ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מה ההבדלים בטבעת אירוסין בין יהלום טבעי (אמיתי) לזירקוניה (חיקוי יהלום)- CZ

מה ההבדלים בטבעת אירוסין בין יהלום טבעי (אמיתי) לזירקוניה (חיקוי יהלום)- CZ


יהלומים אהובים ברחבי העולם בשל האלגנטיות שלהם, הסגנון שלהם ו"גורם הוואו". יהלומים ומוצרי יהלומים מהווים מתנות נהדרות . כפי שאתה יודע מהאתר שלנו, יהלומים יכולים להגיע בכל מיני צורות, גדלים, חיתוכים, צבעים וניקיון.
עם כל האפשרויות המגוונות הללו מגיע מחיר שונה וגימור שונה. גורם נוסף שאתה עשוי לשקול כאשר אתה מסתכל על המחיר הוא חיקוי יהלום. גרסה אחת של חיקויים ידועה בשם זירקוניה, או רק CZ.
אלה, כמובן, לא יהיו יפים באופן טבעי, אבל יהפכו את היהלומים לנגישים יותר לקהל רחב יותר. עם זאת, למי שרוצה לרכוש יהלומים אמיתיים, או למי שרוצה לעמוד על המשמר לוודא שהיהלום שלו אמיתי, להלן פרשנו מדריך שמראה לך איך אתה יכול להבחין בין חיקוי יהלום ליהלום אמיתי.
מהו יהלום CZ או זירקוניה?
הם יצאו לשוק לראשונה בסוף שנות ה-70 והיו יקרים בתחילה, אם כי עדיין היוו אלטרנטיבה זולה יותר ליהלומים אמיתיים.

ככל שתהליך היצור שלהם התרחב כך ירדו מחירי יהלומי CZ . לעתים קרובות ניתן לראות יהלומי CZ משובצים בתלבושות עם דפוסי יהלומים.
הם נראים דומים מאוד ליהלומים אמיתיים, אבל יש דרכים להבחין בין השניים.


מבחנים שבהם אתה יכול להשתמש כדי להבדיל בין CZ מיהלום אמיתי
אם אתה רוצה לבדוק אם היהלום שלך הוא CZ או אמיתי, אתה יכול להשתמש בשיטות הפשוטות הבאות:
בדיקת משקל
אם יש לך יהלום לא משובץ, אתה יכול לבדוק את משקלו. יהלום CZ ישקול בערך פי 1.7 יותר מיהלום אמיתי באותו מימדשל אורך רוחב גובה
בדיקת עירפול
ניתן לנשום על היהלום שלך כדי לבצע בדיקת עירפול. יהלום CZ יישאר ערפילי למשך מספר שניות, בעוד ערפל זה יתפוגג על יהלום אמיתי כמעט באופן מיידי. הסיבה לכך היא שליהלום אמיתי יש רמה גבוהה יותר של מוליכות תרמית מאשר ליהלום CZ.
מבחן נייר עיתון
תצטרך יהלום לא משובץ כדי שתוכל לבצע את הבדיקה הזו. פשוט הנח את האבן הפוך(שפיץ כלפי מעלה) על עמוד של עיתון או מגזין. אם אתה יכול לראות חלקים מסוימים של הטקסט מתחת, אז ה"יהלום" שלך הוא פוטנציאל ל– CZ. אם אינך מצליח לזהות את האותיות בצורה ברורה, זה אומר שהיהלום שלך אמיתי.
הסיבה לכך היא שליהלום אמיתי יש רמת שבירה גבוהה יותר, כלומר הוא שובר אור הרבה יותר מאשר CZ.
חיווי מתכת
אם המתכת של המוצר שלך היא מתכת בסיסית, מצופה כסף או זהב, אז זה מאוד לא סביר שהיהלום עצמו אמיתי. חותמות כגון 14K, 18K או PLAT יצביעו על כך שנעשה שימוש במתכת יקרה, כלומר סביר יותר שיהלום אמיתי נמצא בתוכו. זה לא מבחן סופי, אלא רק מספק אינדיקציה טובה.
צֶבַע
אם האבן שלך חסרת צבע לחלוטין, אפילו בהגדלה, סביר להניח שלא מדובר ביהלום אמיתי. שוב, מבחן זה אינו סופי מכיוון שחלק מהיהלומים האמיתיים הם חסרי צבע, אבל זה יכול לספק לך אינדיקציה טובה.
שפשופים
שים את האבן שלך בהגדלה, אם אתה מבחין בחיבורים מעוגלים מעט או שפשופים ברורים, סביר להניח שהאבן שלך לא אמיתית. ליהלומים אמיתיים יש קצוות מדוייקים וחדים במיוחד ולעיתים נדירות יש להם שפשופים או שריטות כבדות.
דבר עם המומחים
אם אתה עדיין לא בטוח לאחר ביצוע חלק מהבדיקות לעיל או שאתה מעדיף שמומחה יעשה זאת, קח את האבן שלך לתכשיטן בעל מוניטין. הוא יוכל לזהות במהירות אם אבן היא CZ או יהלום אמיתי

ההבדל בין CZ ליהלומים סינטטיים או יהלומי מעבדה
כדי להפוך את העניינים למעט יותר מבלבלים, למרות ש– CZ הוא סינתטי זה חיקוי יהלום ואין לו תכונות של יהלום.
יש יהלומי מעבדה סינתטיים מעשה ידי אדם, והם בעלי אותן תכונות כימיות, פיזיקליות ואופטיות כמו ביהלום אמיתי.יהלומים אלו הרבה יותר יקרים ואינם מוגדרים כחיקוי יהלום אלא כיהלום מעבדה.
אם אתה לא יכול להרשות לעצמך יהלום אמיתי, אזי יהלום מעבדה הוא פתרון מקובל לחלוטין . אמנם יכולים להיות טיעונים נגד הייצור והערך הזול יותר של יהלומים אלה, אך זה פשוט תלוי בצרכן באיזה מסלול הוא רוצה ללכת. בכל מקרה איננו ממליצים על CZ
עם זאת, אם אתה מחפש אלגנטיות, יופי וברק, אז תמיד נמליץ ללכת עם הדבר האמיתי. לא ניתן להשוות את הברק והניצוץ של יהלום.יהלומים הם בדרך כלל מוצרים לכל החיים. אז למרות שהם יקרים בהתחלה, הם יתנו לך ערך במשך שנים רבות.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן