בדרגת החיתוך שהוקצתה על ידי מעבדת AGS. שתי המעבדות הגמולוגיות מתמקדות בעיקר ביחס בין זוויות הכתר והביתן, כמו גם בקוטר השולחן של היהלום.
בעוד שהפרופורציות של יהלום בהחלט מביאות לביצועי האור, חשוב לציין שזה לא הגורם התורם היחיד. מידת הדיוק האופטי שמציג יהלום חשובה באותה מידה, שכן היא גם משפיעה על גורם הנצנוץ וקובעת את המידה שבה דולף אור מהיהלום
אם נזין את מידות היהלום של חברך לתוך GIA Facetware ®, הוא אכן מצביע על כך שהפרופורציות של היהלום מתאימות לדרגת החיתוך GIA Excellent. אבל האם זה אומר שזה יהלום שחבר שלך צריך לרכוש? לא , מנקודת המבט שלי, כי אני חושב שהוא יכול לקנות יהלום יותר טוב.
השפעת העומק הכולל על הקוטר הנראה לעין:
אני רוצה להפנות את תשומת לבך לקוטר החיצוני של היהלום 1.01 קראט שחבר שלך בחר. מידות היהלום 6.33 – 6.36קוטר על 4.04 מילימטרים גובה זה למעשה קוטר די קטן ליהלום עגול קראט אחד. שימו לב שהקוטר החיצוני הרצוי של היהלום עגול של 1.00 קראט הוא 6.40 – 6.45 3.93X שהוא גדול כמעט במילימטר שלם בנקודה הרחבה ביותר. הרבה משקל קראט נמצא בעומק הכולל של היהלום שחבר שלך שוקל לקנות. מציעים לחברך יהלום בעל קוטר קטן וגובה רב ולכן היהלום של חברך ישקול אמנם 1 קרט אבל הוא יראה קטן יותר מ 1 קרט.
במקרה זה, החבר שלך משלם פרמיה כדי לקנות יהלום קראט אחד, אבל מקבל יהלום שנראה קטן מ-1 קרט.
היהלום בעל הקוטר הגדול יפגין נפח גבוה יותר של החזרת אור מכיוון שזווית הביתן של 40.7 מעלות היא רצויה יותר, אך גם כי הוא מציג ביצועי אור יוצאי דופן.
מיותר לציין שיש הרבה יותר בקניית יהלום מאשר האם העומק הכולל עומד בדרישות לדרגת חיתוך GIA מעולה. גם גורמים כמו קוטר השולחן, זווית הכתר, זווית הביתן, עובי החגורה וגודל הכתר, משחקים תפקיד. אבל כך גם הדיוק האופטי שמפגין היהלום.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן