ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהו יהלום בחיתוך RADIANT – רדיאן?

מהו יהלום בחיתוך RADIANT – רדיאן?

יהלום בחיתוך רדיאן הוא סימטרי להפליא, לא מסורתי. החיתוך משלב את הברק של היהלום העגול ואת הצורה של חיתוך אמרלד. פינות גזורות מעניקות לצורת היהלום הזה צדדיות זורחות בכל מיני תכשיטים, במיוחד טבעות אירוסין. הפאות מקנות לו מראה מבריק בהשוואה לחיתוך נסיכה, תוך שמירה על פינות חתוכות. בסך הכל אפשר לומר שיהלום הרדיאן משלב כמה מהתכונות האהובות ביותר של צורות יהלומים פופולריות אחרות.
יהלום בחיתוך רדיאן הינו יהלום עגול שעבר שינוי מלבני. יהלומים בחיתוך רדיאן נמצאים בקבוצת חיתוך אבני חן המכונה כלאיים, מה שמדבר על האופן שבו המאפיינים שלו יכולים להיראות כשילובים של כמה מצורות האבן האחרות, כולל הפינות המשופעות של החיתוך. יהלום מלבני בחיתוך רדיאן הוא אופציה מצוינת עבור קונים שאוהבים את צורת חיתוך האמרלד, אבל רוצים משהו עם הברק של יהלום עגול. יהלומי רדיאן זמינים גם בצורת ריבוע. ההבדל פשוט מסתכם ביחס האורך רוחב שלהם.

הפופולריות של יהלומי רדיאן
למרות ה"צעירות" שלו בקהילת היהלומים, יהלום בחיתוך רדיאן הוא בין חיתוכי היהלומים הפופולריים ביותר, בזכות הרבגוניות והברק שלו.
טבעות ליהלום בחיתוך רדיאן
טבעות אירוסין עם יהלומים בחיתוך רדיאן פופולריות בגלל הברק שאין שני לו. לאחר שהקונה בחר לרכוש יהלום בחיתוך רדיאן, השלב הבא הוא לבחור טבעת שתשלים את הבחירה . הטבעת הפופולרית ביותר לטבעת אירוסין הינה בעלת ארבע שיניים. אנחנו יודעים שהוויכוח על 4 שיניים מול 6 שיניים עדיין קיים, אולם יש כאן כמה תפיסות שגויות. יהלום בעל דרגת ניקיון ועבודה גבוהים ינצנץ מאד אפילו עם שיבוץ 6 שיניים. אבל טבעת 4 השיניים תדגיש את הצורה הריבועית או המלבנית של היהלום, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור הרדיאנים.
טבעות מסגרת, למרות שניתן להשתמש בהן, אינן מומלצות ליהלומים בחיתוך רדיאן. טבעת מסגרת הינה טבעת סגורה התוחמת את האבן המרכזית בצורה בטוחה, אך על ידי סגירה של היהלום הטבעת מונעת מאור להכנס ליהלום ולהשתקף ממנו. למרות שבסופו של דבר הבחירה מסתכמת בהעדפה אישית, טבעת מסגרת תגרום לאובדן משמעותי של ברק היהלום.
יש כמה טבעות שמדגישות יהלומים בחיתוך רדיאן. בראש ובראשונה טבעת הסוליטר, עם שיני שיבוץ. טבעת שיניים מכילה חודים, המכונים גם טופרים,חוד מתכת קטן וחזק שאוחז בחוזקה את היהלום ומחזיק אותו במקומו. חודים יכולים להיות מעוגלים, שטוחים או מחודדים, ואתם בוודאי כבר יודעים שאפשר לבחור בין 4 ל-6 שיניים. בעוד ש-4 שיניים מאפשרים להציג יותר מהיהלום ו-6 שיניים בטוחים יותר עבור היהלום, זה בסופו של דבר מסתכם בהעדפה אישית.
אנשים אוהבים גם טבעות אירוסין בגזרה רדיאן עם הילה. למרות שהיא נוצצת יותר מהסוליטייר, טבעת אירוסין הילה היא עדיין אלגנטית ונצחית. יש מגוון של סגנונות הילה . אפילו משהו פשוט כמו בחירת מתכת יכול לשנות באופן דרסטי את המראה של הטבעת שלך. טבעת אירוסין מזהב ורדרד עם רדיאן, למשל, תפיץ זוהר חם שאין לאותה טבעת בזהב לבן. ניתן לקבל גוונים שונים של הגוון הוורדרד, תלוי אם אתה בוחר בזהב 14 או 18 קראט .
חיתוך רדיאן וצורות אחרות
חיתוך רדיאן לעומת חיתוך כרית
יהלומים בחיתוך רדיאן וחיתוך כרית יכולים להיראות די דומים, מה שמקשה על הבחירה . ההבדל העיקרי בין רדיאן לכרית הינם הפינות החדות או המעוגלות וכמובן שהרדיאן יותר מלבני מהקושןכרית
סכמה של רדיאן

 

יחסי אורך רוחב ברדיאן

a shorter 1.10 length to width ratio radiant diamondרדיאן קצר יחס 1:1.1

optimal 1.25 ratio of length to width for a radiant cut diamondרדיאן  אופטימלי יחס 1:1.25

a longer radiant cut diamond with a 1.35 length to width ratioרדיאן ארוך  1:1.35

טבלת מידות יהלומים בחיתוך רדיאן
ליהלומים בחיתוך רדיאן יש גדלים משוערים של מילימטר התואמים למשקלים מסוימים של קראט. ראה את הטבלה שלהלן של גדלי יהלומי רדיאן הפופולריים ומשקל הקראט שלהם.

משקל בקרט מול אורך ורוחב במ"מ

size chart for radiant cut diamonds with carat weights and millimeter sizes

תמחור של רדיאן
על ליהלומים בחיתוך יש לקבל הנחה גדולה יותר בתמחור מאשר צורות יהלומים עגולות. ביהלומים עגולים יש איבוד גדול יותר של יהלומי גלם, בעוד שביהלומי רדיאן משתמשים בכמות המקסימלית של גלם ולכן הם מפסידים פחות משקל מנקודת מבטו של חותך יהלומים. עם זאת, יהלומי רדיאן נוטים להיות קצת יותר עמוקים, מה שאומר שהם ייראו קטנים יותר באותו משקל קראט מאשר צורות אחרות כמו יהלומים עגולים.
בנוסף, חשוב מאוד לבחון את יחס האורך לרוחב של יהלום כאשר בוחנים את הצורה. יהלומי רדיאן ביחס של 1.25 הינם ביחס האופטימלי יהלומים אלו נמכרים בפרמיה גבוה יותר . יהלומים קצרים יותר או ארוכים יותר בליטוש רדיאן ייראו קצת יותר עבים או דקים וארוכים . זה לא בהכרח דבר רע, אלא רק עניין של העדפה. יהלומי רדיאן קצרים יותר ייראו קטנים ודקים יותר, יחסי אורך ורוחב ארוכים ייראו גדולים יותר. בעוד שהלקוח הממוצע אינו אומן או שמאי תכשיטים מנוסה, האחידות של קצוות היהלום בחיתוך רדיאן צריכה להיות גלויה לעין בלתי מזוינת. אם היהלום נראה עקום , או שהטבעת כולה יושבת קצת מחוץ למרכז האצבע שלך, כנראה שהוא לא מקביל. אם אתה קונה יהלום בחיתוך רדיאן, בדוק את הפינות ! ליהלומים בחיתוך פרינסס, כמו גם אבנים אחרות בצורת מרובעים ומלבניים, יש את הפינות החדות; ליהלומים בחיתוך רדיאן הפינות קטומות.
הפרש המחירים בין משקל קראט יהלומים שונים הוא גדול . ביהלומים קטנים יותר המחיר נמוך בהרבה בגלל הגודל והזמינות בטבע. למרות שזה נכון לגבי כל היהלומים, יהלומים בחיתוך רדיאן הם בהחלט בצד הבינוני של תמחור היהלומים.
כרגיל, בעת רכישת טבעת יהלום, הקונה צריך לחפש אבן בדירוג מקצועי של GIA. דרוג זה מבטיח שהאבן אותנטית ושהקונה יכול להיות בטוח בערכה. טיפ אחד לקונים הוא לזכור את יחס האורך לרוחב; לודא שלאבן יש את המידות המתאימות כדי להפוך אותה לריבוע או למלבן. אם יחס האורך לרוחב אינו רצוי, האבן מאבדת מיופיה ומחירה.
יהלומי VS הם יהלומים בעלי תכלילים קלים, והם מחולקים ל-VS1 ו-VS2. אבל מה שאתה צריך לדעת על יהלומי VS הוא שהם בדרך כלל נקיים לעין, מה שאומר שלא תוכל לראות את תכלילי האבן ללא הגדלה. יהלומים אלו יכולים להיות בחירה טובה.
טיפים בקניית יהלומים בחיתוך רדיאן
יתרון מרכזי אחד בבחירת יהלום בחיתוך רדיאן הוא בכך שהוא מאפשר להסתיר טוב יותר את התכלילים והפגמים של האבן. חיתוכי יהלומים רבים מדגישים את פגמי האבן, ולפיכך, היהלום בחיתוך רדיאן מיוחד ביכולתו להסתיר אותם מעין בלתי מזוינת. בנוסף, היהלום בחיתוך רדיאן הוא רב תכליתי להפליא, מה שאומר שהחיתוך ייראה מדהים עם שפע של סגנונות. יהלום בחיתוך רדיאן יכול להתאים כמעט לכל דבר

Buying Loose Diamondsיהלום כריתשמאלי וזוג יהלומים עגולים 

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן