ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהי ההשפעה של צבע מתכת הטבעת על נראות היהלום ?

מהי ההשפעה של צבע מתכת הטבעת על נראות היהלום ?

להלן מייל שקבלנו מקורא:
"
אני תוהה כיצד צבעי מתכת שונים משפיעים על יהלומים בסביבה. לאחרונה נתקלתי במאמר על דרגות צבע היהלומים השונות שטען שצבעי מתכת שונים יכולים להשפיע על צבע היהלומים. הזכרתי את זה לתכשיטן מקומי, והוא אמר לי להתעלם מזה, אבל אז השמאי שאיתו דיברתי ציין שזה משהו שהם לוקחים בחשבון בעת הערכת יהלומים משובצים. אני לא יודע למי להאמין, אני תוהה מה דעתך בנושא. האם לצבע הטבעת יש השפעה כלשהי על צבע היהלום?"
צבע הטבעת משפיע על צבע היהלום:
רוב הגמולוגים והשמאים העצמאיים של תכשיטים מסכימים שהצבע של טבעת אירוסין יכול להשפיע על התפיסה שלנו לגבי צבע היהלום בדרגה אחת של צבע מלא. לפיכך, אם הייתם רואים 1 קראט, צבע I, ניקיון VS-2, יהלום עגול עם תעודת GIA בעבודה מצוינת משובץ בשיניים מזהב לבן או פלטינה, אזי הוא יהיה לבן ובהיר יותר. אם נקבע את אותו יהלום בחוד זהב צהוב, והוא יראה צהבהבות. אם נקבע את היהלום בזהב ורוד , היהלום יראה קצת ורדרדות, אבל האפקט הולך להיות עדין למדי.
יהלומים הם בעצם פריזמה המורכבת ממראות זעירות. המראות הללו הולכות לקלוט ולשקף את הצבע של כל מה שנמצא בחדר סביבך, אבל הן ישקפו במיוחד את הצבע של כל מה שנוגע בצד היהלום. לפיכך, סביר להניח שלצבע החודים(השיניים) המחזיקים את היהלום במקומו תהיה השפעה רבה יותר על מראה היהלום, מאשר לצבע הטבעת עצמה.
איך יראה יהלום איכותי ( GIA-EXCELLENT) משובץ בפלטינה, זהב לבן, זהב צהוב או זהב ורוד:
יש להסתכל מקרוב על האבן המרכזית. האבן המרכזית מראה הבדלים קלים בגוון וברוויה. יהלום המשובץ בטבעת פלטינה במבט מלמעלה הינו בהיר ולבן, ההשפעה של הפלטינה המשתקפת בכל היהלום גורמת לו להיראות לבן יותר. שיבוץ היהלום בזהב לבן 18 קראט יתן אפקט דומה.
שיבוץ היהלום בטבעת זהב צהוב 18 קראט גורם לו להיראות קצת יותר צהבהב מאשר אם היהלום נראה כשהיה משובץ במתכת לבנה. ניתן לראות שהיהלום קבל גוון מעט ורדרד בשיבוץ בזהב וורוד. צבע היהלום שלך יושפע בערך בדרגת צבע אחת לאחר שהיהלום ישובץ בטבעת.
צבע היהלום בתאורה אמיתית לעומת צילום:
יש לציין כי אפקט השתקפות הצבעים הסביבתיים ביהלום לא נראה בצילומי סטודיו כאשר הטבעת מבודדת בתוך תא מבוקר אור, המיועד למטרת צילום תכשיטים. בסביבה הטבעית, היהלום הולך לקלוט ולשקף את כל שאר הדברים בסביבה, כולל כל הטמפרטורות השונות של האורות.
אי לכך לא הייתי מתחשב יותר מדי בהשפעה של צבע המתכת של הטבעת על היהלום שלך, מכיוון שיהיו עוד הרבה דברים שישפיעו על צבע היהלום. דבר אחד שלא ישתנה הוא גורם הניצוץ המדהים של היהלום העגול שלך הוא תמיד ייראה מדהים בתנאי שעבודת היהלום תהיה מצויינת עם תעודת GIA/EXCELLENT

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן