ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהי פְּלָטִינָה – טבעת אירוסין מפלטינה

מהי פְּלָטִינָה – טבעת אירוסין מפלטינה

 

בין אם אתם מחפשים טבעות אירוסין בהתאמה אישית או תכשיטים משובחים אחרים, חשוב שתהיה לכם הבנה כיצד התכשיטים שלכם עשויים. ההחלטה בין המתכות השונות יכולה להיות מסובכת, במיוחד אם אינך יודע מה אתה מחפש או אילו שאלות לשאול.

פלטינה היא אחת מסוגי המתכות החזקות בעולם וככזו היא עמידה במיוחד
. עם הזמן, תכשיטי פלטינה, כמו כל שאר המתכות, עלולים לקבל שריטות. אם טבעת האירוסין שלך מפלטינה מתחילה להראות סימני בלאי, אתה תמיד יכול להביא אותה לתכשיטן כדי שיבריק אותה, או להשתמש בחומר לניקוי תכשיטים כדי לטשטש את הסימנים. פלטינה עמידה יותר בפני שחיקה מאשר מקבילותיה מכסף או זהב מכיוון שלמתכת יש צפיפות הרבה יותר גדולה מהמתכות האמורות.
מקורם של תכשיטי פלטינה
המתכת היקרה נמצאת במשקעים של 750 מטר מתחת לפני כדור הארץ. המתכת נדירה, ונמצאת רק בשלושה אזורים בעולם, כולל אפריקה, רוסיה וצפון אמריקה. במהלך תהליך הכרייה, יש להפיק 10 טונות של עופרה על מנת לקבל אונקיה אחת של פלטינה (31 גרם)
עקבות הפלטינה מתוארכות למצרים הקדמונים, שהשתמשו במתכת כחלק מיצירות האמנות היקרות שלהם. עמים היסטוריים אחרים שהשתמשו בפלטינה כוללים את האינקה הדרום אמריקאית והמלך לואי ה-16. כמה מתכשיטי היהלומים המפורסמים ביותר בכל הזמנים משובצים בטבעות פלטינה, כולל יהלומי Hope, Jonker I ו-Koh-i-Noor.
במהלך מלחמת העולם השנייה, השימוש בפלטינה נאסר משום שממשלת ארה"ב הכריזה על המתכת כמקור אסטרטגי לייצור נשק וציוד צבאי. פלטינה הייתה מבוקשת מאוד לפני שהייתה זמינה לייצור תכשיטים. כדי לספק את הרצון של הצרכן לברק הלבן, יצרני התכשיטים החלו להשתמש בזהב לבן במקום פלטינה. החסרון הגדול של פלטינה הוא מחירה.טבעת פלטינה יכולה לעלות פי 3 מטבעת זהב באותו משקל. זאת מאחר ומשתמשים ב100% פלטינה וזאת בניגוד לזהב בו משתמשים ב 58% (זהב 14) או 75%(זהב 18).
כמו כן עיבוד הפלטינה קשה יותר ועלות העבוד גדולה יותר.מסיבה זו משבצים בפלטינה יהלומים יקרים יותר בו עלות הטבעת זניחה.

היתרון הגדול של פלטינה הוא שצבע המתכת הכסוף כחלחל מלבין את צבע היהלום. יהלום לבן יראה לבן יותר ויהלום צהוב יראה פחות צהוב.

 

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן