ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהו יהלום בחיתוך מרקיזה -טבעות עם מרקיזות

מהו יהלום בחיתוך מרקיזה 
יהלומים בחיתוך מרקיזה הם למעשה יהלומים בחיתוך אובלי, עם קצוות מחודדים חדים. הצורה המוארכת לא רק יפה אלא גם גורמת לאצבעות העונד אותה להיראות ארוכות ורזות יותר.

כדאי לבדוק מספר גורמים חשובים לפני בחירת האבן .
חיתוך המרקיזה :
אם אתם מחפשים חיתוך שמשפר את האש והברק הפנימי של היהלום, חיתוך המרקיזה הוא בחירה מצוינת. בניגוד לחיתוכי צד כמו חיתוך האמרלד, המרקיזה היא בעלת חיתוך עגול המורכב מ-58 פאות לכניסת והגברת האור.
צֶבַע
בגלל צורתם ומספר הפאות , יהלומי מרקיזה אינם מסתירים היטב את הצבע ולכן צריך לבחור יהלום כמה שיותר לבן. אנו ממליצים לבחור יהלום בצבע H ומעלה.
ניקיון:
אנו ממליצים לבחור מרקיזה בניקיון S1 (נקייה לעין) ומעלה; חיתוך ספציפי זה של מרקיזה טוב יותר בהסתרת תכלילים מאשר צורות יהלומים אחרות.
קָרָט
אחד ההיבטים המעניינים ביותר בחיתוך זה הוא היכולת שלו לגרום ליהלומים להיראות גדולים יותר ממשקל הקראט האמיתי שלהם. אמנם זה עוזר לקונים לקבל יותר עבור כספם.
עם זאת עליך לדאוג שהאבן לא תיראה גדולה מדי עבור העונד אותה.
יחסים
בגלל הצורה המוארכת, יחסי אורך רוחב הוא החלטה חשובה בקניית יהלום בחיתוך מרקיזה. באופן כללי, חשוב שהאבן תהיה ארוכה בערך פי שניים יותר מאשר רחבה, כאשר היחס האידיאלי לחיתוך מרקיז הוא אורך פי1.75 עד 2.25 מהרוחב שלה. אם המרקיזה קצרה מדי, אתה מאבד את האלגנטיות של האבן

חיתוך מרקיזה לעומת חיתוכים אחרים

לפני הקניה יש לעשות בחירה מושכלת. אחרי הכל, אבן זו תישאר לשנים הבאות. האם המרקיזה באמת מתאימה לך? למרקיזה יש מספר יתרונות על פני חיתוכים פופולריות אחרים.
מרקיזה לעומת אליפסה
גם יהלום סגלגל וגם יהלום מרקיזה מאריכים את האצבעות וגורמים להן להיראות רזות יותר, אך החיתוך האחרון נחשב לאלגנטי יותר. שני החיתוכים ידועים גם בכך שגורמים לאבן להיראות גדולה יותר מגודל הקראט שלה. אליפסות נוטות להיות מעט יותר קטנות, הודות לקצוות המעוגלים והביתן והכתר העמוקים יותר. בעוד ששתי הגזרות מדהימות, המרקיזות בולטות יותר ומתאימות במיוחד לכל מי
שאוהבת תכשיטים בסגנון "עתיק". בנוסף, אם אתם מחפשים משהו ייחודי יותר, חיתוך מרקיזה היא בהחלט המודל המתאים.
מרקיזה לעומת אגס או טיפה
יהלומי מרקיזה ואגס דומים במובנים מסוימים, אך שונים באופן דרמטי. יהלומים בצורת אגס כוללים קצה מחודד יחיד וקצה רחב ומעוגל, בדומה לצורת דמעה. לעומת זאת, מרקיזות כוללות שני קצוות מחודדים חדים .

 

                                                              בתמונה יהלום :  עגולמרקיזהטיפה

.

שיבוץ לרוחב של מרקיזהשיבוץ של מרקיזות ליצירת מודל של פרח – לזוג עגילים

 שיבוץ 4 מרקיזות לתליון

                             טבעת כפולה עם 2 מרקיזות

סיכום
המרקיזה היא אופציה אידיאלית לטבעות אירוסין, במיוחד עבור מי שרוצים משהו מיוחד ומעורר השראה של שנות ה-60. הגזרה הזו, אלגנטית ונצחית, יכולה להיות במגוון רחב מאוד של סגנונות , החל מארט דקו ועד מודרני, וכל מה שביניהם.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן