ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהו הצבע הטוב ביותר לעגילי יהלומים?

 

מהו הצבע הטוב ביותר לעגילי יהלומים?

לאחר שתחליט על הניקיון הטוב ביותר לעגילי יהלומים, תרצה לדעת מהו הצבע הטוב ביותר. בדיוק כמו עם ניקיון יהלומים, ההחלטה מהו הצבע הטוב ביותר לעגילי יהלומים היא במידה רבה עניין של העדפה אישית. מאמר זה יסייע לך לקבוע איזה צבע יהלומים הוא הבחירה הטובה ביותר לזוג עגילי יהלומים .
הדבר הראשון שצריך להבין לגבי צבע יהלומים הוא שהוא מופרד לשתי סולמות דירוג, אחד המשמש לתיאור שינויים עדינים של גוון יהלומים לבנים שעליהם נדון כאן, ואחר המשמש לתיאור הצבע האמיתי של יהלומים צבעוניים כמו אלה שהם כחול, חום, ירוק, כתום, ורוד וצהוב. סולם הדירוג של יהלומים לבנים מחולק לחלקים שנועדו למעשה לייצג היעדר צבע, כאשר כל דרגת צבע בודדת מיוצגת באות, המתחילה בצבע D, שהיא דרגת הצבע הגבוהה ביותר.
כשאני מדבר על דרגות הצבע השונות עם אנשים, אני משתמש לעתים קרובות באנלוגיה של נייר מדפסת לבן כדי לתאר את ההבדל העדין הנראה לאורך כל סולם הדירוג של יהלומים לבנים מכיוון שקל לאנשים לדמיין את ההבדל. חשבו על הגוונים השונים של נייר לבן שראיתם במהלך השנים, נייר באיכות צילום נוטה להיות לבן בוהק שאין בו צבע, בעוד נייר העתקה סטנדרטי נוטה להפגין יותר צבע בגוונים שונים בהתאם ליצרן. למרות שיש הבדלים עדינים בערך הגוונים של גיליונות הנייר השונים, רוב האנשים עדיין היו מתארים אותם כלבנים, אבל אם ישאלו אילו פיסות נייר היו "בהירות" יותר, סביר להניח שהם יבחרו בנייר באיכות הצילום שהינו הלבן ביותר. כפי שניתן לראות מהיהלומים המצולמים בתצלום למעלה, ההבדל החזותי בין כל דרגת צבע הוא קל ביותר.
יהלומים חסרי צבע(לבנים) בטווח הצבעים D-E-F:
רוב האנשים שמעריכים "יהלומים חסרי צבע" המדורגים כצבע D, E או F, יתארו אותם כיהלומים בהירים ולבנים יותר מיהלומים בקטגוריות הבאות של כמעט חסר צבע, צהוב קלוש וצהוב. עם זאת חשוב להבין כי המונח "בהירות" משמש את תעשיית היהלומים לתיאור הערך הטונאלי של יהלום, וגם את נפח החזרת האור המשתקף ביהלום כתוצאה מהפרופורציות ואיכות החיתוך הכוללת של היהלום. … לפיכך יהלום בצבע D יכול להיות בהיר עקב היעדר צבע, או אפילו בהיר יותר אם הוא נחתך לטווח של פרופורציות אשר מותאם להפקת נפח אור גבוה יותר, ולחתוך לרמה גבוהה יותר של דיוק אופטי מה שמביא לניצוץ נוסף.
מכיוון שיהלומים לבנים מדורגים על פי היעדר צבע, יהלומים בטווח חסרי הצבע D-E-F מציגים פחות צבע מיהלומים אחרים, אך חשוב להבין שההבדל בין הגוונים של הצבע הם עדינים של מאד. לפיכך אנשים רבים לא יבחינו בהבדל בין צבע F ויהלום בצבע G, כאשר צבע G הוא ההתחלה של טווח הצבעים של כמעט חסר צבע.
יהלומים כמעט חסרי צבע בטווח הצבעים G-H-I-J:
לדעתי רוב האנשים היו מתארים יהלומים בטווח כמעט חסר צבע של G-H-I-J כ"לבנים" כי זו בהחלט הנראות שלהם. כאשר צבע G קצת יותר בהיר בגוון מאשר צבע J אשר יפגין רק קצת יותר צהבהבות מבחינת הטון.
לפיכך, אם הראית למישהו זוג עגילי יהלומים, צבע F, ניקיון SI-1, יהלומים עגולים או זוג זה של צבע H, SI-2, יהלומים עגולים וביקשת מהם לתאר את הצבע, סביר להניח שהם יתארו את שני הזוגות כצבע לבן.
יהלומים צהובים "חלשים" בטווח הצבעים K-L-M-N:
למרות שהטרמינולוגיה הגמולוגית משתמשת במונח "צהוב קלוש" כדי לתאר יהלומים בטווח הצבעים K-L-M-N, אני רואה בהם בהירות מכיוון שההבדל העדין בצבע אינו נראה "צהוב" בעוצמת הצבע שרוב אנשים מדמיינים.
מכיוון שהפרופורציות של היהלום ואיכות החיתוך הכוללת של היהלום תורמים למידת הבהירות של היהלום, אני מוצא שאנשים רבים מתקשים לקבוע את צבעם של היהלומים העגולים בחיתוך עגול מנקודת מבט עליונה בגלל נפח האור המוגבר גורם החזרה ונצנוץ. לפיכך, לא מעט מלקוחותינו בוחרים ב"יהלומים צהובים חלשים" כגון אלו בטווח הצבעים K-L-M-N לאבנים מרכזיות בטבעות אירוסין ועגילים, משום שהדבר מאפשר להם לקנות יהלום גדול יותר מבלי לוותר על ביצועי אור חזותיים.
איזה צבע יהלום כדאי לבחור לעגילי יהלומים?
שוב, איזו דרגת צבע יהלומים לבחור לעגילים מסתכמת בהעדפה אישית, או אולי ביכולת האישית שלך לראות צבע, או יותר נכון היעדר צבע ביהלומים. אני מוצא שאנשים שעובדים בתחומים שבהם הבדלים עדינים בצבע הם גורמים קריטיים, כמו גרפיקאים, צלמים, אדריכלי תאורה וכו', מעדיפים לעתים קרובות יהלומים בעלי צבע גבוה יותר, כלומר אלה בטווח חסר הצבע של D-E-F ואולי G-H צבע מהטווח כמעט חסר צבע. בעוד שרוב האנשים שאינם רגישים לצבע, מרוצים לחלוטין מיהלומים שנבחרו מטווח I-J כמעט חסרי צבע עד לצבע L-M שאמור להיות צהוב חלש, אבל נראה קצת יותר חם בגוון מאשר יהלומים בעלי צבע גבוה יותר.

אישית הייתי בוחר לעגילים צבע G-H בעבודת ליטוש טובה מאד או מצוינת.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן